Tack för att det finns ärliga med människor

R1 killen

Gigalo "Hyr mig vetja"
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
KTM 690 Enduro r
:tummenupp Var ute och övade på bakhjuls åka igår kväll och jag hadde mobilen i en låda som jag hadde satt under sadeln.
Men på nått sätt hade telefonen tagit sig ut därifrån och åkt ut på vägen....
Snacka om snopet när man stannade till och skulle ringa......
BORTA !
Surt som attans...Mobilen skiter jag i men jag vill ha nummrena som finns i den.
Sen på morgonen idag kommer dom på jobbet och säger att dom har POLISEN i telefon och att dom söker mig....* H J Ä L P * Skit vad gör jag nu....? Min första tanke var att dom filmat mig eller dyl.
Tar luren och försöker låta så snäll som möjligt ...Och blir bemött av en vänlig kvinna som berättar att det är en kille som hittat min telefon och lämnat in den..... :bow :bow :bow
Nu har jag hämtat telefonen och den är lite tilltuffsad men fung som den ska.
Tog nummret till killen som lämnade den och ska ringa och tacka honom..... :squid

Faan det värmer när folk är ärliga :rock

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
R1 -02 & Minimoto
Japp man blir lika förvånad varje gång.
Men de e grymt skönt när de inträffar.
:squid

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Tappade en mobil under mc körning en gång oxå. Testade att ringa för att se om nån svarade... ICKE!! Istället nyttjade dom telefonen till att ringa själva, det var alltså upptaget. Blev till att spärra både telefonen och simkortet fort som attans. Så du hade tur, finns inte många som hade lämnat in den.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ett bra trick om man hittar en mobil, är att kolla telefonboken och se om det finns "Hem" "Pappa" eller likande. :)

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
tappa min i en taxi på väg hem efter ett fylleslag...eller jag tror det va i taxin iaf..

räkning: 16.000 :-

jävla tur att det inte va min utan företagets nalle.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Sådant är underbart. Skicka killen något som ett tack. Det behöver inte vara något stort bara något som visar att det uppskattas.

Jag tappade min telefon i en taxi i Göteborg en gång, märkte det som tur var på väg till kompisens lägenhet så vi ringde med en gång och det var taxichaffissen som svarade så det gick bra.

chevafantast

www.nj-racing.com
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Kawasaki AR 125 -83
Tappade min förut, hon som hittade den hade ringt upp "farsan" och frågat var hon kunde lämna den, 2timmar senare låg den i brevlådan, All heder åt den personen!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Gött att det finns lite hopp kvar om mänskligheten.
Ge killen som lämnade tillbaka telefonen någonting fint, en sporthojs tröja eller liknande. Hällsa från oss och säg att vi alla är tacksamma å dina vägnar :D :fakta

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Gött! Har hittat och lämnat en telefon jag också en gång i tiden. Visst var man sugen på en ny lur men mitt samvete sa annat. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln