Tack för visad hänsyn, killar!

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Honda CBR Fireblade 929 -01*såld* Honda CBR 600 -97
asså jag har vart med om ilskna hästägare o allt möjligt men har aldrig mött el sett nån som inte har släppt på gasen bland hästar.. bor så jag ser dom varje dag.
ibland blir en häst rädd ändå då den är ny el otränad i trafik men de kan ju inte vi som kör fordon hjälpa.. antar vägen i första hand är till för "trafiken".

Du, som ryttare ser man olika typer av blådårar göra allt möjligt varje gånga man rider... Men om man puttrar förbi på lite halvfart blir hästarna inte rädda av det. Och dessutom red jag bredvid vägen :arsele

Kan det ha varit det här glada gänget,Tack själv i såfall (gul/svart)

Nej, jag vet mycket väl hur Peters hoj ser ut så det var det inte. Slängkyssmannen hade svart/orange hoj.. :D

Ha, den svart/guldiga, (kan det ha varit den hon menade), vet man ju vem som kör.
Slängkyss, hm, det går utför med RoH:D

Det är kanske just det det inte gör... :banana

En tjejkompis som rider blev precis avkastad pga att hästen blev rädd.
Blåslagen, avsvimmad och hjärnblödning. Så det är ganska viktigt att vi slår av på gasen.

Tackar för det... Hälsa henne från mig.. Hur gick det med hästen?

:kissslängkyssar är nice, mjuka o goa
man ska kramas i trafiken ju :krama

Jajamensan! Ska vinka extra på svart/gul R1 hädanefter.. :Bugar

har aldrig skrivit att man inte ska ta de lungt fast den är van trafik??? hur ska man veta det?

därimot ser jag unga tjejer på ponnysar som har bettet sig oroliga i trafiken fast bilar tom stannar, man kan inte släppa iväg vad som helst på vägen.

ser jag en häst som är nervös så stannar jag o stänger av motorn. ibland får man inte ens ett tack, kan tom se sur ut som att vad gör jag på deras väg. . :näsblod

Jag blir alltid väldigt tacksam när nån på motordrivet fordon visar oss hänsyn i trafiken, de får alltid en vink o ett glatt leende från mig. Och jag har ett STORT leende.

Vilse har helt rätt i vad hon skriver, häst ekipage har lika stor rätt att vistas på vägarna som bilar och mc. Och att släppa på gasen när man passerar ett sådant, hur svårt är det? Ömsesidig respekt!

:Bugar

Last edited:

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Vilse har helt rätt i vad hon skriver, häst ekipage har lika stor rätt att vistas på vägarna som bilar och mc. Och att släppa på gasen när man passerar ett sådant, hur svårt är det? Ömsesidig respekt!

Du är så klok!! :Bugar

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Last edited:

Absolut_andy

Greven
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki 636 Ninja -04
Tror mer exakt att de var dessa hojarna o en hoj till... Dock sålt hojen jag hade då. men jag kommer ihåg händelsen o de handlar ju bara om folkvett även om varken jag eller Danne på den orangea har någon tillsymmelse av de hahahaha.. Så fortsätt du rida utan att oroa dig för oss, vi skräms inte ;)

Andreas

Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Tror mer exakt att de var dessa hojarna o en hoj till... Dock sålt hojen jag hade då. men jag kommer ihåg händelsen o de handlar ju bara om folkvett även om varken jag eller Danne på den orangea har någon tillsymmelse av de hahahaha.. Så fortsätt du rida utan att oroa dig för oss, vi skräms inte ;)

Andreas

Ouuhh! R-jedorna!

tkdrille

Guest
Första gången nånsin jag körde av vägen var för en häst. I vintras, jag gled väldigt sakta fram på vägarna trots att jag hade bråttom just för att vägen var väldigt smal av snön som hade plogats upp vid sidorna.
Ryttaren hade nog ingen koll alls, hästen började skena mot min bil så jag hade 2 alternativ. köra på ryttare och häst eller diket. Jag valde diket och där satt jag. Otacksamma sate på den hästryggen för hon stack direkt. Men jag var tacksam för killen som använde sin lilla skåpbil till att dra upp min v70.
30 minuter sen blev jag till kunden som väntade med minsann.

Virriga hästar ska inte ut på smala hala vägar.
:D

Pam33

1.41 på Knutstorp
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Första gången nånsin jag körde av vägen var för en häst. I vintras, jag gled väldigt sakta fram på vägarna trots att jag hade bråttom just för att vägen var väldigt smal av snön som hade plogats upp vid sidorna.
Ryttaren hade nog ingen koll alls, hästen började skena mot min bil så jag hade 2 alternativ. köra på ryttare och häst eller diket. Jag valde diket och där satt jag. Otacksamma sate på den hästryggen för hon stack direkt. Men jag var tacksam för killen som använde sin lilla skåpbil till att dra upp min v70.
30 minuter sen blev jag till kunden som väntade med minsann.

Virriga hästar ska inte ut på smala hala vägar.
:D

You´ve got a point!! :D

Andreas

Man tackar! Jag känner mig trygg.. =) Vad kör du nu då? Själv har jag lagt min i ett dike så ingen körning för mig på ett tag..

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

JAG HAR FÖRSTATJING PÅ DEN OM DU SKA SÄLJA NÅN GÅNG!!
(säg till i tid bara så jag hinner fixa stålarna :D)

nu e den till salu :p

http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_R1_29178223.htm?ca=23_3&w=0

1116558932.jpg

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...