Tack Grabbar!!!!

PH

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Funderar...
Hehe, mötte två sporthojjar när jag körde upp... Kändes lite lågt att inte hälsa tillbaka men jag kunde inte med att sträcka ut näven med vägverkets inspektör i bakhasorna...

Sen kollar man backspegeln o ser att vägverksgubben hälsar :hihi

Last edited:

bech

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Ingen än =/
Dom som kör glidarhoj är oftast för deta för att orka höjja upp armen d är därför..

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Virtue skrev:
haha ja brukar hälsa på alla som övningskör...till och med dem från körskolan med gula västar :D

Man får ju tänka en gång i tiden så körde man själv omkring med en sån väst :D

Last edited:

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
Virtue skrev:
hmm ja mötte honom på vägarna mellan åby och eriksberg...runt 20.00 kanske... ser ja dej på duken ska ja hälsa ska du se....gillar Ktm folket...särskillt när dom drar på bakan på kungsgatan o sånt ;)

ok då va det nog inte jag.

men ehm, det låter som jag på kungsgatan med. =)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Man blir sa glaaaad nar det halsas ! Har e det mest sporthojsgrabbar som nickar (dreggel) och det e mest for att man e hojtjej (typ en av mkt fa i Dublin). Men vafan gor det, jag ler sa hjalmen knakar varje gang !!!
Skall bli saaa kul att komma hem o se alla sporthojs manniskor pa vagarna :) :banana

Glidare kor ju sa langsamt att de knappt kan halla balansen...man kan ju inte vanta sig att de skall kunna gora tva grejer pa en gang :hihi kora OCH halsa (?!) De kan ju trilla av :hihi
Men jag halsar pa dem bara for att jaklas for jag vet att de inte halsar tillbax :hihi

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
yamaha R1 09
Åkte ner sthlm-gbg igår med en kompis som också har retta,passerade norrköping runt 19.00 tiden tror jag....kan ha varit mig...sen fick man ta det lungt då snuten redan stannat en r6...han såg inte glad ut.vinkar för alla,klart man blir gladare när folk hälsar tillbaka me,sporthojar hälsar för det mesta tillbaka

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
....

Håller fullständigt med ....trevligt att hälsa på mc förare man möter men det är inte många som åker glidar hoj som hälsar tillbax.. :arsele :arsele

bech

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Ingen än =/
Tänk om alla billister skulle hejja/vinka åt varandra. Va ont i handen man skulle få :D

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag hälsar bara på folk jag känner. Tycker det är lite tjatigt att hålla på o hälsa hit o dit. Jag får iaf inte ut något av allt hälsande.

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Min egen jävla hälsa har sjunkit av att hälsandet sjunkit med 90% sen jag blev med ny hoj som VISSA tror är en Jävla Moppe! Ska fan sätta upp en skylt med STORSTÅNKA på framlampan!

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Nexor skrev:
Min egen jävla hälsa har sjunkit av att hälsandet sjunkit med 90% sen jag blev med ny hoj som VISSA tror är en Jävla Moppe! Ska fan sätta upp en skylt med STORSTÅNKA på framlampan!

Håller med faktiskt, det var fler som hälsade när man körde sporthoj. Själv hälsar jag alltid när jag får tillfälle, oavsett hoj :)

Virtue

blått är flott
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Rsex
R1-benji skrev:
Åkte ner sthlm-gbg igår med en kompis som också har retta,passerade norrköping runt 19.00 tiden tror jag....kan ha varit mig...sen fick man ta det lungt då snuten redan stannat en r6...han såg inte glad ut.vinkar för alla,klart man blir gladare när folk hälsar tillbaka me,sporthojar hälsar för det mesta tillbaka

mm har nån av er en silvrig retta...för de han ja med o se :p

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
bech skrev:
Dom som kör glidarhoj är oftast för deta för att orka höjja upp armen d är därför..

Och med tanke på att hojarna de åker på verkar vara lite skramliga så kanske de är rädda att styret lossnar om de släpper det... deras image skulle ju gå åt pipan om de drog på ändan...

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
jag tycker iofs att dom flesta som kör kromsläde också hälsar för det mesta ?

Däremot var det fler som inte hälsade när man körde offroadhoj förr..

Hälsar ni på MC-poliser f.ö ? det brukar jag göra, och dom brukar hälsa tebax.

VTR_Tjejen

Rapido
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Honda VTR
Håller med om att glidarna sällan hälsar dom är väll rädda för att trassla in sig i fransarna om dom släpper styret. :rofl
Man kanske skall visa fingret nästa gång. Istället för att sitta där med handen i vädret. :FU

MangeO

Med dubbla överliggande allt
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
Två klassiska gubbhojjar, VTR1000 & DRZ 400 (E)
GlennB skrev:
jag tycker iofs att dom flesta som kör kromsläde också hälsar för det mesta ?

Däremot var det fler som inte hälsade när man körde offroadhoj förr..

Hälsar ni på MC-poliser f.ö ? det brukar jag göra, och dom brukar hälsa tebax.

Jorå MC-snutarna brukar vinka tebaks.
Var med om en kul grej apropå det för ett tag sedan. Var ute och åkte tillsammans med brorsan, brorsans tjej och farsan. Vi kör längs Solnavägen mot Råsunda. Först brorsan i ca 100 på slangen ståendes på knä på sadeln, därefter jag sedan brorsans tjej och sist farsan. Alla kör med god marginal för fort. Vi möter en MC-snut, min bror ser inte snuten men jag ser hur han vänder sej om och kollar efter bror min. Sist i gänget kör min far som vinkar åt snuten och snuten vinkar tillbaka!

Nicky

världens bästa o tröttaste
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
snart
kan säga att MÅNGA som kör sporthoj INTE hälsar... ungefär 1 av 10 hälsar tillbaka... iaf när man åker 73 (nynäsvägen) men inne i stan hälsas d hejvilt (fdm) :)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
jag hejar på alla bilar som jag kör om å som slickar högerkanten, baraföratt jag e så taxam över att de håller sig ur vägen :Bugar :tummenupp

sen hälsar jag på allt som e över 100cc
råkade slänga ut näven när de kom en moped..:rodnar kollade inte så noga va de va å försent insåg jag mitt misstag :hihi

edit: men sporthojsnissen som höll på att fronta med mig i en kurva (jag låg vid högerkanten i en vänsterkurva!) hälsade jag inte på :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln