Tack kära försäkringsbolag, Ni är fantastiska!

sandstream

Guest
"Bra skrivet" har många redan skrivit så det skiter jag i för jag håller med :tummenupp

Själv fick jag efter ett mail till Folksam samma premie som förra året (499:-/mån trafik) :)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Mycket bra skrivet. Roligt och insiktsfullt. Riktig kul faktiskt. :lol

Skicka skrivelsen till insändarsidan hos Allt Om MC så får du garanterat en T-shirt av dem att polera hojen med. :D

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Otroligt bra skrivet måste jag säga :tummenupp...detta underbara inlägg borde tryckas i alla motortidningar och alla stora dagstidningar...oj oj oj vad t.ex Plus samt Drevet skulle gotta sig i detta försäkrings-monopol. Det är ju helt sjukt hur dom kan ha mage att begära dessa premier...nu är det ju tur att man bor där man bor...jag lider verkligen med er som bor där nere och förstår inte hur ni har råd att äga en sporthoj.

Jag förstår ju heller inte hur premierna för oss som knappt utnyttjar dom ständigt ökar för varje år...jag har under mina snart 12 år som bil-försäkringstagare utnyttjat den TVÅ gånger...och då bara för att det är någon feg idiot som inte har kontroll på sitt eget fordon och har kört in i min bil...och dragit från platsen!!

Under min tid på nästan 8 år som försäkringstagare på snöskoter råkade jag vid två tillfällen ut för smärre olyckor och då utnyttjade jag inte ens försäkringen då det vart myyycket mycket billigare att laga dessa skador själv då självrisken är 10.000.-

...och under min tid nu på snart 5 år som försäkringstagare på mc har jag inte behövt använda mig av den...men ständigt varje år ökar mina premier. Jag törs inte ens spekulera över hur mycket jag lagt ut i försäkringspremier under dessa år *ryser*

Kan bara säga att det inte känns rätt att jag ska behöva betala för andras misstag, olyckor eller rent utav bedrägerier...höj premien för dessa istället...det är inte mer än rätt tycker jag :mattias

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Bra skrivet :Bugar

Men en sak verkar många glömma... :confused:

Ofta kan man läsa trådar på SH om avåkningar/kvaddade hojar, mc-stölder, tragiska mc-olyckor m.m. Detta kostar pengar för bolagen. Och kostar det för bolagen, kostar det för oss som försäkrar.

Så även om du har ytterliggare ett skadefritt år att tillgodoräkna dig på försäkringspremien så får du vara med och dela på "kakan" av kostnader...

Jag tycker att det känns urtrist att behöva betala 1000-lappar i försäkring på hojen, men jag vet oxå att försäkringsbolagen tar betalt för att det kostar så enormt mycket för de olyckor som sker.

Vissa bolag sätter en skyhög premie i avskräckande syfte, dem vill helt enkelt inte försäkra vissa typer av hojar. Så man gör helt rätt i att ringa runt till varenda försäkringsbolag och be om prisuppgifter.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Såååå! Telefonterrorn är avslutad och försäkring tecknad! :näsblod

Numera till den facila summan 14.300:-... Vi kom överens om 15.300 men jag slog till på 14.300 - jag tyckte det verkade bättre! Det är dock 2000 mer än förra året - men å andra sidan har jag ju kört skadefritt och är ett stort hot på vägen.

Eftersom ingen opponerade sig, så slog jag till! Det är (var) trots allt fint väder med +14 och jag ville åka hojj.

Vädret, o andra sidan, har som vanligt pejlig på mig och bestämde sig sonika för att kissa på min hjälm vid passerandet av Globen.

Rädd för väta som jag är, tvärvände jag och åkte tillbaka till Norrsidan där både jag och, normalt, Harry Haffa trivs. Harry var dock inne i stan, närmare bestämt korsningen Sveavägen/Kungsgatan och hade sålunda fullt upp vilket fick mig att känna mig någorlunda trygg på hemvägen.

Kallduschar så far? Dryga 48.000:- var den dyraste - jag räknar inte ens med Tennant som lyckats med bedriften att försöka pracka på mig en hel/hel för 253.000:- för ett par år sedan.

Den bästa var den jag tog... Den skall jag enligt, inspelad, utsago kunna ställa av/på hur jag vill och dessutom AVSLUTAS när jag vill. Jag hoppas hon vet vad hon sa - det finns upptaget på band i fall av tvist.

Summan av kardemumman? Ring, ring & ring! Testa vad premien blir om ni tecknar fler försäkringar i samma bolag eller om ni öppnar ett lönekonto t.ex.

Sätt av lite tid, var inte oförskämd och testa möjligheterna! :rolleyes:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
jag fick en premie som var 800kr lägre/mån detta andra år av hojåkande hel/hel folksam, 25år bor inte i sthlm :)

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Dåså!

Ett nytt år, många nya försök!

Imorgon startar "Försäkring 2007" - Ett spel mot alla odds, en man mot en armada - en kamp mot all logik!

Fortsättning följer!!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...