Såååå! Telefonterrorn är avslutad och försäkring tecknad!
Numera till den facila summan 14.300:-... Vi kom överens om 15.300 men jag slog till på 14.300 - jag tyckte det verkade bättre! Det är dock 2000 mer än förra året - men å andra sidan har jag ju kört skadefritt och är ett stort hot på vägen.
Eftersom ingen opponerade sig, så slog jag till! Det är (var) trots allt fint väder med +14 och jag ville åka hojj.
Vädret, o andra sidan, har som vanligt pejlig på mig och bestämde sig sonika för att kissa på min hjälm vid passerandet av Globen.
Rädd för väta som jag är, tvärvände jag och åkte tillbaka till Norrsidan där både jag och, normalt, Harry Haffa trivs. Harry var dock inne i stan, närmare bestämt korsningen Sveavägen/Kungsgatan och hade sålunda fullt upp vilket fick mig att känna mig någorlunda trygg på hemvägen.
Kallduschar så far? Dryga 48.000:- var den dyraste - jag räknar inte ens med Tennant som lyckats med bedriften att försöka pracka på mig en hel/hel för 253.000:- för ett par år sedan.
Den bästa var den jag tog... Den skall jag enligt, inspelad, utsago kunna ställa av/på hur jag vill och dessutom AVSLUTAS när jag vill. Jag hoppas hon vet vad hon sa - det finns upptaget på band i fall av tvist.
Summan av kardemumman? Ring, ring & ring! Testa vad premien blir om ni tecknar fler försäkringar i samma bolag eller om ni öppnar ett lönekonto t.ex.
Sätt av lite tid, var inte oförskämd och testa möjligheterna!