NielSV650
Ny medlem
Instämmer!
Får tacka för en kanondag i gul grupp.
YESSIR!
Totalt iorden dag med kødboller, brun sovs og en lille lur til frokost
Vi ses på Knuttan, hvis ikke før
/ Niels
Instämmer!
Får tacka för en kanondag i gul grupp.
Hva Nælz -når du nu alligevel er til svenske piger og kötbullar, så kan du da lige så godt flytte herover -så er der også kortere afstand til banan-kørslerneYESSIR!
Totalt iorden dag med kødboller, brun sovs og en lille lur til frokost
Vi ses på Knuttan, hvis ikke før
/ Niels
Du är välkommen att ställa dig i ett av tornen nästa körning o visa hur det ska gå till
Ja... du får gärna vara med och flagga eller komma med konstruktiv kritik här eller via ett PM om du så önskar.
MVH
Tack för att du blåste om - DET var det första som tvingade mig till ett högre tempo Du har fått upp farten....En helt underbar dag. Ett extra plus är när jag körde om Robz
Hehe...ödmjukhet klär dig ej Syns på filmen att du inte tar i...Jag instämmer på att det var en riktigt trevlig körning.
du va inte den enda som körde om mig, jag tror att det var någon "alla ska köra om Alex cup igår"
Var det ni som stod i tornen då, eller varför reagera så starkt
Den värsta kraschen för dagen kunde varit flaggad lite tidigare än den blev.
Jag kom några hojar bakom, dom framför mig höjde händer o korsa banan(på olämpligt sätt)in i depån. Kommer man bakom någon som gör så, blir man lätt frusterad hur fan man kan korsa banan så när man själv börjar ladda på inför rakan. MEN, när man då kommer ut på rakan så fattar man ju varför...
En jävla röra var där kan man säga, o killen stod mitt på banan...
Då kan jag tycka att flaggorna i kurvan innan rakan borde varit uppe, det har nu gått många sekunder... T.om folk i publiken skriker o visslar på flaggvakterna som inte verkar förstå, eller se rakan...
Det flaggades på andra ställen, än JUST KURVAN innan vurpan.
Jag tackade för dagen, o var nöjd med den...
Men kan tycka att flaggvakterna (SOM BÄR ETT STORT ANSVAR) borde vara 100% vakna.
Vet att det var varmt....
Vet att det är tråkigt...
Vet att alla kan göra fel...
MEN, det är trots allt vi som kör som måste kunna lita på flaggvakterna, för ALLAS säkerhet.
Jag är inte den som skriver mkt här på sporthoj, e inne o läser mycket dock.
O så mycket har jag fattat, att så fort någon ger den minsta lite kritik mot SSEMSE, så e du Corben inte sen att gå på personen som skrivit.
Alla ska väl kunna ha möjlighet att BÅDE ge ris o ros, utan att bli det ska bli en sån himla stor sak av det?
Jag kommer köra så mkt jag kan med SSEMSE, o tacka för dagarna o berömma som många andra... Det ska ni ta till er, lika mkt som ni kommer få en del kritik med...
Småsaker e en sak att klaga på... Det gör man inte(inte jag iaf)
Men när det handlar om säkerheten, då får man klaga...
Vi fick skäll/kritik i depån... För nån körde över den vita linjen...
Hände det igen så skulle alla bli svartflaggade.
Det fick vi ta som förare, blev inte sura för det.
Mvh / Gadde
Jag kom några hojar bakom, dom framför mig höjde händer o korsa banan(på olämpligt sätt)in i depån. Kommer man bakom någon som gör så, blir man lätt frusterad hur fan man kan korsa banan så när man själv börjar ladda på inför rakan. MEN, när man då kommer ut på rakan så fattar man ju varför...
Då kan jag tycka att flaggorna i kurvan innan rakan borde varit uppe, det har nu gått många sekunder... T.om folk i publiken skriker o visslar på flaggvakterna som inte verkar förstå, eller se rakan...
Men kan tycka att flaggvakterna (SOM BÄR ETT STORT ANSVAR) borde vara 100% vakna.
MEN, det är trots allt vi som kör som måste kunna lita på flaggvakterna, för ALLAS säkerhet.
O så mycket har jag fattat, att så fort någon ger den minsta lite kritik mot SSEMSE, så e du Corben inte sen att gå på personen som skrivit.
Alla ska väl kunna ha möjlighet att BÅDE ge ris o ros, utan att bli det ska bli en sån himla stor sak av det?
Jag kommer köra så mkt jag kan med SSEMSE, o tacka för dagarna o berömma som många andra... Det ska ni ta till er, lika mkt som ni kommer få en del kritik med...
Mvh / Gadde
Mvh / Gadde
Som f.d depåchef och dessutom flitig flaggviftare i torn 10 måste jag ge Thomas rätt här. Tror faktiskt ingen har gjort något fel här utan det tar så här lång tid när något händer i ingången till rakan. Inte bra och enda lösningen är att placera torn 10 på annat ställe vilket naturligtvis inte är okomplicerat då dom dessutom ska ha koll på "Dammaböjen", "Hårnålen" och "Depåinfarten".Vi disktuerade situationen efter körningen och det är en svår situation eftersom torn 10 (det som du tycker flaggade sent) inte själva ser vad som händer på rakan. Det innebär att det tar tid för beslutet om rödflagg att gå sin gång. Från det att Depåchefen tar beslutet att det är rödflagg till att få upp radion och meddela tornet. Sen ska dom i sin tur reagera och få ut flaggan. Det hinner det gå några sekunder där o på den tiden hinner en hel del hojar komma förbi. Speciellt då i vit grupp där det går undan.
Det är ingen ursäkt men det är en förklaring till hur det fungerar.
Den här situationen belyser verkligen hur viktigt torn 10 är.
Robz, du har missuppfattat allt, det är inte Gamle som blivit snabb, det är du som blivit gammal och rädd. Dags att byta nick kanske? Gamle 2?Tack för att du blåste om - DET var det första som tvingade mig till ett högre tempo Du har fått upp farten....
Robz, du har missuppfattat allt, det är inte Gamle som blivit snabb, det är du som blivit gammal och rädd. Dags att byta nick kanske? Gamle 2?
Smygkikar lite på er... man skulle kanske komma ner o köra om man får plats
Den banan e bara helt underbart kul!Ja, häng på....
Nu blir det Kinnekulle i helgen så jag kan jämnföra....
Nej, och som Corben har förklarat, så förstår jag nu varför det tar tid innan flaggorna är uppe. Radiokommunikation, sikt osv.Hej Gadde efter att ha lst ditt inlgg funderade jag bara p om det kan vara s att dom som krde framfr dig sg flaggan men att du missade den?? P din beskrivning s antar jag att dom sg flaggan i torn 10 (vid avfarten) drav deras snabba beslut att lmna banan.
gamle medlem i Depchefsgruppen
...Robz, du har missuppfattat allt, det är inte Gamle som blivit snabb, det är du som blivit gammal och rädd. Dags att byta nick kanske? Gamle 2?
Den banan e bara helt underbart kul!
Håll stumt under bron på rakan o se till o lägg dig åt höger innan du är uppe på krönet efter andra bron (en dold höger på krönet)
Jag och en annan vid namn stig satt i torn 10, det var första gången jag flagga o Stig är en erfaren flaggare så jag placerades med honom. Just denna situationen var vi sena kan jag erkänna, eftersom jag höll koll på dammböjen samt hårnålen just då. Vi skulle ju hålla koll åt vars ett håll, men tydligen tittade vi båda åt samma antar jag. Där va många högljudda hojar och vi kunde inte höra radion, trots att den var på max. Vi använde öronsnäcka efter det för att kunna ha mer koll på radiosnacket. Så brist på radio kommunikation är en bidragande faktor samt att vi inte var 100% vakna. Dessutom är man som sagt helt blind ut på rakan och kan inte se situationen. Kan väl inte mer än be om ursäkt för att vi var sena, ni verkade reda ut det ganska bra trots allt. Klart att vi är där för allas säkerhet också.
Nu har jag bara försökt förklara lite hur vår situation var i tornet. Tar så klart åt mig kritiken och om jag flaggar igen så kommer flaggan vara uppe tidigare I alla fall från min sida, vi var trots allt två flaggisar i tornet...
Mvh Fredric
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |