Tack Sam!!! (minimoto)

Coola Ola

Guest
Klockren leksak, de här pyttehojarna! Jag o Mark var ute o gasade hela kvällen (iaf tills bensinen rann ur Marks hoj.....), givetvis bara på ihängat område.... :rolleyes: Längesen jag hade så skoj, att folk kollar som fan när man bränner förbi är ju bara en bonus :D

Vi hade lite startproblem med hojarna, jag tippar på att vi stod och ryckte o slet i en dryg halvtimme innan vi efter lite telefonassistans från Skorpan och Mookie lyckades komma på att vi haft bensinkranen i fel läge samt att en liten snapsning direkt i cylindern var rätt sätt att starta en minimoto :hihi

Gäller bara att hitta nånstans att köra nu.... Känns ju inte helt säkert att glida runt på gatan, man syns väl ungefär inte alls i trafiken tippar jag....

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Jag måste också tacka, men det blir nog provkörning först till helgen.

Hmm undrar hur man kan trimma, det måsta väl sitta någon strypning. kan säga att jag har en CIG-12

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jaså du har redan hämtat du med :D (Var problemet med soppan du ringde om kanske, kunde inte svara för jag var på bio) Var faktiskt själv ute en sväng med min, men det var så sent så jag var lite rädd att väcka folk (den är ju inte direkt tyst :tungan ). Här kommer bilder :banana Och ja, tack Sam. Om den lilla saken håller hyfsat så lär jag vara med även på nästa beställning :D

Bifogat

• IMG_2783.JPG
    IMG_2783.JPG
    35.1 KB · Visningar: 495
  • IMG_2785.JPG
    IMG_2785.JPG
    89.5 KB · Visningar: 666

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Minimoto

Hej! Tack den som fixade MINISARNA! Men hur mycket bensin drar en minimoto?! Jag har en med 1 liters tank och 49 cc går i 70 km/h!

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Jo det kan man lungt säga vi var där först av alla fick ut mina 8 vid halv10 bara hem o pilla o ut o tjöra! var länge sedan man garva så mycket fast dom var ju inte lätt startade första gången men sen när dom blivit varma så var det inga problem gick igång på första rycket!

//Jocke

Coola Ola

Guest
bebbe skrev:
Jaså du har redan hämtat du med :D (Var problemet med soppan du ringde om kanske, kunde inte svara för jag var på bio) Var faktiskt själv ute en sväng med min, men det var så sent så jag var lite rädd att väcka folk (den är ju inte direkt tyst :tungan ). Här kommer bilder :banana Och ja, tack Sam. Om den lilla saken håller hyfsat så lär jag vara med även på nästa beställning :D

Japp, första gången var det om soppan men det löste ju sig. Sen ringde jag faktiskt för att kolla ifall du var hemma, vi var runt en sväng i dina hemtrakter faktiskt :)

Jag tog några bilder jag med:
1: Uppackning av hojarna nästan klart
2: Framkåpan på marks hoj
3: Vi ryckte o slet....
4: ....och fortsatte med det en bra stund till grannarnas förtjusning.
5: Närbild på en svart LY-CIG14E, i mitt vardagsrum. Vilken skönhet!

Bifogat

• DSCN0373.jpg
    DSCN0373.jpg
    138.2 KB · Visningar: 458
  • DSCN0370.jpg
    DSCN0370.jpg
    102 KB · Visningar: 342
  • DSCN0377.jpg
    DSCN0377.jpg
    122.5 KB · Visningar: 420
  • DSCN0379.jpg
    DSCN0379.jpg
    139.8 KB · Visningar: 609
  • DSCN0381.jpg
    DSCN0381.jpg
    135 KB · Visningar: 432

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
mätte inte! var lite besviken på topphastigheten först! men efter ett tag så började det gå lite bättre... och bättre!! Inkörningen gör tydligen en del! tror inte min har nått sin topp än, är dessutom nyfiken på vad man kan göra för inställningar typ luftskruv och liknande för att den ska gå rätt?!

tvivlar inte på att den gör 65-75 om den körs in rätt och är rätt inställd :tummenupp

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
sådär nu hadde man pillat klart! flyttade på m,et på flotör nålen till det nedersta läget å nu går den rätt bra faktiskt. fy fan va kul det e. o eftersom den inte kosta så mycket så e det bara till att bränna runt ordentligt! :tummenupp

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Någon som kan slänga upp en bild på cylindern? :)

Skorpan

Guest
tuffetore80 skrev:
går dom i 70 km/h som det var sagt?? Får min på lördag...
mätte min med en bil bakom,50 knyck gör dom men vi testa i en lång brant backe och den gjorde 50 både uppför o nerför så dom verkar va starka iaf

Skorpan

Guest
ett tips: BYT LUFTFILTER O SÄTT DIT ETT RIKTIGT BENSINFILTER OM NI SKA VA UTE O KÖRA ANNARS FÅR NI IN MASSA SKIT (org.filer är inga höjdare)

Coola Ola

Guest
Skorpan skrev:
ett tips: BYT LUFTFILTER O SÄTT DIT ETT RIKTIGT BENSINFILTER OM NI SKA VA UTE O KÖRA ANNARS FÅR NI IN MASSA SKIT (org.filer är inga höjdare)

Tippar på att det var luftfiltret som ställde till det för Mark. Var tjackade du luftfilter och vilken sort?

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Hmmm nu vill jag verkligen ha min :) får vänta till i morgon kväll :huvet
Lägg upp fler bilder på dom små rackarna , någon som köpt en blå/svart/vit ???

Skorpan

Guest
Coola Ola skrev:
Tippar på att det var luftfiltret som ställde till det för Mark. Var tjackade du luftfilter och vilken sort?
har inte hunnit shoppa än men det gör jag under dan nånstans :tummenupp

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tror nog att hojarna kommer att ha högre toppfart efter inkörningen. Min axade som sjutton men det kändes inte som om den gick så fort. Förresten är det någon som vet hur spänd kedjan skall vara på en sådan här hoj :confused: Finns ju ingen fjädringsväg. Men min kedja varierar helatiden mellan spänd och slapp :confused: Kan det ha att göra med den där slirkopplingen kanske :va

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Skorpan skrev:
har inte hunnit shoppa än men det gör jag under dan nånstans :tummenupp

Finns det några ställen här istan som säljen minimoto delar? Hade väll funkat med ett vanl koniskt filter men man behöver väll en adapter också?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept