Tack Sam!!! (minimoto)

Skorpan

Guest
bebbe skrev:
Finns det några ställen här istan som säljen minimoto delar? Hade väll funkat med ett vanl koniskt filter men man behöver väll en adapter också?
bensafilter kan man handla på vilken mack som helst,luftfilter: ska ta loss min idag o rensa o kolla storlek o se om jag hittar nåt
fick ett tips om att sätta en vanlig nätstrumpa över som det är sålänge annars :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Skorpan skrev:
bensafilter kan man handla på vilken mack som helst,luftfilter: ska ta loss min idag o rensa o kolla storlek o se om jag hittar nåt
fick ett tips om att sätta en vanlig nätstrumpa över som det är sålänge annars :tummenupp
Aha, ingen dum idé med strumpan :tummenupp

Annars kan man kan ju beställa filter utav en snubbe på pocketbikes forumet. Kostar 100kr inkl adapter. Men det kan nog ta ett bra tag innan filtrena kommer, antar jag. Såg visserligen att det stog en minimoto liknande 14e:n ner hos en skoterhandlare här i Majorna. Eller rättare bestämmt vid vagnhallen. Kommer inte ihåg vad firman heter :va Dom kanske skulle kunna ha filter :) Skall åka ner sedan och kolla med dom, tror dom öppnar vid tio.
 

Skorpan

Guest
bebbe skrev:
Aha, ingen dum idé med strumpan :tummenupp

Annars kan man kan ju beställa filter utav en snubbe på pocketbikes forumet. Kostar 100kr inkl adapter. Men det kan nog ta ett bra tag innan filtrena kommer, antar jag. Såg visserligen att det stog en minimoto liknande 14e:n ner hos en skoterhandlare här i Majorna. Eller rättare bestämmt vid vagnhallen. Kommer inte ihåg vad firman heter :va Dom kanske skulle kunna ha filter :) Skall åka ner sedan och kolla med dom, tror dom öppnar vid tio.
kan inte du ringa sen om du hittar nåt då?
jag ska rensa min förknasare först o ta reda på storleken :Bugar
du får mitt nr via PM
jag kom på en annan lösning sålänge om jag inte hittar nåt idag: ta en vanlig skrubbsvamp o klipp till storleken o sätt dit,den är mycket finare och verkar andas hyffsat ändå :tummenupp
 

Skorpan

Guest
fax skrev:
He he he , redan vurpad :hihi jäkligt snygg färg , beställde du en röd eller ? trodde dom skulle vara vanligt klar röd färg ??? skitsnygg :banana
har ont i hela kroppen idag efter vansinneskörningarna igår och mera blir det idag hehe
yepp,det blev en röd-den är vinröd irl och det är metalliclack på den :banana
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Skorpan skrev:
kan inte du ringa sen om du hittar nåt då?
jag ska rensa min förknasare först o ta reda på storleken :Bugar
du får mitt nr via PM
jag kom på en annan lösning sålänge om jag inte hittar nåt idag: ta en vanlig skrubbsvamp o klipp till storleken o sätt dit,den är mycket finare och verkar andas hyffsat ändå :tummenupp

Har för mig att det finns lite billigare filter material att köpa som man kan klippa till själv också. Ska kolla upp det med. Fast så som filtret ser ut nu verkar det som om det släpper förbi luft i kanterna :va Vet inte om det är jag som söp till det lite när jag kollade på det så jag är inte helt säker på om det var så :rolleyes: Var lite i extas när jag hade fått hem hojen så jag rev ner och kollade det mesta :tungan
 
Last edited:

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Skorpan skrev:
har ont i hela kroppen idag efter vansinneskörningarna igår och mera blir det idag hehe
yepp,det blev en röd-den är vinröd irl och det är metalliclack på den :banana

skitsnygg färg :banana hoppas min blå/svart/vita är så snygg också , och hoppas att den är hel när man packar upp den ? får väl den i morgon kväll hoppas jag ? :yoparty
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Har ni hunnit med att granska kvaliteen på tex svetsarna i ramen ? Eller är det bara himmelrike och glädjetjut än så länge. Kan man lyfta topplocket eller är cylinder och topp ett stycke ? Har redan börjat planera för lite trim.... hehehehe
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Här är min, med lite klistremärken och skit klistermärken åker bort så fort jag skär ut ordentliga motiv!!!!! Har inte startat den dock men det kommer idag!!!
 

Bifogat

  • Bild030.jpg
    Bild030.jpg
    73.2 KB · Visningar: 307
  • Bild029.jpg
    Bild029.jpg
    66.1 KB · Visningar: 187
  • Bild020.jpg
    Bild020.jpg
    74.1 KB · Visningar: 189

Skorpan

Guest
Kawwa skrev:
Har ni hunnit med att granska kvaliteen på tex svetsarna i ramen ? Eller är det bara himmelrike och glädjetjut än så länge. Kan man lyfta topplocket eller är cylinder och topp ett stycke ? Har redan börjat planera för lite trim.... hehehehe
har inte kollat nåt,jag kör tills det går sönder så får jag ta det då (OBS!! GÄLLER EJ TRIM!!!) :)
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Kawwa skrev:
Har ni hunnit med att granska kvaliteen på tex svetsarna i ramen ? Eller är det bara himmelrike och glädjetjut än så länge. Kan man lyfta topplocket eller är cylinder och topp ett stycke ? Har redan börjat planera för lite trim.... hehehehe


Vad jag förstår så är cylinder å topp i ett å samma stycke.
Såg då så ut på bilden i tråden w-motoracing beställningen där det var bild på cyllar å kolvar.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Stoppsladd skrev:
Vad jag förstår så är cylinder å topp i ett å samma stycke.
Såg då så ut på bilden i tråden w-motoracing beställningen där det var bild på cyllar å kolvar.


Hmmm, det var synd isf. Men problem är till för att lösas!!! Måste gå att svarva egna förbränningsrum ändå.
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
T509 skrev:
Här är min, med lite klistremärken och skit klistermärken åker bort så fort jag skär ut ordentliga motiv!!!!! Har inte startat den dock men det kommer idag!!!


Men hallå den ser ju rosa ut ? :trixie tjejhoj ?
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Ingen som har nån bild på hur 'G14E Color Combination Black/White/Red' ser ut irl?

Får inte min förrän på söndag :gnissla
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
cbjorkman skrev:
Ingen som har nån bild på hur 'G14E Color Combination Black/White/Red' ser ut irl?

Får inte min förrän på söndag :gnissla

Och jag vill se blå/svart/vit men vi får nog vänta tills vi får se våra i verkligheten , men det är ju sååå segt att vänta , vill ha nuu :huvet :hihi
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
fax skrev:
Men hallå den ser ju rosa ut ? :trixie tjejhoj ?

Kameran :tummenner på en nokia 6230 är inte den skarpaste i världen samt att färgerna blir rent sagt :censored !!!!
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Jag måste ju tacka balthazar med personal som stog för transporten mellan Göteborg och Lund
 

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Stoppsladd skrev:
Vad jag förstår så är cylinder å topp i ett å samma stycke.
Såg då så ut på bilden i tråden w-motoracing beställningen där det var bild på cyllar å kolvar.

Det stämmer!
 

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
bebbe skrev:
Aha, ingen dum idé med strumpan :tummenupp

Annars kan man kan ju beställa filter utav en snubbe på pocketbikes forumet. Kostar 100kr inkl adapter. Men det kan nog ta ett bra tag innan filtrena kommer, antar jag. Såg visserligen att det stog en minimoto liknande 14e:n ner hos en skoterhandlare här i Majorna. Eller rättare bestämmt vid vagnhallen. Kommer inte ihåg vad firman heter :va Dom kanske skulle kunna ha filter :) Skall åka ner sedan och kolla med dom, tror dom öppnar vid tio.

Jag köpte luftfilter av honom. Tog 10 dagar från inbetalning till uthämtning :tummenupp

Nu väntar jag bara på minimoton :4skrika
 

Coola Ola

Guest
Mac skrev:
Jag köpte luftfilter av honom. Tog 10 dagar från inbetalning till uthämtning :tummenupp

Nu väntar jag bara på minimoton :4skrika
Blev det några pengar till dig förresten? Om alla la samma summa som jag borde du ha råd med minst 8-9 minimotos..... :hihi
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top