Tack till SSEMSE

Traje RR

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Kawaskaki zx6r
Zilversurfer skrev:
Om det nu blir röd flagg ( som igår ) var ute och tittade. Så för guds skull gör rätt!!!!
Om detta hade varit vit grupp hade alla förare stannat PÅ banan. Stillastående röd flagga=Stanna omedelbart fordonet innan flagg. Viftande rödflagga = Avbrutet race kör in i depå.....När banan blir större och betydligt snabbare, är det nog en god idé att alla flaggvakter skall genomgå en enklare kurs, eller iaf en ordentlig genomgång innan körning.

Håller med dig där på den frågan att man borde gå en liten info kurs om hur och vad man ska flagga vid vurpa, ÄVEN dom som kör...vad hjälper det om flaggvakterna vet vad dom olika flaggorna och etc betyder om inte förarna vet det.
Och som ni alla vet så kommer det att blir högre hastighet och längre bana = behövs fler flaggvakter och bättre kunskap hos ALLA!!!

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Traje RR skrev:
Håller med dig där på den frågan att man borde gå en liten info kurs om hur och vad man ska flagga vid vurpa, ÄVEN dom som kör...vad hjälper det om flaggvakterna vet vad dom olika flaggorna och etc betyder om inte förarna vet det.
Och som ni alla vet så kommer det att blir högre hastighet och längre bana = behövs fler flaggvakter och bättre kunskap hos ALLA!!!

Det kan nämnas att en utbildning för att höja statusen hos flaggvakterna i SSEMSE är på gång. Dock kan jag inte ge några definitiva besked om när detta kommer att äga rum.

Traje RR

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Kawaskaki zx6r
Man kan inte lägga upp en liten lathund på hemsidan om vad dom olika flaggorna betyder och hur dom ska användas. Lättare för oss alla, både nya o gamla medlemmar. Som tur är händer det juh inte vurpor så ofta så det är kanske lätt att glömma bort vad dom olika färger och etc betyder.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zmurfen skrev:
Javisst va det...hehe..... :pannkyss

Av thunderace på zmurfburken...Fan zmurf e lika kass på att logga ut som jag på att kolla vem som är inloggad :D
Passa på att spamma nurå :tungan

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Canoly skrev:
Alltid kul att se tjejer på banan, än så länge är dom i minoritet, men det blir fler och fler. Här ser vi 4 av dom.

Nu finns det 206 bilder från kvällen på www.nickes.nu
Kanonbilder, men detta gamla blytunga otvättade härke gjorde att det blev sättningar i banan.

:tungan

Bifogat

• normal_IMG_2076.jpg
    normal_IMG_2076.jpg
    39.5 KB · Visningar: 70

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
De va super kul, jag är helt såld på detta nu.

Tack till alla arangörer.

/R

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Notera även att omkörning på insidan inte är tillåten i GUL grupp, om ni ser en sådan så säg till han/hon som gjorde det vid nästa paus, detta är för allas säkerhet.

Nästan alla skötte sig dock bra i Söndags, om man inte kommer förbi på yttern kan man gå in i depån (sakta) och köra ut när det är fritt igen framför.

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Maverick_ou812 skrev:
Som helt nybörjare skulle jag vilja tacka alla inblandade i introduktionsgruppen. Lärorikt att åka tätt i rätt spår och sen själv försöka få till det. Kul att ni sen vågade släppa oss lösa som kalvar på grönbete. Blev rätt paff att fotpinnarna kunde ta i! Nu får man meka lite samt slänga på nya sulor.

Passa på att spänn kedjan då med när du ändå är igång... på den enda bilden jag såg på dig såg den lite ut som ett gummiband som fått sitta några år för länge på ett ihoprullat liggunderlag... :) Cred för att den var så nytvättad och fick dock... till skillnad mot min! :D

Så de låga fotpinnarna på viffern fick smaka på lite asfalt då? Jag funderar på att höja mina på nån vänster... borde ju gå att fixa!?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
yoohan skrev:
Passa på att spänn kedjan då med när du ändå är igång... på den enda bilden jag såg på dig såg den lite ut som ett gummiband som fått sitta några år för länge på ett ihoprullat liggunderlag... :) Cred för att den var så nytvättad och fick dock... till skillnad mot min! :D

Så de låga fotpinnarna på viffern fick smaka på lite asfalt då? Jag funderar på att höja mina på nån vänster... borde ju gå att fixa!?
Uppmärksam kille, du har väl hört det där om posörputs och dekaltrimmning?!
Ang. kedjan.... Då är det väl tur att jag har ett helt nytt drivpaket liggande hemma ihop med två nya däck... :lol
Som sagt, lite mekande blir det innan nästa gång (som är på söndag :D )

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR1100R skrev:
Notera även att omkörning på insidan inte är tillåten i GUL grupp, om ni ser en sådan så säg till han/hon som gjorde det vid nästa paus, detta är för allas säkerhet.

Nästan alla skötte sig dock bra i Söndags, om man inte kommer förbi på yttern kan man gå in i depån (sakta) och köra ut när det är fritt igen framför.

Känns som en pik :rolleyes:
Men det var väl endast i ingång av kurvor inte i utgång ?

/R

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
trollkarlen skrev:
Känns som en pik :rolleyes:
Men det var väl endast i ingång av kurvor inte i utgång ?

/R
När kurvan tar slut ja, men ingen fara det är lätt hänt att man glömmer denna regel, du är nog mogen för röd grupp :tummenupp

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Tackar tackar, de värmer att få sådana höra sånt.

Men tror inte de fanns nån röd till nästa helg så de får bli gul igen.

Ska försöka komma ihåg det, man glömmer lätt när man ser öppningen :rolleyes:

/R

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
GSXR1100R skrev:
Kanonbilder, men detta gamla blytunga otvättade härke gjorde att det blev sättningar i banan.

:tungan

Ja, det blev lite spårigt på slutet....!
Kanonfina bilder!

Bifogat

• normal_IMG_2074.jpg
    normal_IMG_2074.jpg
    40.3 KB · Visningar: 46

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Ännu en riktigt skojsig körning på Sturup och tack till alla som hade hand om körningen!

Kul att det var lite fler tjejer :tuttar denna gången och roligt att man
fastnade på lite bilder...

Jag och Superlight är redan igång med att beställa från dig Canoly!
Riktigt snyggt och proffsigt taget... :tummenupp

Ser fram emot nästa gång....!! :hoppa
:hjälm :hihi

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...