Tackar för idag :)

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Tackar för idag, kul med knudan men herre jesus det var som att komma till mars när man inte varit där på över ett år :gnissla

Gott att det gick bra Swappe, om du vill kan du få låna mitt ställ o skryta med lappen i häcken :pannkyss

Tackar flaggisar o andra som gör detta möjligt :)

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Ett stort tack...

Ett stort tack till alla flaggisar funktionärer samt instruktörer...:pannkyss

Litta torrt litta blött, det var ju iallafall omväxlande...:D

Jäkligt kul dag...:)

Mvh,
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Ett stort tack till alla flaggisar funktionärer samt instruktörer...:pannkyss

Litta torrt litta blött, det var ju iallafall omväxlande...:D

Mvh,
Sydskanes Emse

... och nu är du fast i regndäcksträsket.....hehe...

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09

Mvh,
Sydskanes Emse

Blodad tand hittade plats i grön grupp i september. Bokad o klar men du , ta inte med regndäcken så kanske vi får lite bättre väder.....

Öhh hur var det nu med Metrolog Robz......:yoparty (söker nog nytt jobb det börja ju regna innan kl 15:00 :D :pannkyss )

RR_06

Gick med
3 Jul 2006
Hoj
... och nu är du fast i regndäcksträsket.....hehe...

...näe, eller...jo...:rodnar

Det heter VINTERSEMESTER, det kan man väl inte ägna sig åt under sommaren?...:D

Riktigt kul idag...:)

Mvh,
Sydskanes Emse

Robz

Guest
Racerapport!

Upp tidigt som f-n :gnissla (bara för att komma i tid med endast 2 andra Instruktörer - övriga 4 har skickat auto-SMS från sin dator att "Jag blir lite sen :D :7peta)

Nåja, i Svalöv träffar man Skutte och dess ägare Deagol som letar bensin i värsta Mad Max stil... vi slår följe till Kågeröd då min snusburk sinat (tanken full dagen innan i välplanerad anda!)

Väl på Knudan kommer Depåchef Percy o säger:
"Du är ju anmäld både som Instruktör och betald i Röd?" (Jippie - jag får därmed köra mer än jag orkar :gnissla ) Välplanering som är mitt motto efter "ÖKA" fick en liten törn där...

Besiktning -Kommer då på vad den gnagande känslan av något glömt, var på morgonen - HANDSKAR för kedjekollen! Det löste sig dock. Hittar 2 kedjor som är höga C spända samt två med klossar fram som låg kring 1mm eller under!! Kedjorna lossades, Klossarna byttes - en på plats, den andre "hade dem hemma, det var ju dax att byta.... han fick köra hem o fixxa.
(Ej kul att neka någon gazza trots dyra pengar - men nog bra för alla!!)
Bra att alla löste sina probz utan sura miner :tummenupp :tummenupp

Så - Grön med tröja, Röd utan tröja... funkar bra, körningen stel o dålig = Skithoj med bra förare.... eller var det tvärtom?

Sen kom fukten, trots att blommorna lovade uppehåll till minst 15.00!!! :mad:
Någon sa att på DMI visade i samma stund en liten orange PIXEL.... just över Knudan :mad: Säkert Kurvis fel eftersom han ville skrapa knä o lägga 1.20 tider i apokalyptiska förhållanden med fuskiga regndäck :mad:

Själv lade jag nog flest varv av alla i första spöregnet, men när hela det stora "paketet" sakta omgavs av 12°-ig, inläckande översvämning o första blixten kom, fick även jag ge upp. Ble' faen inte torr runt bålen förrän sista passet vid 15.45!

Lagom torr skulle man hem - 740m utanför banan kom grodorna från skyn - shit, rena flodvågen... såg vare sig väg eller mötande trafik - med en ansträngning kunde jag dock se att hastighetsmätaren visade alldeles för mycket :D

/Kalasdag i vanlig ordning.... blommorna som ger mig väderinfo får smaka utspädd RoundUp i morgon :arsele

Woodster

Jo då...
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
ZX-6RR -08
Håller med alla föregående "skrivare".

Tack flaggisar,depåisar för en dag på Knutstorp.

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Skulle oxå vilja tacka all funkisar, blev lite över 18mil på banan idag innan jag lekte jordfräs med hojen :huvet

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Får också tacka!
Gjorde tydligen ett misstag i att åka hem strax efter 3 då det torkade upp och min grupp (gul) fick ett helt pass till med fint underlag. Nåja.

Blev väl en 2-3 pass i torrt och så ett tiotal varv i vått i alla fall :)

Kul att träffa alla.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Instämmer med tidigare talare. Trevlig dag men med lite hög luftfuktighet vissa tillfällen. Vattenpölen i utgången på rakan höll på att ställa till det rejält. Släpp både fram & bak gjorde att pulsen ökade :skrämd

Skulle oxå vilja tacka all funkisar, blev lite över 18mil på banan idag innan jag lekte jordfräs med hojen :huvet

Va fasiken. Lekte du jordfräs nu igen. Inte dax för en grussprättarmaskin snart :7peta Hoppas allt gick bra med både dig & hojen.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Tyckte själv att det var en toppen dag trots att det stänkte lite. men... regndäck.. alla däck blir juh blöta när det regnar:näsblod

Martin H

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2007
Hoj
det blev brinnande mos
Första gången för mig på Knutstorp!!!
Gick dåligt fram tills sista 2 passen men hade en riktigt kul dag:)
Regndäcken åkte på och testades för första gången, helt sjukt skoj att köra med, var nog den enda som önskade mer regn mot slutet!

Tackar alla flaggisar o funkisar som gör det möjligt.

Måste säga att alla instruktörer som jag pratade med var på riktigt topphumör!
Alltid trevligt med "taggad personal".

Bokad igen nästa gång.

Mvh

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Jag hänger på kören och tackar för en härlig dag på Knutstorp, inte ofta man får köra solo på den banan. :) Lite väl hög luftfuktighet tom för mitt allväderställ under vissa delar av dagen.

Inte fan krympte man heller i fukten.

Nåja det värsta var när man kom hem och upptäckte att det inte regnat en droppe där hemma. :gnissla

Last edited:

RR_06

Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Tyckte själv att det var en toppen dag trots att det stänkte lite. men... regndäck.. alla däck blir juh blöta när det regnar:näsblod

...:D ...:D ...:D

Mvh,
Sydskanes Emse

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos

Va fasiken. Lekte du jordfräs nu igen. Inte dax för en grussprättarmaskin snart :7peta Hoppas allt gick bra med både dig & hojen.

Jo då, jag mår hyfsat lite öm i kroppen o ont i handleden

Hojen e inte allt för trashad, så en slägga o lite "Alex tejp" sen e den på hjulen igen :D

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6

Väl på Knudan kommer Depåchef Percy o säger:
"Du är ju anmäld både som Instruktör och betald i Röd?" (Jippie - jag får därmed köra mer än jag orkar :gnissla ) Välplanering som är mitt motto efter "ÖKA" fick en liten törn där...

Sorry fel av mig du skulle inte vara instr. men o andra sidan fick du ju gort något vetigt på morgonen :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år