Racerapport!
Upp tidigt som f-n
(bara för att komma i tid med endast 2 andra Instruktörer - övriga 4 har skickat auto-SMS från sin dator att "Jag blir lite sen
)
Nåja, i Svalöv träffar man Skutte och dess ägare Deagol som letar bensin i värsta Mad Max stil... vi slår följe till Kågeröd då min snusburk sinat (tanken full dagen innan i välplanerad anda!)
Väl på Knudan kommer Depåchef Percy o säger:
"Du är ju anmäld både som Instruktör och betald i Röd?" (Jippie - jag får därmed köra mer än jag orkar
) Välplanering som är mitt motto efter "ÖKA" fick en liten törn där...
Besiktning -Kommer då på vad den gnagande känslan av något glömt, var på morgonen - HANDSKAR för kedjekollen! Det löste sig dock. Hittar 2 kedjor som är höga C spända samt två med klossar fram som låg kring 1mm eller under!! Kedjorna lossades, Klossarna byttes - en på plats, den andre "hade dem hemma, det var ju dax att byta.... han fick köra hem o fixxa.
(Ej kul att neka någon gazza trots dyra pengar - men nog bra för alla!!)
Bra att alla löste sina probz utan sura miner
Så - Grön med tröja, Röd utan tröja... funkar bra, körningen stel o dålig = Skithoj med bra förare.... eller var det tvärtom?
Sen kom fukten, trots att blommorna lovade uppehåll till minst 15.00!!!
Någon sa att på DMI visade i samma stund en liten orange PIXEL.... just över Knudan
Säkert Kurvis fel eftersom han ville skrapa knä o lägga 1.20 tider i apokalyptiska förhållanden med fuskiga regndäck
Själv lade jag nog flest varv av alla i första spöregnet, men när hela det stora "paketet" sakta omgavs av 12°-ig, inläckande översvämning o första blixten kom, fick även jag ge upp. Ble' faen inte torr runt bålen förrän sista passet vid 15.45!
Lagom torr skulle man hem - 740m utanför banan kom grodorna från skyn - shit, rena flodvågen... såg vare sig väg eller mötande trafik - med en ansträngning kunde jag dock se att hastighetsmätaren visade alldeles för mycket
/Kalasdag i vanlig ordning.... blommorna som ger mig väderinfo får smaka utspädd RoundUp i morgon