Tackar för SRW 23/9

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Betydligt trevligare faktiskt!

Krönet efter andra snabbvänstern var mjukt och fint och det var inget problem att ta utgången ur BMW lite bredare än vanligt.

De punkter jag tycker återstår är groparna i procenten samt i inbromsningen innan BMW.

Mmmmmmmm *mutter mutter* Jag såg det beteendet också, att folk genast började gå bredare ut ur BMW. Är det så att folk dras till hårda räcken? :va
Jag menar, flyttar man räcket av säkerhetsskäl är det väl rätt vettigt om man inte "flyttar med"...

Ska inte vara skenhelig. Var själv längre ut än vanligt det första passet. Det är inge kul att köra därute utan styrdämpare märkte jag. Styret fladdrade som en propeller... Rätt buligt därute.

Mitt tips till alla är att försöka köra samma spår som innan o se den extra sträckan till räcket som vi fått som en ren säkerhetszon. :tummenupp

Nya krönet var fint. Jämt o fint rundat.

Groparna innan BMW går att undvika men du måste hitta precis rätt spår in. Gå in precis på asfaltskanten mellan den nya asfalten och den gamla så ska du se att det faktiskt inte studsar ett dugg.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Mmmmmmmm *mutter mutter* Jag såg det beteendet också, att folk genast började gå bredare ut ur BMW. Är det så att folk dras till hårda räcken? :va
Jag menar, flyttar man räcket av säkerhetsskäl är det väl rätt vettigt om man inte "flyttar med"...

Du är inte långsam på att hugga när chansen ges du inte :D

Robz

Guest
Ut ur BMW har alltid vållat lite fladder, men igår var ju löjligt - fick slag mot styrstoppen 2ggr, trots kvalle styrdämpare. Testade olika spår ut och det verkade inte spela så stor roll... konstigt, kan det ha blivit nya sättningar?

In i BMW är riktigt otäck om man ligger på broms nära curbsen (packad framfjädring) - släpp bromsen innan och bromsa ur resten efter curbsen så funkar det fint :tummenupp

...och procenten ja, jag kör aldrig innerspår där mer :gnissla

Tack för igår :tummenupp

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Va detta sista körningen på SRW i år?:)

Man blir ju så sugen att köra när man står och tittar på, jag var inte snabb nog att ta plats...:gnissla

När burkar det annars börja igen till nästa säsong?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Du är inte långsam på att hugga när chansen ges du inte :D

Du ska inte ge hunden ett ben :D

Ut ur BMW har alltid vållat lite fladder, men igår var ju löjligt - fick slag mot styrstoppen 2ggr, trots kvalle styrdämpare. Testade olika spår ut och det verkade inte spela så stor roll... konstigt, kan det ha blivit nya sättningar?

In i BMW är riktigt otäck om man ligger på broms nära curbsen (packad framfjädring) - släpp bromsen innan och bromsa ur resten efter curbsen så funkar det fint :tummenupp

...och procenten ja, jag kör aldrig innerspår där mer :gnissla

Tack för igår :tummenupp

Inga nya sättningar vad jag märkte. Däremot så tror jag att du liksom jag flyttade ut spåret en aning. Jag brukar inte vara så långt ute o fladdra. När jag flyttade in spåret slutade också styret att jiddra.

Va detta sista körningen på SRW i år?:)
Det var det o sista körningen för Sydskanes Emse i år.

Last edited:

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
ska osså passa på o tacka för gårdagen. första gången... o ja, det gav mersmak vill jag lova!!

stort plus till kanontrevliga instruktörer som välkomna en med öppna armar :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning