Tagen utan mckort!!

rusty

Diabolic2
Gick med
3 May 2004
Hoj
gixxer600
Guido skrev:
Hej har en liten historia att berätta.

Igår runt 23 tiden så blev min kompis tagen av polisen, Han blev stoppad av en mcpolis det roliga med detta är att han inte har mckort utan bara till bil...

Om han kommer helt undan med har han en jävla tur.. Polisen han mötte måste ha haft en hel del annat i skallen :tungan Hoppas allt går bra iaf! :)

street_R1_guran

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
R1:a streetfighter
twinner skrev:
Utan att moralisera vidare säger jag...Synd att idioten/tokfan inte åkte fast,finns ju dom som kämpar som fan för den där lappen.

undra vem som e tok fan... man kör väl inte bättre för man har körkort.. :arsele

HanneZ

Guest
street_R1_guran skrev:
undra vem som e tok fan... man kör väl inte bättre för man har körkort.. :arsele
Om man nu kör minst lika bra som dem som har körkort, så är det ju bara att åka iväg o köra upp!

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
street_R1_guran skrev:
ok.. vissa kan ju inte cykla heller.. :3freak

Fel av mig. Körkortskrav är bara ett påhitt för att skapa sysselsättning.

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
Katana 1100 -82
Jazz skrev:
Om jag kunde posta PDF-filer här skulle jag skicka över polisens föreskrifter.

Vid lasermätning så begär att få se platsprotokoll. Där ska framgå att de kontrollmätt lasern samma dag och att de kontrollmätt avståndet (mist 20m) med ett stålmåttband.

Jag tror att det ibland slarvas.. vi skriver snällt på böterna och då är det kört.

Hur har du fått tag i det där? *nyfiken*

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Det är ju väldigt vanligt med folk som kör hoj utan A behörighet, som man kan se i denna tråden så tycker många att det är som att cykla eller så lätt så man inte behöver nån övning alls.
Sen har vi 10 tråar i veckan om missde uppkörningar, det får en att undra om det verkligen är så ofarligt och plättlätt.

Personligen tycker jag inte att B-kort är nåt som är svårare att ta på nåt sätt men men.

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
Länsstyrelsen missar nog inte vad som hänt när dom får det på sitt bord, vilket dom garanterat kommer att få.

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke
Mang0 skrev:
Länsstyrelsen missar nog inte vad som hänt när dom får det på sitt bord, vilket dom garanterat kommer att få.

När jag blev av med lappen förra året skrev konstaplen ner mina behörigheter på pappret för omhändertagande av körkort. I det fallet var det bara ett B han skrev dit för hand. Polisen kanske bara var lite tankspridd i det här fallet tråden handlar om.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Jag har fått böter och blivit av med mellankort när jag kört tungbåge.
De har(hade iaf) taskiga datasystem som inte hittar dessa fel.

Maldiani

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
min hoj
Borde finns lite mer vett i huvudet på folk :kocko

"Har man inget körkort så har man inget att göra ute på vägarna heller!!! :mad:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
street_R1_guran skrev:
Utan tvekan kör man bättre om man iaf har den grundläggande kompetens som krävs för att klara proven.

Men det är klart, sen finns det ju vissa som kör som sopor TROTS att dom har kort.. Är det månne delvis därför det är så populärt med streetfighters? :rolleyes:

Btw, skulle man jämföra den genomsnittliga körskickligheten hos den del av svenska folket som har behörighet med den del som saknar den skulle man nog se en viss skillnad..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
street_R1_guran skrev:

Nä! men man har genom bevis/uppkörning om att man kan behärska fordonet fått tillåtelse att framföra fordonet på våra svenska vägar.Inte i helvete skulle jag vilja ha en massa folk i flygplan med bristande kompitens ovanför mitt huvud iaf.Antar att du kan ställa dig till den skara människor som inte har kompitensen att klara vägverkets körprov,du skenförsäkrar säkert också :rolleyes:

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Undrar vad som är en smart strategi, att bara betala in bötern och låtsas som att det regnar eller överklaga och riskera att det uppdagas att man inte har kort... Bara att ta bötern IMHO.

Vill dock minnas att det fanns en rätt stor del av antalet olyckor per år som sker med hojförare utan kk, alltså klart överrepresenterade jmfrt med hur mycket det körs utan kk. Självklart får alla hojförare pynta delar av det här via vår försäkring, så jag sitter ju inte här och skriker hurra för att någon kom undan med att köra utan kk.

/J

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Varför i H-vete låna ut en hoj till en som inte har körkort för det,,,,,,, tänk om det händer en olycka ????????? gick ju bra denna gång men på grund av att polisen sov mer eller mindre,,.

Jazz

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Yamaha
500m Ni har rätt...

Jag snurrade till det:

Utdrag ur föreskrifter - mätning med instrument/pilot:

4 § Genomsnittshastighetsmätaren skall kontrolleras och justeras innan den
tas i bruk för hastighetsövervakning. Kontrollsträckan skall vara belägen på
en rak vägsträcka och vara 1000 meter lång. Den skall vara uppmätt med ett
stålmåttband som uppfyller kraven enligt svensk standard SS 64 11 12:II.
Båda punkterna på kontrollsträckan skall vara tydligt och varaktigt
markerade på ett sådant sätt att kontrollen kan utföras med mätfordonet i
rörelse.

4 kap. Yttre förhållanden
1 § Den vägsträcka på vilken hastighetskontrollen utförs (kontrollsträckan)
skall vara minst 500 meter lång.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...