Jag PMade honom och bad honom att hålla sig till sakliga argument och inga påhopp.MarcusG skrev:Bilder uppskattas!
Verkar dock som om trådskaparen gjort vad Ravetrancer skrev och har nu gömt sig...
första ggn du fårkaZmur skrev:Jag PMade honom och bad honom att hålla sig till sakliga argument och inga påhopp.
Bizkid skrev:![]()
![]()
minimoto center . köpte en såkallad blatakopia ,kört några gånger och den är helt slut.allt går sönder och ramlar isär .lager skorrar,felkonstruerad och delar saknas.tex går det ej att spänna kedjan på skiten pga att den som satte ihop den i china var inte kompetent nog för jobbet .glömt att sätta dit en vinkel i bakbromsfästet.butiks ägaren ville ej veta av eller tog nogot ansvar för skiten han sålt. han hotade och bar sig väldigt illa åt. mitt råd är följande:köp inget i den affären. för då blir ni grundlurad. hojen är körd ca 1.5 till 2 timmar under ca 8 veckor. mektiden uppskattas till 70 timmar.
LowTech skrev:Vad använder man överhuvudtaget en "kinamoto" till?![]()
Nej, absolut inget fel. Jag skulle lätt kunna tänka mig ha en, om inte annat för att pryda vardagsrummet med..Mögel skrev:Till att stunta!!!![]()
Det är väl inget fel på en kinamoto så länge dom startar![]()
LowTech skrev:Nej, absolut inget fel. Jag skulle lätt kunna tänka mig ha en, om inte annat för att pryda vardagsrummet med..
Eller..ne, det kanske inte vore så poppis...
Firewheel skrev:Måste seja att de som du beskriver låter mycket dumt!![]()
Innan man köper en produkt ska man självklart ha lite vetskap om vad man köper. Och sen måste du vell fatta själv att en minimoto (men i de här fallet kinapuff) inte håller när man inte kan lägg ut mer en 6.500:- Om du vill ha något med riktigt bra kvalité ska du gå på hojar från 20.000 och uppåt!
Vad de gäller kinamoto vet jag inte riktigt vad som gäller Men en försäljare hat skyldighet att berätta vilka garantier som gäller och inte gäller och i de här fallet verkar de som om du har fått riktigt mycke info ang. garantier osv.
Sen att du skriver allt på sporthoj tycker jag är dåligt då du ger butiken som du har köpt din kinapuff ifrån dåligt ryckte.
MVH
MarcusG skrev:Dåligt rykte? Läser man genom tråden skulle jag absolut inte ha något emot att handla från butiken!
I mina öron låter betjäningen riktigt bra!
jasså det var ni som var inne, varför sa ni inte det då?peter_anders skrev:Ville bara göra ett inlägg i debatten
var på Minimotocenter idag o handlade en styrhalva till min blata kopia
bra ställe samt trevlig personal![]()
Där lär man ju handla fler gånger !!!
Jag kan inte förklara nåt jag ej har sett tyvärr. Att det skulle förhålla sig som du säger med cylindern kan jag inte uttalat mig om, för det är inget jag sett tidigare eller hört tidigare.zombie nr 5 skrev:hej igen. du skriver att den hojen ej har några fabrikations fel . men hur förklarar du det här då.vid demontering av motorn upptäckes ett stort fabrikations fel: cylindermanteln som går ned i vevhuset var för lång och tog i blocket i framkant .varpå cylindern stod snett gentemot vevhus och kolv.cylinderfotspackningen tätade bara i bakkant.detta problem hade kineserna löst med att fylla upp spalten med tätningsmassa .det var så mycket tätningsmassa så de två kylkanalerna från vatten pumpen var täta med denna bruna massa. cylindern visar inga tecken på att ha skurit som tur är.detta är otroligt dåligt.har hört detta på fler hojar.
sen har inte hojen blivit kraschad som det står utan det gick till så här: Eftersom gaffelvinkeln var så flack och den såg ut som en glidare. ändrades gaffelvinkeln och framgaffeln kortades av till mera rimliga proportioner.efter detta låg den mycket bättre i kurvorna. tänk att köra roadracing med en glidare.. vid en körning på arendalsbanan hoppade kedjan av och detta hände naturligtvis längst bort.stannade en vänlig förare och erblöd mig att få hålla i hans arm så att vi slapp gå med den.detta gick inte så bra eftersom jag ganska så snart tappade taget om armen och vinglade till och tappade balansen varpå hojen krängde till åt höger ca 5km/H .hann inte parera och jag välte. när hojen ställdes upp var fotpinnsfästet av och topplocksfästet var också av.ytter ringen på vänster handtag blev lite avskrapad inte 1/4 del som det står i texten.detta var droppen tyckte jag så vi skrev ned alla fel som vi kunde komma på. detta är ingen lögn det kan jag skriva under på.
nu renoveras hojen och några ersättnings krav har jag ej. har inte kunnat skriva pga avstängning. mvh
zombie nr 5 skrev:Eftersom gaffelvinkeln var så flack och den såg ut som en glidare. ändrades gaffelvinkeln och framgaffeln kortades av till mera rimliga proportioner.
zombie nr 5 skrev:... sen har inte hojen blivit kraschad som det står utan det gick till så här: ... tappade balansen varpå hojen krängde till åt höger ca 5km/H .hann inte parera och jag välte.
Ravetrancer skrev:Jag kan inte förklara nåt jag ej har sett tyvärr. Att det skulle förhålla sig som du säger med cylindern kan jag inte uttalat mig om, för det är inget jag sett tidigare eller hört tidigare.
Men likväl så är det ju inte riktigt detta det gäller tycker jag.
Det saken gäller är ju din totala misskötsel av din hoj sen tidigare. Att du listar upp skruv som du tappat, slangar som ligger i kläm så inte vatten kan cirkulera som den ska i kylningen, att du svetsat om i ram.
Hoppas du skämtar med att du kapat och grejat med hojen för att sen komma med klagomål?
För mig är en det krasch när en mc rör på cig framåt och välter, kanske kan man kalla det välta.
MEN MAN KAN INTE KALLA DET SOM DU, "HOJEN STOG LUTAD MOT VÄGGEN, SEN VÄLTE DEN AV SIG SJÄLV OCH RAMEN OCH MOTOFÄSTET GICK AV".
Du stog i min butik och ljög mig rätt upp i ansiktet istället för att säga som det var, härlig stil du, det är så man gör när man behöver hjälp?
Du vet ju egentligen att jag vart ganska schysst och trots att jag bara har funktionsgaranti på mina hojar så hjälper jag många kunder om dom får problem. Jag tycker också du var schysst när du skulle hjälpa mig med AC:n på min bil, sen ringde du och sa att det var nån kontakt som inte var kopplad, gav dig ju då ersättning för att du vart o kollat på bilen åtminstone, hur många hade gjort så? Sen komme ni till min butik med den approachen ni hade, dom valserna ni drog funkade inte. Ska man ha med mig att göra får man vara rak och ärlig, synd att du inte var det i butiken![]()
Jag försökte hjälpa er i butiken omgående trots att det var fullt med kunder, ni hotade sen med att stjäla en hoj av mig.
Så nu har jag inget mer at säga.
Tack!!!
peter_anders skrev:själv har jag en lika dan , går som en klocka
även efter en rejäl omkulläggning i c:a 30 km![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |