Tamada diskad

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Så farligt var det väl inte?
Det var enligt mej en typisk race incident som blir när två förare slåss om samma position på sista varvet.
Tror heller knappast att det det blivit någon diskning om det varit exvis David de Gea som fått sig en tur i sandlådan, men nu var det Sete, som har snuva så honom får man inte bråka med.
Baah!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det är tydligen inne med att fixa till resultaten i efterhand numera. Tamada blev diskad för kontakten med Gibernau, vilket gav Hayden pallplatsen, och Hopkins blev utesluten från nästa race pga startkraschen. Det börjar bli lite töntigt med alla paragrafrytterier nästan. Snart blir det kortegekörning a´la F1.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lägg av! Är detta sant? Det var det jävligaste. Tamadas omkörning var ju klockren jämfört med 100-tals andra omkörningar vi sett under säsongen. Fy fan vad uselt!!! :finger :fakta

Hopkins tabbe i första kurvan missade jag. Vad hände?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Så förbannat löjligt, lite närkontakt tillhör sporten vid laddad racing. OM han inte gått i sandfållan, hade Tamade då blivigt diskad? tror inte det. Det är väl själva ihop körningen som skall räknas och inte resultatet av händelse. OM nu Gibernau fått pallplats, hade protest lämnats in? Jag förmodar att det är telefonica som lämnat in protest? Aja jag kan ha rätt eller fel - men kindergarten al'a kinderägg är det. Tamada var snabbare idag. Grattis till Hayden, grym körning, vänta bara till 2004.

MVH//ZF

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Zilversurfer skrev:
Så förbannat löjligt, lite närkontakt tillhör sporten vid laddad racing. OM han inte gått i sandfållan, hade Tamade då blivigt diskad? tror inte det. Det är väl själva ihop körningen som skall räknas och inte resultatet av händelse. OM nu Gibernau fått pallplats, hade protest lämnats in? Jag förmodar att det är telefonica som lämnat in protest? Aja jag kan ha rätt eller fel - men kindergarten al'a kinderägg är det. Tamada var snabbare idag. Grattis till Hayden, grym körning, vänta bara till 2004.

MVH//ZF

Gibernau är en fjollig diva! :fakta :fakta :fakta

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Hopkins tabbe i första kurvan missade jag. Vad hände? [/B][/QUOTE]
Han går in för hårt, tappar fäste och tar med sig Bayliss och Checa av banan.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lord Melchet skrev:
Han går in för hårt, tappar fäste och tar med sig Bayliss och Checa av banan.

Vad hette den inhoppade Japanen som gjorde likadant i sadeln på en Suzuki för några år sedan. Kagayama? Han var måttligt populär efteråt... :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
är detta sant?
man blir ju spyfärdig, racing e racing och görs upp på banan.
men dom har ju börjat blanda in äckelstone i GP nu och då kan det ju inte bli annnat än skit.

äcklad blir jag, bilbögsracingfasoner. :finger :finger :finger

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag tyckte iofs att Tamadas byte av spår vänsterut inför högersvängen var osnygg och orutinerad. Man bör kunna lista ut att Sete med stor sannolikhet skulle finnas där efter att Tamada just kört om honom. Det hade varit mycket bättre om Tamada hållit sitt spår och lämnat möjlighet för Sete att köra utanför honom.

Men visst fanken var det en "race incident" och förtjänar absolut inte någon diskning.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Visst var det klantigt/orutinerat av Tamada att bumpa in i Sete, men någon diskning kan jag bara inte förstå att det ens blev tal om.
Jag undrar verkligen vad som hade hänt om det varit Rossi som tjongade in i sidan på Sete.
Då tror jag diskning vore uteslutet!

Faktum är att förarna behandlas olika beroende på hur "stora" de är.
När Rossi körde om under gulflagg var alla så rädda att straffa honom så de väntade till efter racet och gav honom tidstillägg.

De kunde de ha gjort med Tamada oxå enl min ringa åsikt.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Haha, jag läste just på motogp.com om startkraschen. Hopkins körde på Checa, och de tryckte av Bayliss och Edwards. Edwards välte aldrig, men bakhjulet sjönk ner i gruset. Bayliss hoppar då raskt upp på fötter och puttar Edwards ut på banan igen. Skön snubbe! Inget av "offren" verkar vara särskilt bittra på Hopper för det inträffade och en avstängning suger verkligen k*ken.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Trist, men det görs med tanke på säkerheten. FIM vill se till att förarna tänker sig för en gång extra innan de gör liknande manövrar. Det är förståeligt, tycker jag, eftersom jag inte vill se förare bli skadade i onödan, samtidigt som jag tycker att det är trist för Tamadas skull. Men, han har ju visat att han kan köra nu och förhoppningsvis leder det till ett kontrakt nästa år.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyteknik skrev:
:tummenupp

Har svårt att se Biaggi göra samma sak.
ja han har ju gult skinnställ, så han syns inte i sanden....eeehh he he he fire

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det var rätt klantigt av Tamada, men diskning, njae..
Hopkins vet jag inte heller om det var riktigt rätt..

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Svårt med domslut, men bara de är konsekventa. Nog känns det som att han blev diskad bara för att det var just Sete som drabbades, det är enda titelutmanaren (nåja) och spanjor...

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Nyteknik skrev:
Gibernau är en fjollig diva! :fakta :fakta :fakta

Med tanke på hur FÖRBANNAD(!!) Sete såg ut där han promenerade omkring i depån som värsta åskmolnet, så föreligger ju GANSKA ( :rolleyes: ) stor chans att Tamadas diskning beror på Sete/Telefonica....
Så där sjönk Setes aktier ordentligt i mina ögon iaf!!!
:fakta

Håller med den som skrev "Skitbeslut"! Sådant ska tillskrivas "racing-incident" och inget annat.

edit: Ett litet ord bara om Rossis uppkörning efter hans tur i sandfållan:
RESPECT!!
:bow

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag vill inte gå med på att det är en race incident! Enligt mig var det en klockren påkörning som definitivt inte bör avskrivas med en axelryckning. Man måste ju räkna med möjligheten att man får svar på tal i ytterspår i det läget och det är en grov missbedömning att inte vara förbi innan man går ut i idealspåret.
Sen tycker jag att en diskning är hård, de kunde väl kört samma straffskala som när Rossi körde om på gulflag. Det borde väl innebära 5-10 sekunders tillägg.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
El Presidente skrev:
edit: Ett litet ord bara om Rossis uppkörning efter hans tur i sandfållan:
RESPECT!!
:bow

Å andra sidan har han ju börjat bli en förbannad jävla klantskalle som gör misstag race efter race.

Han får ju fan skärpa sig och sluta fjanta nu.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...