Är själv inte så bra med tandvård, närmare bestämt så tål jag inte när det ilar. Tänderna i sig är oftast kanon numera. När jag var under 18 blev jag borrad i kinden, tandköttet, gick därifrån med halv lagning mer än en gång o.s.v.. I ungdomen fick jag gå till Eastmaninstitutet vilket fungera bättre, lustgas o sånt fast min önskan var att bli sövd men det har jag aldrig fått igenom. Som vuxen var jag dock inte välkommen dit längre.
Sen fick jag en helvetes inflammation i tandköttet som gjorde ont på riktigt. Ringde runt, privat gissade dom på 3000-15 000 pengar men dom kunde absolut inte garantera något o kunde bli mer.. detta var typ 17 år sen. Folktandvården jag inte ville till hade typ väntetid på en vecka för en undersökning enbart och remiss till någon som kunde hantera mig skulle ta veckor.
Sen skulle jag ringa en annan folktandvård i panik, ont, men kom fel och lyckades hamna hos medicinsk tandvård på Danderyds sjukhus.
-Eh ja hit kommer du bara med en remiss så..
-Jag håller bokstavligen på att dö!
-Vänta. Göran, killen här...
-Skicka hit han imorrn, jag har en lucka.
-Tack som f-n!
Sedan dess har det varit kung, Göran är trevlig, snusar, gör alltid allt för att man ska få bäst pris trots lustgas vilket innebär extra sköterska som håller koll på en själv o.s.v.. Enda nackdelen är att man fan inte ska köra tidigare än 30-60 min efteråt.
Sen fick jag en helvetes inflammation i tandköttet som gjorde ont på riktigt. Ringde runt, privat gissade dom på 3000-15 000 pengar men dom kunde absolut inte garantera något o kunde bli mer.. detta var typ 17 år sen. Folktandvården jag inte ville till hade typ väntetid på en vecka för en undersökning enbart och remiss till någon som kunde hantera mig skulle ta veckor.
Sen skulle jag ringa en annan folktandvård i panik, ont, men kom fel och lyckades hamna hos medicinsk tandvård på Danderyds sjukhus.
-Eh ja hit kommer du bara med en remiss så..
-Jag håller bokstavligen på att dö!
-Vänta. Göran, killen här...
-Skicka hit han imorrn, jag har en lucka.
-Tack som f-n!
Sedan dess har det varit kung, Göran är trevlig, snusar, gör alltid allt för att man ska få bäst pris trots lustgas vilket innebär extra sköterska som håller koll på en själv o.s.v.. Enda nackdelen är att man fan inte ska köra tidigare än 30-60 min efteråt.