FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
Ska köpa nytt set tangentbord med mus till stationära. Har lite krav och tänkte se vad den samlade eliten säger:
Krav:
-Trådlöst (ska fungera från soffan)
-Lång räckvidd
-Framåt/bakåtknappar på musen
-Scrollen ska fungera som knapp (om det nu finns någon som inte gör det)
-Laptops-tangenter, mycket "smootha"
-Rakt tangentbord (inget wave/ergonomiskt eller så)
-Lång batteritid
-Normal storlek på musen
-Numpad på tangenbordet
-Bör inte överstiga tusenlappen alltför mycket, helst inte alls
Det jag hittat är:
Tangenbord: Logitech K340
Mus: Logitech M705
Enda nackdelen jag ser med detta set är att tangenterna inte känns enormt "smootha". Var på elgiganten och fingrade på sladdvarianten av tangentbordet (K300) och det kändes mycket trevligare i knappnedtryckningarna samt att det såg lite snyggare ut (marginell betydelse).
Lägger inget extra värde över huvudtaget på om jag kan styra mitt rymdskepp via en inbyggd joystick på tangenbordet (alltså är jag inte villig att betala för massa extra lulllull utöver basic (möjligen några snabbknappar för media kan vara intressant).
Krav:
-Trådlöst (ska fungera från soffan)
-Lång räckvidd
-Framåt/bakåtknappar på musen
-Scrollen ska fungera som knapp (om det nu finns någon som inte gör det)
-Laptops-tangenter, mycket "smootha"
-Rakt tangentbord (inget wave/ergonomiskt eller så)
-Lång batteritid
-Normal storlek på musen
-Numpad på tangenbordet
-Bör inte överstiga tusenlappen alltför mycket, helst inte alls
Det jag hittat är:
Tangenbord: Logitech K340
Mus: Logitech M705
Enda nackdelen jag ser med detta set är att tangenterna inte känns enormt "smootha". Var på elgiganten och fingrade på sladdvarianten av tangentbordet (K300) och det kändes mycket trevligare i knappnedtryckningarna samt att det såg lite snyggare ut (marginell betydelse).
Lägger inget extra värde över huvudtaget på om jag kan styra mitt rymdskepp via en inbyggd joystick på tangenbordet (alltså är jag inte villig att betala för massa extra lulllull utöver basic (möjligen några snabbknappar för media kan vara intressant).
Last edited: