Tankar ni halvtank?

Tankar du "halvtank"?


  • Antal röstningar
    0

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag hade inte tänkt på detta innan jag såg tråden, jag insåg då varför jag hade så roligt idag! Jag hjulade mjukt o fint med av/på gas i runt 150- 160 knyck tidigare idag på tvåan, den brukade bara gå upp runt 110 eller nåt sånt innan (siffrorna stämmer så där, beroende på när jag vågar titta ner på mätaren ;-) trodde bara att det hade med att jag hittat lite kraft på ett annat ställe i varvtalet eller nåt?!
Men tanken var ju nästan tom så det måste väl varit det då?
Jag vet inte, med kul är det.. :yoparty :banana
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
på budhojen märks det stor skillnad på nästan tom tank och full tank iaf när man skal åka på bakhjulet! lyckas inte vålda upp XT:n på slangen på 5:an med full tank.... men med halvfull går det bra!

husan märks det ej nån skillnad på! varken "lek"faktorn eller kurvtagningen
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
DisqoBizkit skrev:
Jag hade inte tänkt på detta innan jag såg tråden, jag insåg då varför jag hade så roligt idag! Jag hjulade mjukt o fint med av/på gas i runt 150- 160 knyck tidigare idag på tvåan, den brukade bara gå upp runt 110 eller nåt sånt innan (siffrorna stämmer så där, beroende på när jag vågar titta ner på mätaren ;-) trodde bara att det hade med att jag hittat lite kraft på ett annat ställe i varvtalet eller nåt?!
Men tanken var ju nästan tom så det måste väl varit det då?
Jag vet inte, med kul är det.. :yoparty :banana
Tja... tänk dig en 20-kilosvikt från gymet påspänd på tanken; givetvis har det en viss påverkan.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
mb skrev:
Tja... tänk dig en 20-kilosvikt från gymet påspänd på tanken; givetvis har det en viss påverkan.
He he, ja det är klart! Hade aldrig tänkt på det bara.. En annan sak som slog mig med är ju den at jag är rätt liten, jag väger bara runt 75kg (70 "in season";-) det lär ju också göra skillnad imot nån som kanske väger runt 100 pannor!
Folk jagar kilon med kolfiber och grejor, det kanske är billigare att börja motionera lite! ;-)
 
Last edited:

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Esbo, FIN
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Jag lärde mig the hard way att min soppatorsk lampa INTE fungerar så ja tankar alltid fullt för att veta ungefär hur långt jag kommer.

En gång la jag typ 2 liter mindre än vanligt av nån orsak och jag blev stående about 1 liter från macken :huvet Så alltid fullt ... helst lite i fickan också :lol
 

VFR800VTEC

Galning
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
1999,BMW K1200RS
Jag tankar alltid fullt. Man står tillräckligt många gånger på macken och tankar iaf. Får väl börja springa lite för att lätta på bruttovikten. Men när ska man ha tid med det, man vill ju åka hoj och inte kuta runt i skogen...
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Om man kör till skolan var dag är det lika bra att tanka fullt. Man måste ju tanka ofta nog redan.... Den går ju bara 18 mil/tank.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top