Zinik
Kaizen
Yamaha r1 2000
Bättre än en R1a?!?!? Kan de va möjligt
Yamaha r1 2000
Yamaha r1 2000
Yamaha r1 2007
Suzuki gsxr 2010
Suzuki hayabusa 2008
Ktm sd 990 2008
Ktm smcr 2012
Plus några till...
Bättre än en R1a?!?!? Kan de va möjligt
Japp...då litar jag på dig Finns många som säger som du skrev o sedan när man frågar dem så har de endast ägt o kört en suzuki intruder 800
Nu körde jag ingen jätterunda då jag inte ville komma vilse i Köpenhamn, men upplevde inte alls någon speciell effektknöl på gsxs:en vid 9000 varv som du kände. Tyckte kraften kändes väldigt linjär och jämn. Och då jag har en 600 själv så upplevde jag inte heller detta växlingshysteri. Rejält med vrid och kraft långt ner.Nu har ja kört den, den naken hoj som ja gillar mest! Dock vill ja köra en Tuono igen. Gärna en 1100. Men jag körde till bike med min GSX-R, provade en BMW R90T först och kanske därför kände ja att mellanregistret vart riktigt tamt på GSX-S, upplevde dock en jävla effekt runt 9000rpm. Personalen på bike höll inte med om detta, någon som kände samma? Körde med tc off och med skjuts! Upplevde inte alls fjädringen som ett problem, speciellt inte på gata.. Och då körde ja vägen som jag brukar åka riktigt fort med min på. Så en helt fantastiskt hoj enligt mig, rensa upp röven, på med en riktig pipa.
Fördelar att skjutsa på den jämfört med min 1000k6, sittställningen du åker inte alls fram och tillbaka som på en sporthoj även om du har bra bett i tanken. Mycket snällare knävinkel. Sambo 168 eller va hon är lång tyckte att den var bra mot knäna även om sittdynan är bättre på k5/k6. Sköna bromsar, upplevde dem mer lätt doserade än gixxern, som är rätt tung bromsad. Inte den snyggaste av de nakna men långt ifrån fulast. Känns som ett väldigt vettigt kompliment till en banhoj. Men min sambo tyckte ändå att gixxern vart bäst att åka på. Den är lättkörd, lättstyrd, bra feedback och inger förtroende. Går att åka riktigt fort på, även om de inte är lika fort med en gsxr (med mindre medel krävda), går som ett troll speciellt när man varvar, upplever dock att det behövs växla massa likt en 600, besviken på mellan registret. Men långt ifrån slö..
4 däck av 5
Kan tipsa om senaste numret av tidningen motorrad. Där har dom ett rätt stort test av nakna hojar. Inte så oväntat "vann" s1000r, med superduke 1290 tvåa och suzukin trea. Intressant är att både s1000r och suzukin ger mer krut än dom uppger, 168 och 157 hk respektive.
En liten oroande sak jag noterat när jag Youtubeknarkat motorcykelklipp är att s1000r ofta verkar ha en tendens att vobbla rätt frisk runt 200km/h. Någon med den som vet varför?
Då får man hoppas dom löst det nu då. Ser ju verkligen inte särskilt trevligt ut. Men å andra sidan så får man ju ändå inte köra så fort i Sverige..... ??När den var ny var det ju flera stycken som hade problem med att den inte spårade, det lär väl kunna ge lite spännande beteende i hög fart.
Vilket Försäkringsbolag fick du 5500 kr?
Kul. Grattis till en fantastisk hoj. Tyckte inte den blå gjorde sig så väl. Hade tveklöst kört på röda. Den du tog, eller grå kanske?Jag hämtade min demokörda GSX-S1000 i fredags, de nya blåa var slut hos importören både i Sverige och Europa enligt säljaren. Jag köpte den utan att ens ha provkört S1000R - vilket kanske var dumt - men allting stämde för mig redan vid första provturen. Sittställning, reglage, det underbara avgasljudet, lagom mycket elektroniska grejer men ändå rätt okomplicerad hoj. Och efter första körningen på gocartbana (Gröndal) i söndags är jag stormförtjust i den! Betalar 4429,- hel/hel hos Svedea (SMC-rabattt + bor "på landet").
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |