Tankeväckande film...

Ducce996

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
Yammmma
Riktigt bra kortfilm... Inte utan att man får sig en tankeställare, problemet är väl att man glömt bort det till våren. Även hur mycket man ser av olyckor och för all del är med om dem så hoppar man lika villigt upp på hojen och fortsätter. Visheten kommer med åldern, vi får väl se...

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Jerry#1 skrev:
Jobbar på en mc verkstad och det händer att det kommer in sådana maskiner..UTAN ägare..Då sväljer man lite tungt..

Lite OT, men vad händer med hojjarna? Tar FB över, eller ärver familljen hojjen. Finnansbolaget kanske ifall den är belånad?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ducce996 skrev:
2683158 Riktigt bra kortfilm... Inte utan att man får sig en tankeställare, problemet är väl att man glömt bort det till våren. Även hur

Du behöver inte vara orolig.Lagom till våren kommer forumet återigen översvämmas av kraschfilmer(tankeställare?)och olyckstrådar...

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Det är verkligen inget overkligt med detta. Själv så har jag varit med om en liknande situation.

Dock slog jag mig inte men summan av det hela var att jag va på krogen och glömde att jag hade flickvän. Lyckad kväll faktiskt. :tummenupp

Åter till ämnet. Bra film...

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
goba skrev:
2682884 mystiskt beteende mc föraren hade men alla är vi olika,,, jag hade ringt ambulans och polis så fort ja hade blivit upplockad av han bil föraren,,, han åker iväg nånstans o röker o ringer sin flickvän... fan stanna på platsen o få dit polis och ambulans om det går annars åk till närmaste telefon och återvänd till olycksplatsen, så även om han inte minns att hans flickvän nu åkt med (vilket inte så troligt i andra fall men).... så hade troligtvis polis eller ambulans hittat henne.... sjukt att han åker rundor i bilen med ett hål i huvudet.... påminner mej om när ja fick ett järnrör i huvet en gång blödde också som fan, troode ja skulle stryka med ett tag....

Jag håller med dig. Man står i ödemarken i Australien med polisen ett dygn bort. Man är van att klara det mesta själv. Man tror, p.g.a. trauma mot huvudet, att allt har gått bra och att frun är hemma och väntar. Hojen kan man plocka upp en annan dag med bilen. Klart som fan att man skulle larma polisen och åka tillbaka till platsen och vänta.

Nej förresten, jag vill revidera min version. Jag skulle gjort en undanmanöver runt djuret när det kom upp på vägen, snabbt som fan i farten dragit upp fem-tio fina äpplen, och kastat dem så att djuret fick något gott att äta. Allt i 200 km/h. Sedan skulle jag gjort en stoppie och åkt på framhjulet de tio milen jag hade hem till gården. Skulle till och med bränt lite gummi på framhjulet.:yoparty :yoparty :yoparty

Last edited:

Ducce996

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
Yammmma
P@trik skrev:
2683225 Du behöver inte vara orolig.Lagom till våren kommer forumet återigen översvämmas av kraschfilmer(tankeställare?)och olyckstrådar...

Tänkte svara att det ser vi fram emot, kanske inte riktigt men det är inte fel att se en massa bilder och filmer som förhoppningsvis fastnar långt bak i bakhuvudet. Sen gäller det bara att ta fram det när vårkänslorna kommer fram...

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
Riktigt tankevärd film det hära... HUVVA!!!! Men tyvärr är det så vi reagerar i sådana situationer.. Läskigt men sant..

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
En hemsk film som får en att tänka efter.

Det man ska tänka på att en människa i chock kan reagera hur som helst!!
Exempelvis tro att han var själv på hojen och inte hade någon med sig. Han kanske inte känner sig särskilt skadad och tror att allt är lugnt, att det bara är att dra därifrån.

Tänk på att även de som ser minst skadade ut kan vara dem som har de mest allvarligaste skadorna.

Ta det lugnt nästa år! Se till att berätta för någon när ni åker ut och ungefär vart ni ska och se till att alltid ha telefon med er.

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
De bästa är ju att killen direkt börjar röka. O alla vet att rökning dödar fler än vad hojkörning gör!
Så när man tänker efter är de inte så många som drabbas av olyckor med hojar inblandade.. Men tråkigt när de än händer.
Men de är som någon sa att till våren har vi glömt denna antiköra hoj film för alla vet ju att när man sitter på hojen är man odödlig..

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
ni har skrivit allt... men som sagt ödsliga vägar och sola släpp på gasen...det säger en som ofta åker solo och inte har lättat så jag tog åt mig...

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
det är läskigt hur kroppen och framförallt knoppen kan reagera såna här gånger. En kompis till mig ramlade på skateboard när vi gick i högstadiet nån gång, självklart ingen hjälm, det var ju för geeks.
Han verkade inte slå huvudet så hårt, men han blev helt apatisk till en början. Vi frågade vad hans mamma hette, och han visste inte.
Vi andra utgick ifrån att han drev med oss, och trodde på det ända tills dagen därpå när han inte kom till skolan. Han var borta i tre dagar...
Vet inte om det var chock eller nån hjärnskakning som låg bakom. Han fick en "permanent" minneslucka på hela den eftermiddagen och kvällen.

Å andra sidan så kan man ju ramla i trappen och bryta nacken av sig när som helst om oturen infinner sig. Man måste ha kul också, och jag tror att många på det här forumet delar min åsikt...

tat lugnt

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Tragisk film, vilket mardrömsscenario...Tur att det bara är en film!

Men... det finns så mycket skit här i världen som kan ta livet av en... Är det inte cancer, så är det tamejfan både talibaner och antibakteriella medel i tandkrämen som slår till obarmhärtigt mot vem som helst, när som helst, så se till o leva o njuta av livet, och ta hand om nära o kära! Tänk efter före bara!

God fortsättning på det nya året!

mvh

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Ducce996 skrev:
2683158 Riktigt bra kortfilm... Inte utan att man får sig en tankeställare, problemet är väl att man glömt bort det till våren. Även hur mycket man ser av olyckor och för all del är med om dem så hoppar man lika villigt upp på hojen och fortsätter. Visheten kommer med åldern, vi får väl se...

Näe, då blir man en moralterrorist som ska skita i o klaga, allt enligt dom coola killarna :rolleyes:

LilleSKUTT

heldre på drift(ing) än ur kurs
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
ktm 640 lc4 -02
det kan mycket väl hända , jag vet ( var dock ensam i bilen men trodde inte jag var skadad så mycket )

Last edited:

Mad dog

Twin Power
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia Rsv Factory, Honda Cr 250
Jobbigt

Ja vad ska man säga, filmen var ju lite tung alltså men bra, men sånt kan ju hända även om dom inte suttit på en båge. Är oturen framme är det kört var man än är och vad man än gör. Sen kan man ju alltid minska olyks faktorerna om man känner att nöjet inte är värt riskerna. Men shit happends, o så är det med det tyvär

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0