Tankväska, billig, mjuk m magnet??

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
Tänkte höra om nån har tips på en tankväska m magneter, gärna i flara sektioner. Den ska inte ha hård kant, då min tank är hög.
Priset får gärna vara lite skapligt också :D

Men viktigast är att den inte har en hård kant invändigt utan formar sig efter innehållet på packningen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har kört i flera år med den dom säljer på Lid'l.

Kostar som en kopp kaffe dessutom.....

Edit, dom andra började skriva hur länge dom trodde att väskorna skulle hålla, min har hållit i fyra år, och då är den flitigt använd.

Nu har dock dragkedjan till det expanderbara facket gett sig så att den alltid är expanderad, troligen mitt fel som har packat i expanderat läge, sedan satt mig på väskan och dragit ihop den....
 
Last edited:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag kör med Held, 59€ från held själv i tyskland.
Fick dock en skrapa på tanken under förra resan .:huvet
held tyskland


Så även om bottnet skall vara skonsamt för lacken så lägger jag aldrig dit den utan nån mjuktrasa under igen.
 

henrikbarfot

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
halmstad
Hoj
Honda car 1000rr 2008
Jag hade tankväska med magneter en gång och det köper jag aldrig igen. Det råkade nämligen komma emellan lite sand eller nåt annat skit så hela min tank blev helt revig. Jag köpte senare en med ett som man fäster på tanklocket så då slipper man det problemet :)
Det är dyrare att lacka om tanken än lägga lite mer på tankväska. Det finns ju flera bra varianter istället för magnet.
 

Perarne

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda cb 400
Biltema har med magneter i flera sektioner, kan göras större eller mindre allt efter behov. Kostar 249:-. Känns gedigen, har dock inte kört några längre sträckor med den än.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Biltema har med magneter i flera sektioner, kan göras större eller mindre allt efter behov. Kostar 249:-. Känns gedigen, har dock inte kört några längre sträckor med den än.

körde precis med biltemas väskor .vart ute en vecka, måste säga ett den är väldigt praktisk o funktionell och ser helt okej ut, men kvaliteten är inte det bästa. dragkedjan kommer inte att hålla länge till. så jag blir tvungen att åka till baks med redan efter typ 12 timmars körning, och packväskorna har redan börjat ge sig i sömmarna, rick:crash
 

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Ort
Hillerstorp
Hoj
ZX6R fighter
Biltema har med magneter i flera sektioner, kan göras större eller mindre allt efter behov. Kostar 249:-. Känns gedigen, har dock inte kört några längre sträckor med den än.

Kört cirka 200 mil med tankväska från biltema utan några som helst problem. Sitter riktigt bra och kvalitén är bra med tanke på hur billig den är.
 

Lillvego

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
CBR1000f
Kört cirka 200 mil med tankväska från biltema utan några som helst problem. Sitter riktigt bra och kvalitén är bra med tanke på hur billig den är.

Ligger nog också på en 200mil med Biltemas tankväska. Finns inget att klaga över. Klippte bort alla remmar och kör på bara magneter. Sitter finfint.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Kört cirka 200 mil med tankväska från biltema utan några som helst problem. Sitter riktigt bra och kvalitén är bra med tanke på hur billig den är.
200mil de gör man typ mindre än 1månad. sugit å byta så ofta.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ett tips är att skydda tanken med tejp där tankväskan ligger mot.
Det behövs bara ETT sandkorn för att det skall bli en repa...... och den kommer annars förr eller senare.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
körde precis med biltemas väskor .vart ute en vecka, måste säga ett den är väldigt praktisk o funktionell och ser helt okej ut, men kvaliteten är inte det bästa. dragkedjan kommer inte att hålla länge till. så jag blir tvungen att åka till baks med redan efter typ 12 timmars körning, och packväskorna har redan börjat ge sig i sömmarna, rick:crash

Jag misstänker att du haft otur. Polaren köpte deras packväskor och han har kört drygt 200 mil med dom i sommar utan problem. Förutom att åtminstone packväskorna inte är skålltäta men det hade vi inte trott heller så. Det är ju av en anledning som det följer med överdrag till väskorna.

Tankväskan har jag inte någon erfarenhet men det skulle förvåna mig om den är så mycket sämre än packväskorna.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jula säljer en som tycks vara exakt samma modell som den Lidl brukar sälja. Lidls har jag kört med ett antal säsonger och den är klockren. Lyckades ha sönder en, men då kostade övriga reparationer 20k... :(
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Lidls är klockren och dessutom nästan gratis. Kunde inte vara nöjdare.

Mellan tanken och väskan lägger jag ett tunt gumminät liknande sådana som pensionärer lägger under mattor för att de inte ska glida. Det har räddat mig från repor hittills iaf.
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Jag (läs morsan) sydde dit en frotehanduk på undersidan av min tankväska.
har magnet fäste.... Morsan som kom med ideen själv.....:tummenupp
Köpte den någon gång i mitten på 90-talet still going strong.
Inte en repa på någon tank...................
 

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
GSX1300R -08
Har en XTU väska som är i tre sektioner, ganska så hög när allt är på, sydde dit gummiduk på baksidan så inte magneterna ska lämna märken. Väldigt praktiska fack, axelband, kartfrodral på varje sektion och ett regnskydd som sitter fast i ett eget fack. Tyvärr är det just det att den är så satans hög om man brukar alla tre sektionerna, men den översta är nästan enbart för krimskrams så den klarar man sig utan.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top