Tankväska

Worm

Chlister Blygdeslapp..
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 Blå och nice
Jag hade tänkt att köpa en tankväska och tänkte höra vilka nackdelar som ni stött på med en sådan,
Repor i tanken? mm.

Tackar på förhand
//Worm

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Phete repor i tanken, men så har ju jag en lack som inte hör till denna världen.... Annars är det ju väldigt praktiskt och bra om man vill slippa köra med ryggsäck... Lite svinn får man räkna med...
Man ska inte ställa ifrån sig väskan hur som helst då de stooora magneterna suger till sej järnskrot på tre meters håll. :rolleyes: Alt. kolla magneterna innan du slänger på den på tanken, så att det inte sitter fast nån skruv el. dyl. :eek: :(

/FW

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Har prövat lite olika tankväskor genom åren, bla magnetväskor, som har en tendens att dra till sig skit och repa tanken. Har på två senaste hojarna kört med Bagster, dvs man monterar ett heltäckande och färgmatschande "skinnfodral" över tanken, och kan sedan lätt fästa tankväskan (eller ett tunt kartfodral som finns som tillbehör). Väskan sitter stabilt. Är kanske inte världens vackraste att ha monterat, men ett bra alternativ om man som jag alltid kör med tankväska för att kunna ha med sig lite prylar även på småturerna, kamera, vatten, extrahandskar mm. Finns inte så mycket alternativ om man tex kör med skjuts. En fördel med Bagster och passagerare är att det inte blir några repor när hon håller emot tanken med händerna vid inbromsningar... :)

Rent allmänt så tar det några mil att vänja sig med att köra med tankväska. Är den bara inte för högt lastad/uppdragen stör den dock inte mig!

Länk här: http://www.bagster.com/en/catalogue6.php3?moto_id=3023

/B

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jag har oxå bagster och har inte lidit av några repor på tanken. Utan tvärs om, inge slip från ben eller handskar från den man kanske skjutsar. Men jag skulle ändå rekommendera att ta av den lite då och då (vilket brukar bli varje tvätt minst) så det inte dragit upp ev. vägdamm som kan ligga och slipa på lacken.

Ett annat plus med bagstern, är ju att tankskyddet även gör att tanken inte kyler så jädrans mkt om man är en sån som åker tidigt på våren och sent in på hösten.

Det är Lätt att montera "tankskyddet" som man sätter väskan i. så om man inte trivs med den till vardags så är det ju inga problem. Bara att snabbt slänga på den när man ska åka på en längre tur och lika snabbt av när man åkt färdigt :cool:

förutom bagster finns även kentucky click (samma ide som bagster) båda sorterna finns att köpa på Lellesmc.

Last edited:

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
TIPS: om man köper ett matchande tankskydd och vet med sig att man byter hoj lite då och då. Skulle jag köpa en svart väska för den passar på alla tankskydd oavsett hoj, så behöver man bara köpa nytt tankskydd till den ny hojen. Väskan kan man behålla. (har gjort så själv)

Worm

Chlister Blygdeslapp..
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 Blå och nice
Tack för tipsen! Synd att magnetväskorna har tendens att dra till sig skit som repar, verkar annars väldigt smidigt, Men en bagster verkar ju inte helt fel heller, jag får kika runt lite på sådana.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...