Tappade hojen i backen...

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Ort
(med röris) på landet
Hoj
Bandit 1200 S
Hej. det är tråkigt när sånt händer, jag la min förra cykel två gånger men det var bara den ena som jag skämdes för :D La den hos min kompis föräldrar och de hade jätte skoj..
skulle det bli dyrt med nya delar så hör av dig ,så kollar vi vad min bror kan fixa (han har mcverkstad):)
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
bivven skrev:
2391375 det blir tyvärr dyrare än du tror! så bry dig inte om det...händer nog igen förr eller senare för alla tjejer och mindre manliga män :) :D

Hur många ggr hade du lagt ner hojen sa du?! :D
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
mogwai skrev:
2391173 Känns riktigt surt och ber om medkänsla :(

Har äntligen fått hem hojen, tog kortet i åndags men saknat utrustning... så jag fått vänta och vänta och vänta... (beställde genom en polare som får fiiiiina rabatter på Duell grejor..). så kom dom igår och första turen hägrade... den genomfördes i ösregn och dyngsura jeans. gott med iskallt vatten rinnandes från tanken mellan benen :D

senare på kvällen var det strålande sol och jag ville ut igen... hojen var så himla lätt och köra så jag glömde bort mig att jag inte längre satt på den nersuttna gamla Bettan som körskolan hade, där jag nådde ner med nästan hela fötterna på BÄGGE sidor. Så bra är icke fallet med min nya älskling... slarvade med placering vi en stopp-plikt, fick slagsida och... la den ner. snyggt och prydligt. fick för mkt tyngd på för att orka hålla den uppe, helt enkelt.

som tur var hade jag sambon efter i bil, och så stannade en snäll bilist också och lyfte upp hojen åt mig. men jag var så ledsen...

men å andra sidan, jag får skylla mig själv som trotsade gudarna och naturlagarna på det sätte jag gjorde: Splitterny skinande hoj, helt ny utrustning utan en skråma nånstans... det är ju för böfvelen bäddat för olyckor.

ja ja, summan av kardemumman är en ilsken tjej (VARFÖR SATTE JAG INTE DIT KRASCHPUCKAR PÅ EN GÅNG???!! :huvet ), sönderslaget blinkersglas, krullig handbromsreglage och, skrapad plastdel på motorn (pytteliten som går att byta ut för billig peng som tur är) och litet skrapsår på tanken... dock inga som helst bulor!! tur i oturen... så nu kan jag väl anse den vara inkörd och jag fått en knäpp på näsan vad det gäller uppmärksamhet i placering.

och honda får ett besök direkt på måndagen... måste bara fråga er som orkade läsa igenom hela min bekännelse, vad går såna där prylar på? PÅ blinkersen var det bara glaset som knäcktes, och sedan var det ju handbromshandtaget... och givetvis kraschpuckar. blitt ju lite visare... resten får vänta tills jag blivit hemma på hojen.

Lite medkänsla och att du inte är ensam...
Jag la ner min nya Bandit en vecka efter köpet....lika där...når inte ner...fel balans...
Handbromshantaget..orginal ligger på ca 700-800kr...blinker runt 400kr...
Detfinns pirathandtag för runt en hundring...
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
mogwai skrev:
2391173 Känns riktigt surt och ber om medkänsla :(

Det får du direkt! Kvittar vad folk säger lägger man ner sin splitt nya pärla så gråter man blod i veckor. Nå, jag hade gjort det i varje fall...

Inget ont menat men nu tar jag ställning för hojen och :4skrika "HUR tusan kunde du glömma att du satt på en ny hoj så tidigt!"

Det gäller att kasta sig in under hojen så fort som möjligt! :pannkyss

Bråkis skrev:
2391378 Hade en nära-asfalten-upplevelse när jag körde med vanliga skor och skonsöret fastnade i fotbromspinnen.

Det där har jag gjort två gånger på vanlig cykel! Var inte lika skicklig som du däremot utan föll pladask (det ser även rätt kul ut när man ligger på marken och ska sprattla loss snöret). Kan bara tänka mig hur otäckt det måste vara på en 180-200 kg klump. :skrämd
 

0scar

Guest
Bandittjej skrev:
2392659 Hej. det är tråkigt när sånt händer, jag la min förra cykel två gånger men det var bara den ena som jag skämdes för :D La den hos min kompis föräldrar och de hade jätte skoj..
skulle det bli dyrt med nya delar så hör av dig ,så kollar vi vad min bror kan fixa (han har mcverkstad):)

vad snällt!! fick falsk-krupp på Hondacenter nyss när snubben bakom disken hostade fram att handtaget skulle gå på nästan 600 spänn... (fast det var Vurpan 40 här som förvarnade mig om det...). jesus!! in på första bästa mc-skrot och där var dom snällare... 150 spänn för rackarn kändes överkomligt. så en sån bidde det... och 100 spänn för blinkers-glaset, på Honda. Helt ok...

men wokken (hade dopkalas i helgen för den) ska tyvärr köras enbart minimalt (bara så att jag grejar värsta abstinensen...) tills det sitter fina puckar på den.

men du Bandittjej, dig ska jag lägga bland favvosarna så jag hittar dig igen :tummenupp för vidare behov i framtiden :tungan
 

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Letar
Det är sånt som händer. Det var inte en enda skråma på min hoj när jag köpte den. Men efter att lilla jag tog den på en tur när jag övningskörde så råkade jag lägga ner den. Tur som va så gick det knappt en 1/km i timmen. Efter det så sänkte min sambo den, bytta ut sadeln mot en annan och karvade ur den, sen lämna jag in mc-stövlarna till en skomakare som höjde dem ca 1.5 cm. Det har gjort jätte mycket för mig =)

Sen dess har jag inte lagt ner den. **peppar peppar** :tummenupp
 

0scar

Guest
Dalkullan skrev:
2395093 Det är sånt som händer. Det var inte en enda skråma på min hoj när jag köpte den. Men efter att lilla jag tog den på en tur när jag övningskörde så råkade jag lägga ner den. Tur som va så gick det knappt en 1/km i timmen. Efter det så sänkte min sambo den, bytta ut sadeln mot en annan och karvade ur den, sen lämna jag in mc-stövlarna till en skomakare som höjde dem ca 1.5 cm. Det har gjort jätte mycket för mig =)

Sen dess har jag inte lagt ner den. **peppar peppar** :tummenupp

japp har också fått klockren tips på att gröpa ur sadeln... så det ska fixas snarast. tror det bara är det lilla som saknas. :tummenupp

och vet precis hur enorm den där frustationen är när det börjar tippa och man inser att den kommer att gå i asfalten och den som var så fin... :mad:
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top