Inte i Sverige. En bekant till mig råkade ut för det här i Sverige. Ingen garanti.
Jag fick veta det när jag undrade vad han gjort med sin KTM 1290. När han kom med en Kawasaki.
Oljefiltret hade trycks ihop på 1290'n och motorn hade skurit i brist på olja. Inte garanti.
Tror att vad som händer vid problem under "garantitiden" beror mycket på lagarna i landet.
Och det var inte i Sverige VW fick böta miljarder för avgasreningsfusk.
Trots vårat högljudda Miljöparti. Mycket snack, lite verkstad hos MP.
Ok, jäkligt trist hur som helst för honom.
Men om min motor hade skurit under garantitiden, utan att jag hade fått en enda förvarning, och det visar sig dessutom bero på en felaktig (fabriksmonterad) komponent, och jag dessutom blir helt ersättningslös..ja..
Då kan jag säga att det hade funnits information i alla tillgängliga kanaler angående detta, inklusive bakgrundsbelysta plakat på offentliga platser.
Och visst VW fuskade ju med avgasreningskraven, men där blev det ju tvärtom, när man lämnade in sin bil för "uppdatering", så blev den ju bara sämre.
Den gick ju egentligen som den skulle från början, så upplevde jag i alla fall min tjänstebil.