Tappat gnistan

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fel frekvensband, det skulle IOFS vara kul att bygga någon sak som sänder på exakt rätt frekvens, plus att man kan dra den upp/ner i frekvens för att simulera dopplerskiftet på en bil som närmar sig eller kör åt andra hållet.

Så räknar man ut dopplerskiftet på en bil som kör 300km/h och sänder ut det när någon traktor befinner sig i bild...

Man lär ju inte behöva speciellt mycket effekt för att överrösta det riktiga ekot från en bil
Finns en skröna???? om detta, några Chalmerister som lurade en av de först uppsatta kamerorna i Göteborgsområdet med en trehjuling (lekfordon) och någon form av radarstörare. Vet inte om det stämmer, men trehjulingen skall ha gått ganska fort:)

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Sopsäckar? Man borde väl kunna plocka mikrovågsaggregatet från en mikrovågsugn och rikta in genom glaset.
Går bra med kal. 6,5 också.....
GuW irriterar sig på beteendet hos andra trafikanter. Då räcker det inte med att oskadliggöra kameran, det måste synas att den är ur funktion.

Jag finner civil olydnad mer moraliskt tilltalande än skadegörelse.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fel frekvensband, det skulle IOFS vara kul att bygga någon sak som sänder på exakt rätt frekvens, plus att man kan dra den upp/ner i frekvens för att simulera dopplerskiftet på en bil som närmar sig eller kör åt andra hållet.

Så räknar man ut dopplerskiftet på en bil som kör 300km/h och sänder ut det när någon traktor befinner sig i bild...

Man lär ju inte behöva speciellt mycket effekt för att överrösta det riktiga ekot från en bil

Jag tror du missförstod syftet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
GuW irriterar sig på beteendet hos andra trafikanter. Då räcker det inte med att oskadliggöra kameran, det måste synas att den är ur funktion.

Sen tycker jag det känns mer moraliskt tilltalande med civil olydnad över skadegörelse.
Precis, vet inte folk att den är ur funktion så bromsar dom ju ändå, sopsäck syns ju, kanske inte på tillräckligt avstånd men ändå...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Precis, vet inte folk att den är ur funktion så bromsar dom ju ändå, sopsäck syns ju, kanske inte på tillräckligt avstånd men ändå...
Bättre att camoflera den så den inte syns, men funkar.
Sen kan du sitta på verandan och vara sådär gubbsur och flina åt alla som blir fotograferade...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sen kan du sitta på verandan och vara sådär gubbsur och flina åt alla som blir fotograferade...

Ta bort skylten som förvarnar om den menar du, tja, inte alla kör ju med kameraskåpsvarning i GPS'en så det skulle ju funka, men jag finner inget nöje i att folk åker dit

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Två sopsäckar? En över skylten och en över kameran?

Det skulle funka, om inte närmsta grannen vore så förtjust i kamerorna.

Jag pratade med henne då dom satte upp kamerorna, och hon var hoppfull om att dom skulle sänka till 70 förbi...
Lyckligtvis är det fortfarande 90, det borde vara 110, för det var vad folk körde innan kameran sattes upp...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

:rofl I kafeterian på KTHs bibliotek brukade det dyka upp en dagdrivande gubbe som tyckte det var roligt att plocka parkeringsböter från bilarna som stod parkerade. Så berättade han åt alla som orkade lyssna eller inte kom undan att han plockat böteslappen och nu hade den här bilisten minsann chans att få ytterligare en p-bot idag.

Han hade ständigt nya ideer som kretsade kring just p-böter och parkeringsavgifter.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Addera alla milen du kört för fort utan att åka fast. Dividera summan med bötesbeloppet.

Öppna en öl, skåla med dig själv och begrunda hur billiga dina fortkörningar har varit per mil.
Det är inte pengarna det handlar om utan att jag plötsligt har insett att det faktiskt finns en risk att bli av med körkortet. Jag hade förträngt det...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det är inte pengarna det handlar om utan att jag plötsligt har insett att det faktiskt finns en risk att bli av med körkortet. Jag hade förträngt det...
Du har fel.. Jag anser att det beloppet man får på inbetalningslappen är kostnaden för att få fortsätta köra på samma sätt och ca vartannat år kommer en förnyelse av rätten att köra fortare än skyltat?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Eller fogskum.
Det jävliga är ju att dom inte ger upp för det, utan att man bara får skattefinansiera fler kameror.
Med andra ord är enda lösningen att förbjuda muppar i riksdagen.
Eller känguruköra - funkar i Sverige (men jag har åkt dit i Belgien på snittfartsmätning - hyrbil..)

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Glöm det nu, ta en pilsner och imorgon ger du dig ut i det fina vädret (o landskapet) o kör på småvägar, helst en bit från närmaste poliskontroll

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
För några år sedan åkte jag dit för 28 över på essingeleden. Det var fö herr Jernet som rattade den berömda silvriga Golf Sportkombin. Vi kom från varsin tunnel under nya karolinska så jag såg honom inte.
När man slår ut det på milen sedan den förra boten så är det inte så mycket pengar.
Åkte nynäsvägen igår där de nästan alltid har laserkontroller. Nu stod en polis med laser i slänten vid bron mellan Skogskyrkogården och Tallkrogen. Ny plats. Låg i 80 snett bakom en bil. Skyltat 70. Hände inget.

Tråkigt att du tappat Gnistan. Hör med ditt bibliotek. ;)

189329A8-9F0F-4FEB-A66A-D0A61E04161D.jpeg

Jag har egentligen inget recept när inte en sprillans ny hoj hjälper.
För egen del är min långsamma 750 twin kanske min favorit genom tiderna även om jag alltid varit nöjd med mina hojar jag haft.
9500 spänn, billig i drift och alldeles alldeles underbar.

Sälj hojen och köp en ny. Det var ju inte ditt fel.

Många tar till spriten när saker går dem emot. Jag har alltid föredragit en sväng med hojen. Nu funkar ju inte det eftersom min åsikt är att det var hojens fel här.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning