Tappat körkortet...

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Det som inte får hända har hänt... igen... Hade bråttom upp till Kramfors för vi hade samling innan en bortamatch med hockeyn (bor i Härnösand). Kom över ett krön och längst uppe på krönet blir det 70, kollade så att det inte stod några poliser längre fram... det såg grönt ut så man rullade på i samma tempo. Det skulle man inte ha gjort, för när jag hade rullat en bit hoppade det fram en polis som vinkade in mig till sidan. Han tyckte att det hade gått fort, närmare bestämt 128 km/h på 70-väg, de hade skjutit mig på 230 m med laser... Jaha, någon som vet vad man kan göra? Har för mig att man inte kan göra så mycket om de använder laser. Någon som vet vad man kan få för straff? Har en varning sedan tidigare... :huvet

Mvh Jens
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
4 månaders spärrtid om du inte har väldigt stort behov av KK i ditt jobb.
 

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
GSXR1100R skrev:
4 månaders spärrtid om du inte har väldigt stort behov av KK i ditt jobb.

Jag tror att det blir värre med tanke på att jag har en varning sedan förra året då jag körde för fort med hojen... Hur många månader till kan det bli utöver de 4 månaderna?
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Har du tappat körkortet kan dom ju inte ta det.... :arsele
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Jesse skrev:
Jag tror att det blir värre med tanke på att jag har en varning sedan förra året då jag körde för fort med hojen... Hur många månader till kan det bli utöver de 4 månaderna?



Tror du "klarar" dig med 4mån, den 4:e månaden är redan en extra månad tror jag.

SÅ är det för mig iaf, får tillbaka mitt kk den 9:e Mars om inte min överklagan går igenom nästa måndag...

Men överklaga så slipper du betala böterna direkt, o kolla för f-n att han skrivit rätt på alla ställen i protokollet!!

/Niklas
 

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
campar skrev:
Tror du "klarar" dig med 4mån, den 4:e månaden är redan en extra månad tror jag.

SÅ är det för mig iaf, får tillbaka mitt kk den 9:e Mars om inte min överklagan går igenom nästa måndag...

Men överklaga så slipper du betala böterna direkt, o kolla för f-n att han skrivit rätt på alla ställen i protokollet!!

/Niklas

Ok, hur fort körde du?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Du kan alltid hävda mätfel t.ex. att lasern prickade bilen bakom dig eller liknande. Det kommer jag göra iallafall.
 

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
EBS skrev:
Du kan alltid hävda mätfel t.ex. att lasern prickade bilen bakom dig eller liknande. Det kommer jag göra iallafall.

Jo, så skulle man ju kunnat gjort om det inte vore för att det inte var fler bilar där just då...
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jesse skrev:
Det som inte får hända har hänt... igen...

*snipp*

Har en varning sedan tidigare... :huvet

Mvh Jens

Hur länge sen är det det hände senast? Är det nyligen, typ inom ett år, så ligger du risigt till. Med risigt gissar (obs. GISSAR) jag på 6-12 månader.

Hade det varit första gången så hade det nog (som någon ovan skrivit) blivit 4 mån.
 

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Lurch skrev:
Hur länge sen är det det hände senast? Är det nyligen, typ inom ett år, så ligger du risigt till. Med risigt gissar (obs. GISSAR) jag på 6-12 månader.

Hade det varit första gången så hade det nog (som någon ovan skrivit) blivit 4 mån.

Förra gången var den sista juli förra året... typ 1 år och 5 månader sedan... så då ligger man risigt till alltså...
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Jag blev av med mitt kort Juni -02 i 2mån. Sedan nu i november för jag körde 100 på 50-väg.
Jag skulle fått 3mån om jag inte haft den förra indragningen, men nu fick jag en mån extra. Så mer än 4 tror jag inte att du får.

Du har väl iaf inte prövotid hoppas jag!!

/Niklas
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har provskjutit laserpickan. Man kan inte mäta på fel bil (om man inte gör det med flit då. Fast då är det ju rätt bil ändå. :va)
 

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
campar skrev:
Jag blev av med mitt kort Juni -02 i 2mån. Sedan nu i november för jag körde 100 på 50-väg.
Jag skulle fått 3mån om jag inte haft den förra indragningen, men nu fick jag en mån extra. Så mer än 4 tror jag inte att du får.

Du har väl iaf inte prövotid hoppas jag!!

/Niklas

Nix, ingen prövotid...
 

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Mattias skrev:
Jag har provskjutit laserpickan. Man kan inte mäta på fel bil (om man inte gör det med flit då. Fast då är det ju rätt bil ändå. :va)

Hade 2 kompisar i bilen som fick stå och provskjuta medans jag satt i polisbilen, de sa också att det var lätt att pricka bilarna...
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Jag körde hoj, men polisen har i rutan "fordonsslag" skrivit PB (=Personbil), därför har jag överklagat o rättegång hålls på måndag nästa vecka.

Antingen klarar jag mig, annars inte.....kostar mig iaf inte mera....
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Jag körde 152 på 110 väg.. fick 2000 spänn och 3 månader... :arsele
Får tillbaka de den 24 febuari!
:banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top