Tappat mobilen i vatten....

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
De stämmer - de e värre o köra den tom då energin intre kan absorberas nånstans utan kan då ta sig in i drvisteget igen och bränna den.

Men micron kan få en annorlunda patina o doft när telefonen omvandlas

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ha ha, obetalbart !!! Genast när jag såg rubriken till tråden kom den automatiska tanken "det måste vara en tjej". Nu är jag kanske fördomsfull, ja eventuellt en riktig gris faktiskt. MEN, faktum är att jag har killkompisar som kört över sina nallar, drattat på arslet på dom i skidbacken, slängt dom i asfalten på fyllan mm mm. Dock har det hittils endast varit tjejkompisar och fd flickvänner som lyckats dränka nallar och det görs med besked. Min sista tjej lyckades tappa sin i toaletten när hon skulle kissa, hur fan gör man då?
Vidare så var det en tjejkompis som ganska nyligen tappade sin i en fontän på ett torg. Vore skitkul om det verkligen finns ett "Phone destruction pattern" mellan könen :D

killar kan också tappa saker i vatten:fakta lyckades hiva ipoden i det nyligen upptappade badet när jag stod bredvid och tömde byxfickorna...:rodnar plockade isär skiten så gott jag kunde och la den att torka på en handduk på ett element. funkade skitbra efter det:tummenupp till och med batteriet mådde bra, gick att ladda fullt och allting:)

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Jag har faktiskt inte kört metall med avsikten att pajja mikron men det har dock hänt av misstag vid några tillfällen. Blixtrar fint blått o smäller gör det. Kan knappast vara bra för mikron:va
tjöt.. jag slängde in en sked i micron i morse.. glömde jag säga att den bör ha kontakt med vatten?

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Kan meddela att mobilen efter legat i ugnen några timmar igårkväll på ca 35 grader.....samt sovit hängandes över ett element hela natten bara har smärre hjärnskador.......Byter språk mitt i sms-skrivande o så....men den VERKAR fungera rätt bra........:D

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Har tappat min telefon i toaletten en sväng, när jag pratade i den :)

Började helt sonika med att vi drack lite alkohol inne på badhuset, blev lite slirig skulle tala lite vett med min kusin som skulle med och förtära lite efter att vi varit där, oj va hal telefonen blev när jag stod där på toan, ojsan hoppsan där låg telefonen på botten utav toaletten.... pissa klart, spolade sen fiskade jag upp luren. den var ej igång, ä jävla skit tyckte jag och kasta i den i ryggan, hit men en grogg. festen fortsatte efter detta lilla missöde, väl ute i det fria när vi skulle åka ifrån badhuset så testade jag telefonen men inte ett liv i den, med hjälp utav alkoholen så kom lite ilska ut ur mig och telefonen ramlade med en hård duns i backen och flög i bitar, fick hjälp att plocka ihopp allt och la tillbaks skiten i väskan. dagen efter utan minne om var telefonen fanns och att den var helt trasig, så hittade jag den uttspridd över köksbordet, jaja skruvar väl ihopp skiten, den var lite sne och vind men nog fan gick den igång och fungerar än idag, vart helt förvånad när den hoppade igång. detta var en samsung d600e.

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Min telefon hamnade i poolen under en även i övrigt ganska blöt fest.
Efter att jag brottats klart med killen som slängde i den (ca 10 min) så lyste den fortfarande vackert på poolbotten, fiskade upp den, plockade bort batteriet och lät den torka i solen följande dag, funka klockrent.
Att batterier får tvärkortis i vatten är bara en myt, däremot är elektroniken känslig för vatten om den är spännings-satt, men telefoner i allmänhet är ganska väl kapslade.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
ett tips är att ÄVEN spruta lite 5-56 i den, får bort resterande skit och vätska himla bra!

(farsas har råkat ha på sig sin mobil när han badade en gång (utomlands, saltvatten) hehe, hårtork och torkning i ett dygn, fungerade sådär, så dränkte han den i 5-56, fungerade klockrent igen)

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Jag fick en NY mobil idag i födelsedagspresent.......

"Nån som vill köpa en 3-mobil ROOOOOOOOOOOOOSA ?? :D :D :D :D Nyskick !!! :D :D :D :D "

Ny fråga.....hur får jag över allt från den gamla till den nya ?

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
näj
Jag hjälpte min polare idag att döda sin n95. Han hade den o ligga på handfatskanten, fullt med vatten. Jag ringde och efter 2 signlare tystnade så skrev ja åt han på msn så berättade han historian:rolleyes: :D

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Bla bla bla Min sista tjej lyckades tappa sin i toaletten när hon skulle kissa, hur fan gör man då?Bla bla bla

Skönt att du inser att du inte kommer att lyckas särskilt bra med det motsatta könet efter denna tråden och således skriver "min sista tjej" istället för "min förra....."

:D

Rydstedt1989

Guest
Jag hjälpte min polare idag att döda sin n95. Han hade den o ligga på handfatskanten, fullt med vatten. Jag ringde och efter 2 signlare tystnade så skrev ja åt han på msn så berättade han historian:rolleyes: :D

Fy vad ond du är! naCkSkåtT dIrEcKT!:D

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag råkade cykla ner i en vattenfylld gångtunnel förra vintern när vi hade översvämning här. Jag trodde att det bara var 30-40 cm vatten i tunneln men det blev bara djupare och djupare, varför jag inte stannade har jag ingen aning om, trodde väll att jag skulle komma igenom tunneln. mitt i tunneln tog det stopp, vatten upp till naveln och jag såg knappt cykeln, lyfte upp cykeln och gick "i land" igen. Min gammla 3310a jag hade i fickan mådde sådär, den var påslagen ured doppet men jag stängde av den när jag kom upp. Efter en timme startade jag den igen, hade inte torkat den eller nått, den funkade hyfsat bra efteråt, svarade jäkligt dåligt ppå några knappar bara, så man fick trycka typ 15 gånger innan den reagerade, levde med den i ett år, sen köppte jag en ny, begagnad 6060.

Just det, hade en samsung LD87 (eller nåt sånt) för ett antal år sedan. Glömde den i fickan, påslagen, när jag la den i tvättkorgen. Fan va sur jag var på morsan efter det, att hon inte kollade igenom mina fickor innan hon slängde skiten i tvätten. Insåg efter nåra veckor att det nog var mitt ansvar/fel.

Ja, lite klantig är man nog :tungan :) :D :tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag kan ha ett ganska explosivt temperament.
Min bror är betydligt värre.
Kommer ihåg en varm sommar när vi satt på bryggan och fikade.
Brorsan kom ner direkt efter en snärjig och varm dag i grävmaskinen.
"Fy fan vilken djävla dag".
Sade han och gick ner på knä för att kyla ansiktet med sjövatten.
PLOPP.
Dödstyst på bryggan.
"Jag hämtar den!"
Sade jag.
Brorsan stod kvar på knä.
Säkert en halv minut.
Sedan tittade han på mig med den tröttaste blick jag sett.
"Jag köper en ny."
Sedan åkte han hem.
Gav honom telefonen dagen efter, när jag torkat ur den (plockat sönder, torkat med hårtork, WD40).
"Tack."
Kastade den så långt ut i skogen han kunde.

Henken

Guest
En kompis stod & sms:ade i fyllan samtidigt som han använde urinoaren med den logiska följden att han tappade i den när den plötsligt ringde & skrämde skiten ur honom. Självklart med en relativt stor promillehalt inblandad!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fördömt !!! Där försvann min teori likt en hemlig gas ut i universum. Fördelen skulle väl vara att man slipper känna sig androgyn om man råkar tappa luren i H2O :gnissla

Nej då! En fluga gör ingen valfri varm årstid!
Ett undantag behövs för att bekräfta en regel, eller hur?

Däremot är din tes sexistisk och högst antagligen korrekt.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...