Tappat motivationen

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Z750 09 - VZ800
Tack för det grymma stödet ni ger! :):tummenupp

Första dagen avklarad, känns okej. Ska ner till garaget idag o pilla lite på hojen, kanske hjälper.....:)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tack för det grymma stödet ni ger! :):tummenupp

Första dagen avklarad, känns okej. Ska ner till garaget idag o pilla lite på hojen, kanske hjälper.....:)

Du e bara skoltrött....bit ihop.
Första dagen utan en gubbjävel som följer efter dig och berättar vad du ska göra är en sån jävla känsla.

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Jag tar för givet att du bor i krokarna runt Hallstahammar.

Då vet du vart landsväg 252 ligger.

När ditt körkort är klart om ett par dagar, vilket jag är övertygad om att det är pga att din körskola har barnsligt hög procentuell andel av elever som klarar kortet, följ då dessa råd:

Sträckan Hallstahammar-->Surahammar-->Ramnäs på 252:an är kanske 2 mil totalt.
Kör den sträckan i valfritt tempo, hastighetsbegränsningen är nästintill uteslutande 70 km/h, så +- 10 km/h är ett behagligt tempo.

När du kommer fram till Ramnäs och ser kossorna stå på ängen och beta rakt över vägen, stanna då vid stoppskylten, ta tre djupa andetag genom näsan så att du nästan känner SMAKEN av koskiten och ställ dig frågan:

"-Hur skulle det vara att uppleva detta från insidan av en haschbrun Volvo 240?"

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Z750 09 - VZ800
Jag bor söder om stockholm, men om det du säger om trafikskolan stämmer. Då ska jag fan
brassa den sträckan på fredag.. I PROMISE

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
ja tappa motivationen helt när min körskolelärare ringde upp mig efter misslyckad uppkörning å sa att han inte tänkte låta mig köra upp pga att min misslyckade uppkörning avbröts pga säkerhetsskäl. Hade tagit en jävla massa lektioner hos han så ja la på luren. Men sen bet ja mig i tungan å ringde upp å fråga va ja behövde göra för att få köra upp igen å de resultera i ännu fler lektioner men efter nästa uppkörning som blev godkänd kändes det helt klart värt det.

Körde sketa mkt i början men i augusti efter att åkt 80mil enkel väg hem från danmark med kraftig förkylning körde jag i princip inget mer det året. Men sen efter vinteruppehållet vare lika roligt igen. Går upp å ner de där hela tin ta kortet ba näru e så nära så fåru se sen! =)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kom igen! motivationen kanske dippar nu, men den dagen du har ett A på den rosa lappen kommer du ha alla möjligheter & du kommer finna motivation!
Kör hårt!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Har också uppkörning imorgon, pissregn och åska men inte fan längtar jag mindre för det!

do it! doo it naow!

mitt körkort har tagit 1 år och några månader nu tack vare ekonomin,

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
FireBlade Repsol
LYCKA TILL!!!! Peppa upp er o fixa kortet bara! :tummenupp Det kommer bli det bästa ni nånsin gjort! :yoparty

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Alla är inte hojåkare.
Har du ingen motivation ? åk inte.
Simple as that
Varför tvinga sig till nått man inte e intresserad av?
När jag va liten spelade alla kompisar hockey och fotboll, jag tyckte de va skittråkigt så jag höll aldrig på med sånt. Alla e vi inte fotbollspelare bara för att polarna tycker fotboll e kul och landet hyllar det :tungan

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Z750 09 - VZ800
Vad har du gjort då? Tog mitt på 20dagar....busenkelt om man tar sig tid och fokuserar.

Jag har fått köa till uppkörningen..:huvet

Undertiden har jag roat mig med damer o sprit! :D

ja tappa motivationen helt när min körskolelärare ringde upp mig efter misslyckad uppkörning å sa att han inte tänkte låta mig köra upp pga att min misslyckade uppkörning avbröts pga säkerhetsskäl. Hade tagit en jävla massa lektioner hos han så ja la på luren. Men sen bet ja mig i tungan å ringde upp å fråga va ja behövde göra för att få köra upp igen å de resultera i ännu fler lektioner men efter nästa uppkörning som blev godkänd kändes det helt klart värt det.

Körde sketa mkt i början men i augusti efter att åkt 80mil enkel väg hem från danmark med kraftig förkylning körde jag i princip inget mer det året. Men sen efter vinteruppehållet vare lika roligt igen. Går upp å ner de där hela tin ta kortet ba näru e så nära så fåru se sen! =)

Skönt att det gick bra andra gången då! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...