Psychobiker
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Efter de två senaste dödsolyckorna har jag helt tappat sugen och har svårt att se glädjen i att köra fast jag tycker det är askul med MC motorer styling m.m o allt som hör till, för det är ju så mycket mer än bara körningen.
Man har hela tiden varit medveten om att det är farligt och att man är väldigt utsatt, Röris träffade jag på en bussresa till årets "På två hjul" , vi pratade lite vid ett stopp på vägen hem. När det kommer så nära, en peron man träffat o snackat med så känns det riktigt jävligt, det är först då jag verkligen förstår att det är farligt och det skördar faktiskt liv.
Just nu tänker jag mycket fram o tillbaka, jag har en son på fem år, det är inte meningen att jag skall hålla på med detta nu, sen o andra sidan jag måste oxå få göra det jag tycker är kul. Skall man lägga det på is tills barnen blivit vuxna? Hur jag än resonerar så kommer jag inte fram till nått vettigt. Varje gång man vrider på rullen så tror man att man gör det på rätt ställe, men det finns aldrig några rätta ställen igentligen, bara mindre dåliga kanske.
Inte nått bra substitut till MC-åkning som hobby har jag lyckats komma på.......
Nä nu är det bara jobbigt
Sköt om er alla där ute
Vila i frid alla ni som inte kom hem igen . . . . . . .
Hade exakt samma reflektion igår, det går så jävla fort alldelles för ofta. Det är svinkul att köra, men i det tempot som det går i för att det ska vara roligt så är det fan inte sunt. Även om man tänker till vid skymda kurvor, backkrön mm, så finns det mycket man inte kan påverka själv. Tjejen körde på en grävling igår med bilen, samma väg hade jag kört en stund tidigare, kunde lika gärna varit jag, och det hade INTE slutat väl.
Vet dock inte vad jag skall göra istället, sälja hojen och ta flygcert kanske.
Får se hur det blir, nu är hojen paj i vicket fall, kanske lika bra...