Tappat suget.....

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Sitter och deppar över att man inte har någon lust alls för att köra sporthoj mer just för tillfället. Har varit ute på 2st 10mils rundor sista månaden och har absolut inget sug alls längre...

Någon som vet om försäkringen kommer att höjas ännu mer till nästa sesong? Hörde något om det, att det skulle bli tok dyrt (de är de ju redan iofs) Känns inte motiverat att köra 200mil på en sommar och betala 1000kr halvförsäkrat i månaden.

Funderar på att sälja rettan och min nuvarande båt och köpa mig en rejäl båt som man kan ha och glida runt i, slappa, fiska och åka lite wakeboard. Kanske kan ta upp cross åkandet med istället. För just nu känns det noll på motiveringen till sporthoj.

Någon mer som kännt så här sen fått tillbaka suget igen????

///Micke

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Ja. Jag kände såg också en gång. Men efter några bombarrepor så insåg jag hur galet jag tänkt innan. Ta sig från A till B kan man göra med vilket fordon som helst. Men med MC ska man köra, och det fort och intensivt. Då är det som roligast.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Är nog inte ensam med de funderingarna så här på höstkanten

Visst påverkar vädret men själv känner jag att det funnits dagar då vädret varit perfekt för hoj men ändå har det inte motiverat mig att gå de 5 minuterna till garaget och plocka ut hojen.

Med tanke på debatten om olyckor och skador känns det inte som om det kommer bli billigare-

Går i samma tankar som dig och det enda jag kan säga är ju att man kan ju alltid prova att vara utan hoj. Finns ju inget som hindrar dig att köpa igen om 1 eller 2 år då man vet mer om försäkrings situationen.

/Bw

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jamen sälj då. Köp ny om du ångrar dig. Frågor? Framåt.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Tja, att göra hojen inte bara till en nöjesartikel kan hjälpa. Jag har tex sedan min bil blev utdämd av besiktningen i Maj gett mig fan på att istället för köpa en ny bil försöka köra hoj hela vintern till kneget. Jag har en galen granne som hatar att åka plåtburk och hellre kör hoj, han brukar komma över vägen när han ser att jag är på väg ut en repa och ge tips om olika saker man kan göra gör att lindra kylan inför vinterns hojåkande. Jag bor själv, så jag har märkt att den matkasse jag får ner i min ryggsäck räcker, så att bara ha hoj som fordon kan ju funka här nere i Skåne. Vissa dagar då det fryser på kan det ju bli tufft förstås. Finns här förresten nån som åker hoj året runt? Nu är ju hojen helförsäkrad året runt, så det är ju ren vinst att köra på vintern :D

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Hojsuget kommer nog aldrig avta för min del. Däremot märker jag ett stadigt fall gällande mitt sug att köra i trafik. Min bestämda uppfattning är att hoj är klart roligast att pilota på bana

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
känner igen det där... har ställt av hojen första augusti...min första hoj, körde totalt 630 mil för typ 9000kr i försäkring(hel)... men tro mej abstinensen e redan sjukt stor! tänkte köra lite mindre hästar nästa år men sporthoj också o mer bana. sluta ett tag o se hur du känner, men fyfan tro mej man blir sjukt sugen efter första veckan på bara brassa...

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Kördebandit 1200 men sen bytte jag till världens segaste hoj DR 750 o fann skogen o dess stigar. Har alltid gillat att plocka svamp o att göra det på en hoj som sprutar grus är helt underbart.

Jag menar, du kanske ska byta hojmodell o kanske testa motard, offroad eller gudbevars custom.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det finns lite olika sätt att köra hojj på. Själv kom jag precis hem efter 4 dagar med Panzer ute i skogen med tält och fiskespö. Det bidde iofs ingen fisk men jag tömde iaf en panna whisky.

Man kan ha kul på hoj utan att brassa helvet. 70 knyck på en grusväg kan kännas förbannat snabbt när det börjar svänga.

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Ofta när sådana känslor kommer på hösten är det för mig att jag kört alla närliggande roliga vägar mycket under sommaren. Variation på vägval finns ej utan 6-7 mil transport först.

Mitt tips är planera in en lång semester nästa år. Det ger en ny dimension på åkandet (om du inte gjort det redan). Lika kul som banåkning. Prag, norra Italien, Innsbruck, Budapest.

Åk ihop med någon. Kommer själv ta en tur till Eifel området nästa år. Häng på.

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Jo, jag har känt lite av detsamma på senare tid, mest för att mina hojåkarpolare har flyttat härifrån, och jag tycker att det är lite småtrist att åka själv. Jag kan också känna att det ibland är lite jobbigt att köra på helspänn så fort man ser en korsning eller en utfart. Hade jag inte kört med väldigt hög beredskap hade jag satt mig i sidan på bilar 4-5 gånger i sommar på grund av kassa bilförare som inte kan bedöma hastighet och avstånd på hojar. Och då kör jag ändå alltid väldigt lugnt och sansat förbi ovan nämnda korsningar och utfarter på förekommen anledning.

Men å andra sidan så var jag ute på en 10-milare ikväll, varmt och skönt, inte mycket trafik och fina vägar. Då jävlar känns det som galenskaper att inte åka hoj.

F.ö. kommer jag nog inte att sälja den i vilket fall som helst då den kostar mig kaffepengar i driftkostnader. Nästa år är det nog inte omöjligt att jag även köper mig en gammal XT/motsv. för att pröva.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Världen är full av tappade sugar! Själv har jag ångest för att säsongen snart är slut.

Nicotin

Guest
håller med ovanstående..

trots att jag kört 4200 mil i sommar ( kör varje dag ) så vill jag ha längre säsong..

Hatar hösten och vintern till en början men sen inser jag att nu får man ju tid att pyssla lite...

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...