Tappat suget.....

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Lysna nu på farbror Perris; kärleken kommer och går, men hojen... är såld, då kan du grina!

/perris

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
håller med ovanstående..

trots att jag kört 4200 mil i sommar ( kör varje dag ) så vill jag ha längre säsong..

Hatar hösten och vintern till en början men sen inser jag att nu får man ju tid att pyssla lite...

De där va väl ändå att ta i???:tungan

Säg att du kört varje dag i 5månader. Det innebär att du kört ca30 mil om dagen. Är det möjligt.

///Micke

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
håller med ovanstående..

trots att jag kört 4200 mil i sommar ( kör varje dag ) så vill jag ha längre säsong..

Hatar hösten och vintern till en början men sen inser jag att nu får man ju tid att pyssla lite...

4200 mil, bor du på hojen:confused: på 3 månader blir det ca 47 mil per dag, står den en dag måste du köra 94 mil dagen efter..menar du kanske 420 mil?

Många ställer av hojen alldeles för tidigt!! Jag upplevde förra sensommaren eller förhösten i september månad som en av de bästa månaderna på hojen den säsongen med perfekt väder och flera långsvängar 25+ mil.

MC Doktorn

Guest
Köp en båt, varnar dig för att sjön suger.

Som man alltid sagt, summationen av laster är konstant:tummenupp

Nicotin

Guest
De där va väl ändå att ta i???:tungan

Säg att du kört varje dag i 5månader. Det innebär att du kört ca30 mil om dagen. Är det möjligt.

///Micke

Inte alls..

Kört sedan 1 mars.

Två turer till norrland ( drygt 230 mil *2 ) och en nästan daglig pendling till stockholm ( 20 mil t/r ) plus ett antal turer a 20-30 mil där och hem igen..

Sen har det blivit mer och mindre vissa dagar..

Visst jag har mer el mindre bott på moppen i sommar med en sopparäkning som legat konstant på mellan 3-5000 spänn/mån

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Inte alls..

Kört sedan 1 mars.

Två turer till norrland ( drygt 230 mil *2 ) och en nästan daglig pendling till stockholm ( 20 mil t/r ) plus ett antal turer a 20-30 mil där och hem igen..

Visst jag har mer el mindre bott på moppen i sommar med en sopparäkning som legat konstant på mellan 3-5000 spänn/mån
Kör du så mycket borde du ha en egen tråd om vad som pajar på hojen och vid vilket miltal. Skulle vara intressant att veta!

Nicotin

Guest
Kör du så mycket borde du ha en egen tråd om vad som pajar på hojen och vid vilket miltal. Skulle vara intressant att veta!

hahahah inte ett skit har pajjat..
Kör ju kvalitetsmoppe..sucki sucki:D :yoparty

Gått åt en djävla massa däck dock...

Men summa sumarum, inga böter och en djäkla massa åka..
Precis som jag ville ha det i sommar..

Och bäst av allt,inga close calls el avåkningar...:tummenupp

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Har efter en hård omkullkörning för 4 år sedan tänkt om. Har en "Värsting" till hoj (Iaf för mig) Som jag bara kör på bana med,,har inte rullat 1 meter på allmän väg.
Har blitt kinnekulle,gelleråsen och Gotland ist. Ca 70 mil,, HUR kul som helst!

Har du kört på bana? Du vet va dom säger..Så jävla kul!

Glida runt ensam på en R1 suger jämfört med en "trafikövning" ja lovar :tummenupp

Boka upp dig på Actionpics körning på mantorp 13-14 sep så lovar jag att du får bort "båttankarna".

Lycka till!

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
hahahah inte ett skit har pajjat..
Kör ju kvalitetsmoppe..sucki sucki:D :yoparty

Gått åt en djävla massa däck dock...

Men summa sumarum, inga böter och en djäkla massa åka..
Precis som jag ville ha det i sommar..

Och bäst av allt,inga close calls el avåkningar...:tummenupp
Nu ska vi inte snacka sönder den här tråden, men hur långt har din hoj gått totalt, 4200mil?

peppureikä

Guest
håller med ovanstående..

Skit 42000 km i sommar !!! Gör du annat än kör hoj???? Då måste jag säga att du kan iaf KÖRA hoj!!

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Men sluta nu, killen finns ju inte på riktigt. Bänkad hoj på 171.85 bhp? 73 år gammal...mmm...4200 mil?:tungan

Men för att återgå till ämnet; skaffa dig en offroad, släng ner ett teleskop-spö och en kaffetermos i ryggsäcken, puttra lite på några sköna skogsvägar. Det kan man leva gott på...:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Inte alls..

Kört sedan 1 mars.

Ja herrejävlars vad köra:tummenupp
Själv kanske jag kommer upp runt 1000 mil denna säsong, men några veckor har det bara blivit en tur per vecka .

Nicotin

Guest
Men sluta nu, killen finns ju inte på riktigt. Bänkad hoj på 171.85 bhp? 73 år gammal...mmm...4200 mil?:tungan

Men för att återgå till ämnet; skaffa dig en offroad, släng ner ett teleskop-spö och en kaffetermos i ryggsäcken, puttra lite på några sköna skogsvägar. Det kan man leva gott på...:tummenupp

jag lever och frodas..:D

är 31 igentligen och ja moppen e bänkad till 171.85 sae..

Och jepp har kört 4200mil, faan va folk har svårt att tro det..:D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
jag lever och frodas..:D

är 31 igentligen och ja moppen e bänkad till 171.85 sae..

Och jepp har kört 4200mil, faan va folk har svårt att tro det..:D

Om din snittfart är höga 100 km/h så skulle detta innebära att du spenderar mer än 4h/dag på hojjen......

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag tycker du ska ta och köpa motard :) ger det inte lusten tillbaka så vet jag inte vad.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...