2453909 Jag har mailat VV om denna film och fått svar.
Mailet (skickar med mitt också):
"-----Ursprungligt meddelande-----
Hej,
Jag läste precis om ytterligare en motorcykelolycka som involverade en bil som gjorde en vänstersväng, något som jag personligen tycker är nåt som borde uppmärksammas mer. Eftersom jag själv kör MC vet jag hur pass osynlig man är på vägarna och man får tänka åt alla andra hela tiden för att klara sig hel dit och hem.
Jag såg en tv-reklam som brittiska motsvarigheten till Vägverket gjort för att uppmärksamma bilister på detta, den finns på den här adressen:
http://video.google.com/videoplay?docid=-888889755502350169
Att få se den i svensk tv och få folk att reagera på det hade varit bra, att spara några motorcyklisters liv och lem varje år måste väl vara nåt som även Vägverket önskar?
Snälla, vidarebefordra denna så att den kommer rätt, det hade varit skönt att veta att Vägverket även vill oss motorcyklister väl trots att grusade vägar och vajerräcken...
Tack!
-----
Hej och tack för ditt brev!
Den här länken har vi fått tidigare från en annan skribent, och den här filmen är en riktig skräckupplevelse!
Vi får ofta önskemål från kunniga och engagerade personer om trafiksäkerhetsutbildning och information via tv. Dessa sammanställs och vidarebefordras bl.a. till den som ansvarar för funktionen "Fånga kundbehov".
Som du ju förstår krävs noggrann och långsiktig planering - förutom en relativt stor budget - för att förmedla kunskaper via tv och få den önskade effekten. Men vi når också många med våra budskap via vår webbplats tillsammans med utbudet av trycksaker.
Med vänlig hälsningar
Informatör
Strategisk kommunikation"
Mörkar namn, telefonnummer och sånt. Tror inte det skulle uppskattas om det spreds såhär via internet...