Tar en motorcykel alltid ett halvår att reparera?

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
freddexwing skrev:
Testa ett helt annat trick.

Köp två påsar (12st) Carlsberg export på bolaget i flaska.
Gå in till dem och säg såhär:
"Tjena Grabbar, fan jag vet att det säkert är massa strul med min hoj men jag skulle jävligt gärna vilja ha tillbaka den nu, jag vill putsa upp den innan våren och jag har saknat den hela vintern. För att peppa er lite köpte jag lite godis tills på fredag"

Sen lämnar du över ölen lite högtidligt.

Sen ska du se att det löser sig rätt snabbt, testa!

Kanske blir din bäst investerade 150-lapp...

/Fredde

????????????? ursakta mig men detta ar det dummaste jag har hørt på lange! ska man behøva muta folk som kraver 500-700 kronor timmen?....ring två gånger varje dag, sen så kraver du lagre pris for forsenandet ( evt nogot kul til hojen)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
freddexwing skrev:
Om du är en kodare borde du ju gilla olika sätt att lösa problem... :)
Hehe, jag förstår vad du menar och visst har du rätt, men det suger ju ändå att man ska behöva vara inställsam och muta folk för att få dom att leverera..

Jag gillar din liknelse med att få tjejen att gilla hårdrock :D :hihi

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
sgtpepper skrev:
Hehe, jag förstår vad du menar och visst har du rätt, men det suger ju ändå att man ska behöva vara inställsam och muta folk för att få dom att leverera..

Jag gillar din liknelse med att få tjejen att gilla hårdrock :D :hihi

Preeeeeeeecis...
Det är inte för att skapa en god framtida relation med en idiot man gör det utan för att på enklast möjliga sätt få hojen klar så snabbt som möjligt man gör det... Tänkte lite mer på det när jag susade hem med min XR.

Vilken person hjälper man helst?
1. Någon man tänker positiva tankar om (annan hojåkare, person du känner, annan hårdrockare...?)
2. Någon man tänker negativa tankar om.

Vad tänker du om en person som tjatar eller gnäller på dej?
- Negativt

Vad tänker du om en person som ger dig öl eller fikabröd?
- Positivt

"ursakta mig men detta ar det dummaste jag har hørt på lange!"
Du fattar inte resonemanget.

/fredde

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Ducati STHL har en av sveriges bästa Duccemeckar och vet oftast vad de gör. Sedan Tesse tog över så upplever jag dem som något mer kundinriktade och att de framför allt är lite mer stadgade i kassan.

Strul inträffar alltid och mer vanligt med strul är det ifall försäkringsbolagen är inblandade. T ex väntade jag 7 veckor på att skaderelerare skulle orka komma förbi och titta på 2st hojar vi hade inne för reparation. Visserligen skickade de en ersättare redan efter 3 veckor när vi tjatatde lite, men han höll egentligen på med bilar och fick inte ta några beslut. När väl försäkringsbolaget beslutat sig efter 9 veckor så tog reparationen mindre än en vecka.

Om det nu skulle strula till sig med din service, så kan jag fixa den snabbt som ögat och till ett mkt bra pris (halva timpengen mot Ducati STHLM). Enda kruxet är att du får ta dig till Linköping och att min verkstadsstämpel inte är giltig för garanti hos Ducati Sverige. En 2v Ducati brukar ta 4-5 timmar att göra fullservice på (ventiler, remmar, olja m.m.) och notan stannar på runt 3.000:- inkl material.

/Micke
D-tech

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
freddexwing skrev:
Preeeeeeeecis...
Det är inte för att skapa en god framtida relation med en idiot man gör det utan för att på enklast möjliga sätt få hojen klar så snabbt som möjligt man gör det... Tänkte lite mer på det när jag susade hem med min XR.

Vilken person hjälper man helst?
1. Någon man tänker positiva tankar om (annan hojåkare, person du känner, annan hårdrockare...?)
2. Någon man tänker negativa tankar om.

- Negativt

- Positivt

"ursakta mig men detta ar det dummaste jag har hørt på lange!"
Du fattar inte resonemanget.

/fredde

- får nog lägga på ett kol så jag slipper stå o tjafsa med honom fler gånger

- fan va gött, hoppas han kommer med gottis fler gånger.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Efter att jag och försäkringsbolaget ringt och tjatat lite verkar det ha blivit en väldans fart! Nu ringer de självmant upp mig och frågar saker och försäkrar att hojen nästan är klar. Saknas nån plupp till tanken, och att de ljuddämparna jag hade (SilMoto kolfiber) var problem att få tag på och inget reparationskit fanns så de måste byta båda, så jag får Termisar i alu istället (kul med omväxling kanske).

Hoppas att den blir klar väldigt snart nu m a o.

Som vanligt - tack för alla bra tips!

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Jag fick tillbaka min nyss...Tog nästan 6månader för verkstaden.
Praktiskt för jag hade ingen plats för henne under vintern iaf men nu har jag fixat garageplats.

Tycker det är bedrövligt att det ska behöva ta sån tid att byta lite kåpor o fotpinne mm...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man ska lämmna en kasse öl, så ska man göra det vid inlämmnandet, inte sedan dom redan har strulat bort ett halvår.
Får dom en kasse öl trots strulet lär dom inte bättra sig heller.

Dessutom kunde en kasse öl ha försenat alla jobb på mitt jobb, då förre meken var periodare.
Han jobbade på som en satans iller när han var nykter, han var själv snabbare än dom två som ersatte honom, men då fick man ju ta ett bortfall på en vecka i månaden...

Till hans försvar så hade han så pass god självkännedom att om han kände att han var på väg att få en svacka så jobbade han som två illrar på slutet, så att han inte lämmnade allt för många jobb till mig när han ballade ur.

Så här i efterhand så vill jag ha tillbaka killen, det har aldrig fungerat så bra som då han var på verkstaden, och då han var borta fick jag börja några timmar tidigare och försöka hinna med dom jobb som var mest panik.

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Hej jag har en förmåga att hamna i problem med företag verkstäder osv mina prylar försvinner på vägen el funkar inte då jag får dem.
Har provat olika tillvägagångssätt då problem dykt upp ex smöra, köpa bullar, bärs, va trevlig osv detta funkar ibland.
Har även provat å va otrevlig, hota, skälla, gnälla det funkar ytterst sällan.
Däremot om man känner nån som har en enorm pondus (en del bara har det)
så brukar det enl min erfarenhet ge bäst resultat en del människor säger man bara inte emot.
Det har inget att göra med deras fysiska styrka dom är bara så rättvisa att ytterst få säger emot dem vet ej riktigt varför?
Så gå över bekantskapskretsen å fundera på om inte Din farbror Rutger (funkar oftast bäst med en äldre välklädd person) kan följa med nästa gång å tala om för dem att om 2 dagar kommer ni å hämtar hojjen.
Ps optimalt vor å få Sverker ifrån programmet Plus honom skojar man inte bort.

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Snigel skrev:
Så gå över bekantskapskretsen å fundera på om inte Din farbror Rutger (funkar oftast bäst med en äldre välklädd person) kan följa med nästa gång å tala om för dem att om 2 dagar kommer ni å hämtar hojjen.

Det låter som en lysande idé :tummenupp det måste testas nästa gång!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Snigel skrev:
Däremot om man känner nån som har en enorm pondus (en del bara har det)
så brukar det enl min erfarenhet ge bäst resultat en del människor säger man bara inte emot.

Jag känner en snubbe som INGEN tjafsar med, han får som han vill Direct*, och strular det behöver han aldrig begära kompensation, det får han per automatik.

Jag har fördelen att lära känna mycket folk genom mitt jobb, och ibland handlar jag av såna som har handlat av mig, då brukar rabatter lösa sig spontant.

Ps, dessutom är Sverker kund hos mig, och har lånat prylar till programmet av mig :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept