Tar P-bots företagen någon hänsyn till akut sjukdom?

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja som topic lyder...

Min son vart akut sjuk idag (Allergisk reaktion) så jag åkte med honom till akuten. När vi kom dit hade jag inte riktigt tid att springa och köpa en billjett med min 5 åriga son på armen.........

När vi kom därifrån 3tim senare så hade jag självklart fått en p-bot :mad:

Inget jag tänker ställa till ett jäkla liv om! MEN finns det några särskilda bestämmelser vid liknande fall??

Kommer Företaget (Carpark AB) avskriva boten när jag ringer och förklarar i morgon?:confused:

Kia Vart är du......... ??

Min son mår bra igen!!! :)

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Betala boten, överklaga sedan.
Se till att ha kvitto från akuten och även dokumentation från läkaren så skall det inte vara några problem för dig att få tillbaka pengarna.
Risken med att överklaga innan man betalat är att förfallodatumet hinner gå ut och då kan det i värsta fall gå vidare till inkasso...

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Skönt att höra att grabben mår bra. När man tänker på hans värde är säkerligen en P-bot en piss i havet.

Gällande din fråga har jag ingen aning..

Dominator-Rocks

Guest
Betala boten, överklaga sedan.
Se till att ha kvitto från akuten och även dokumentation från läkaren så skall det inte vara några problem för dig att få tillbaka pengarna.
Risken med att överklaga innan man betalat är att förfallodatumet hinner gå ut och då kan det i värsta fall gå vidare till inkasso...

Orkar inte trassla en massa.... var bara nyfiken om det fanns någon slags oskriven eller skriven regel.

Skönt att höra att grabben mår bra. När man tänker på hans värde är säkerligen en P-bot en piss i havet.

Gällande din fråga har jag ingen aning..

PRECIS!

Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Tumregeln är väl att man överklagar/bestrider p-boten och LÅTER BLI att betala den om det är ett "p-bots företag".

Är det däremot en "statlig" p-bot så betalar man först och klagar sedan.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Krossade ett finger på crossbanan för måånga år sedan, körde till akuten med crossen och parkerade utanför med crossen lutad mot väggen. Fick inga böter men naturligtvis så undrade de om jag kört dit i det skick min ena hand var i. Hade en regplåt på då crossen var förregad så de hade ju kunnat lappa den men inte..

Carpark är ett företag som har gett mig böter på en tjänstebilsparkering där min tjänstebil stod parkerad med giltligt P-tillstånd i rutan OCH med hela bilen samt motorvärmarstolpen märkt med företagsnamnet, ändå skrev de ut böter med motiveringen att det låg ej ifyllda tillfälliga P-tillstånd på instrumentbrädan, det hela slutade med att företaget sa upp deras avtal:D

Beträffande ditt fall så borde det gå att lösa då det var ett akutfall, dessutom utanför en akutmottagning, i annat fall bör aktuellt landsting säga upp det avtal de har med Carpark(egentligen så borde de ha egen beslutsrätt om när ingen kontrollavgift skall debiteras, ditt fall bör vara ett sådant tillfälle)

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Jag har lyckats få dom att avskriva p-böter två gånger, ring dom och berätta ärligt vad som hänt om dom är schyssta så kanske dom skriver av den annars så kan du testa betala/överklaga.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...