tar polisen kort på oss?

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Firefly skrev:
2245433 Ha ha, klart dom har rätt att ta kort på dig. Menar du att man inte ska få ta kort ute på stan i allmänhet för att man kanske får med någon person på sina bilder?
:D


Vid fotbollsderbyn m.m. brukar ju polisen filma i tunnelbanan och så. Står i rulltrappor m.m. med handfilmkamera och filmar alla som åker i trappan.

Dom har inte "rätt" att ta kort på dig hur som helst. Dom får endast göra det om du medger så, mao neka dom att fota.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Larre70 skrev:
2244662 Poliserna i Västerås har börjat fotat mc-åkare. En bekant vart fotad när han stod o tankade. Med hjälm utan hjälm på och av motorcykeln. Dom börjar väl bli desperata men det är bara att vägra, dom har inte rätt att ta kort hur som helst.


Jooo... om du inte är ett skyddsobjekt.
Regeln är att du får fota vad du vill (utom skyddsobjekt) men du får inte använda bilderna hur du vill.

/Fredde
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tja, det är väl bara att kontra och hala fram kameran och ta ett kort på dom ockås. Måste de inte legitimera sig förresten?
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Starstriker skrev:
2246653 Tja, det är väl bara att kontra och hala fram kameran och ta ett kort på dom ockås. Måste de inte legitimera sig förresten?

:tummenupp
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Homo skrev:
2246620 tycker det verkar lustigt att dom tar kort på folk bara sådär. jag skulle nog bli måttligt förbannad. undra om poliserna blir förbannade om man själv sliter upp en kamera o börjar ta kort på dom? tror knappast dom kan göra nåt iofs

Dom kan bli otroligt upprörda om du tar kort på dem, kanske inte så konstigt med det jobbet dom har och så utsatta dom är i tjänst. Farsan fick en snilleblixt på fyllan en gång och tog kort på en trafik kontroll utanför tomten, det vart ett jäkla liv på farbror haffa då :)
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
hocke skrev:
2246667 Dom kan bli otroligt upprörda om du tar kort på dem, kanske inte så konstigt med det jobbet dom har och så utsatta dom är i tjänst. Farsan fick en snilleblixt på fyllan en gång och tog kort på en trafik kontroll utanför tomten, det vart ett jäkla liv på farbror haffa då :)

Haha, fan inte mer än rätt! Ska dem få ta kort på mig så får dem väl vara beredda o fastna på bild dem också...
:D

Men va hjälper det att dem har massa bilder på en?? Finns väl fler som kör med likadana ställ o liknande, så att det ska räcka som bevis vid ett senare tillfälle fattar jag inte. :confused:
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Här i 08-land vet jag att de fotade och filmade oss på onsdagsträffarna. Skrev även upp regnummer. Så visst händer det.
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
hocke skrev:
2246667 Dom kan bli otroligt upprörda om du tar kort på dem, kanske inte så konstigt med det jobbet dom har och så utsatta dom är i tjänst. Farsan fick en snilleblixt på fyllan en gång och tog kort på en trafik kontroll utanför tomten, det vart ett jäkla liv på farbror haffa då :)

jag skulle nog bli precis lika upprörd om dom tog kort på mej så det går jämt ut där känner jag. ger man sej in i leken får man leken tåla, lr vad man nu brukar säga. man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv. om folk börjar "ta kort tillbaks" så kanske dom fattar att dom ska lägga av o terrorisera folk pga av sitt val av fordon
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
ODEN skrev:
2246626 Dom har inte "rätt" att ta kort på dig hur som helst. Dom får endast göra det om du medger så, mao neka dom att fota.
Läs inlägget under ditt. Där är sanningen.

Starstriker skrev:
2246653 Tja, det är väl bara att kontra och hala fram kameran och ta ett kort på dom ockås. Måste de inte legitimera sig förresten?
Nix, dom får ta kort precis som vilken privatperson som helst.

hocke skrev:
2246667 Dom kan bli otroligt upprörda om du tar kort på dem, kanske inte så konstigt med det jobbet dom har och så utsatta dom är i tjänst. Farsan fick en snilleblixt på fyllan en gång och tog kort på en trafik kontroll utanför tomten, det vart ett jäkla liv på farbror haffa då :)
Det är inget att bry sig om, du har full rätt att ta kort på dem. Sen som det skrevs av freddexwing så får du ju inte publicera dom på internet och namnge dom offentligt med bilderna och så vidare om dom säger till dig.
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Larre70 skrev:
2244662 Poliserna i Västerås har börjat fotat mc-åkare. En bekant vart fotad när han stod o tankade. Med hjälm utan hjälm på och av motorcykeln. Dom börjar väl bli desperata men det är bara att vägra, dom har inte rätt att ta kort hur som helst.


Menar du mig?!
 

nordnord

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 -98
Vet att en snuskgubbe blev friad några år sedan han knäppt kort på småttingar på badstranden,,, Tydligen inget fel med att knäppa kort lite hur som helst :va
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Skulle jag märka att jag blev fotad när jag inte gjort något skule jag nog vända och fråga dem vad de pysslar med.
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Starstriker skrev:
2246653 Tja, det är väl bara att kontra och hala fram kameran och ta ett kort på dom ockås. Måste de inte legitimera sig förresten?


hade inte tid! därför jag blev rädd för det hade gått lite för fort
 

Tzr

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Tzr 125cc (Tok trimmad!!)
Precis som tidigare nämts så FÅR man ta kort på andra även utan tillstånd(är typ som en yttrandefrihet fast med kamera:confused:). Men man får som sagt inte publicera dom (därför kan papparazzi fotografer bli stämda, för dom publicerar). Hur vet ja detta, jo jag har vart medlem i en foto "klubb" och har läst diverse amatörfoto kurser.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
lasse kongo skrev:
2250704 jaa finns många bra vägar här i trakterna

Jaja, om det säger det så.... För jag hoppas att du talar om parker, cyckelbanor och trappor.
Jag tyckte det lät lite roligt bara.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top