tar polisen kort på oss?

Italian twin

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Hoj
Mille R -03
Ha ha, lova att meddela den dag du kör ifrån en mc-polis med en 125:a. Tror du underskattar deras körskicklighet något, eller är det så att du kanske överskattar din egen... :hihi

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Lättast är väl köra tillbaka o fråga dom varför dom fota

Boscorelli

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
CBR 1000 RR
Klat dom inte för

lasse kongo skrev:
2244474 var ute och körde i bjäre, torekorv med min bror håller väll inte riktigt 70... kör förbi en parkering där springer något jävla ess i reflexväst ut till vägen och och tar kort på oss! jag som är rädd om mitt körkort maxar hojjen ett tag men inga poliser efter oss :Bugar

så är detta någon polis eller myndighet ? någon mer som har blivigt fottat?

Tjena

Du bör inte va rädd om dom tar bild. FÖr det första har dom inte vanliga kameror med väst. Eventuellt väst med laserkamera.

However, de måste ha bild samtidigt på ansikte, hojen samt regplåt.

Sitter man me röven mot potatisgrisen så har dom inte en chans.

Eller säg som en polare som kör GSXR 1000

Jag frågade hur han vågade köra utan regplåt om polisen skulle hinna ikapp.

DÅ sa han:

"Dom kan ju försöka hinna ikapp"

HEHE

Kör försiktigt!!

Boscorelli

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Itacha75 skrev:
2246680 Här i 08-land vet jag att de fotade och filmade oss på onsdagsträffarna. Skrev även upp regnummer. Så visst händer det.

De bästa motmedlet är att fota tebax, starta ett register på alla poliser får vi se nån som börjar prompta på paragrafer :)

/R

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Italian twin skrev:
2250959 Ha ha, lova att meddela den dag du kör ifrån en mc-polis med en 125:a. Tror du underskattar deras körskicklighet något, eller är det så att du kanske överskattar din egen... :hihi

nä de tror jag aldrig! men bilar är ju ingen fara bara att alltid ha minst halv tank....

är det bara jag som tänker så eller ? eller håller ni 70på landsväg?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
lasse kongo skrev:
2252002 nä de tror jag aldrig! men bilar är ju ingen fara bara att alltid ha minst halv tank....

är det bara jag som tänker så eller ? eller håller ni 70på landsväg?

Tror du att du kan köra ifrån en polisbil på landsväg är du ute och vimsar. Du måste ha extremt tät trafik inne i stan för att känns dig säker. Tror jag allså.
Men jag vill hemskt gärna höra dig berätta historien när du har testat en gång.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Victor skrev:
2252019 Tror du att du kan köra ifrån en polisbil på landsväg är du ute och vimsar. Du måste ha extremt tät trafik inne i stan för att känns dig säker. Tror jag allså.
Men jag vill hemskt gärna höra dig berätta historien när du har testat en gång.

en trimmad k50 från 79då blev jagad typ 9km på en 90väg med parralel cyckelbana TVÅ snutbilar prejjade,parkerade dom var fan galna körde in på en cyckel bana i en skog sen såg jág inte dom mer och körde inte moppe på ett tag så med 125 kan det ju inte vara svårare bara vara isig och inte välta....

Bifogat

• PICT1177.JPG
    PICT1177.JPG
    113.6 KB · Visningar: 138

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
lasse kongo skrev:
2252086 en trimmad k50 från 79då blev jagad typ 9km på en 90väg med parralel cyckelbana TVÅ snutbilar prejjade,parkerade dom var fan galna körde in på en cyckel bana i en skog sen såg jág inte dom mer och körde inte moppe på ett tag så med 125 kan det ju inte vara svårare bara vara isig och inte välta....

Jo´rå så att eee

Det är ju så att vill polisen ha stopp på dig så får dom det. Det var ju förra sommaren som de prejade en motorcyklist så han körde omkull och dog av smällen vid sergelstorg (vill jag minnas) mitt inne i stan med mycket trafik.

Säkrast är att stanna, för han kan göra många fel, men om du gör ett enda så kan du sitta i en tall. Det är inte värt att försöka dra med livet som insats. Bara stanna direkt och vara hövlig. De vill förmodligen inte jävlas med just dig, utan du har gjort något som anses bryta mönstret för mycket.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
amullo skrev:
2252127 Jo´rå så att eee

Det är ju så att vill polisen ha stopp på dig så får dom det. Det var ju förra sommaren som de prejade en motorcyklist så han körde omkull och dog av smällen vid sergelstorg (vill jag minnas) mitt inne i stan med mycket trafik.

Säkrast är att stanna, för han kan göra många fel, men om du gör ett enda så kan du sitta i en tall. Det är inte värt att försöka dra med livet som insats. Bara stanna direkt och vara hövlig. De vill förmodligen inte jävlas med just dig, utan du har gjort något som anses bryta mönstret för mycket.

såå sant man måste ju inte köra som fan...

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Triumph Daytona
Firefly skrev:
2245433 Ha ha, klart dom har rätt att ta kort på dig. Menar du att man inte ska få ta kort ute på stan i allmänhet för att man kanske får med någon person på sina bilder?
:D

Han vart fotad av snuten :fatta!
Och det är inte tillåtet hur somhelst :7peta

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Larre70 skrev:
2252194
Firefly skrev:
2245433 Ha ha, klart dom har rätt att ta kort på dig. Menar du att man inte ska få ta kort ute på stan i allmänhet för att man kanske får med någon person på sina bilder?

Men jo, det är just det. Alla får fota vad som helst utom skyddsobjekt. Tror du mig inte så fråga någon som du tror kan det där.

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Markus skrev:
2245040 Bli myndig.

Fan vad cool du är

Italian twin skrev:
2250959 Ha ha, lova att meddela den dag du kör ifrån en mc-polis med en 125:a. Tror du underskattar deras körskicklighet något, eller är det så att du kanske överskattar din egen... :hihi

Om polisen inte är i bilen och står och tar kort på honom så tror jag att han hinner iväg något snabbar om han kör allt?

Eller är det dags att hacka på han för han kör 125a?

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Mr Trådskapare, håll dig borta från mina hemtrakter (bjäre) om du ska hålla på och köra i från snutar och sånt skit. Börjar folk (du) göra det så lär det inte bli mindre kontroller och poliser på vägarna här. Deal?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Magoozi skrev:
2252302 Mr Trådskapare, håll dig borta från mina hemtrakter (bjäre) om du ska hålla på och köra i från snutar och sånt skit. Börjar folk (du) göra det så lär det inte bli mindre kontroller och poliser på vägarna här. Deal?

nix!! gillar bjäre kurviga vägar inte så mycket bilar/folk

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag har inte förbjudit dig att köra där. Men kör med insidan. Många stockholmare och pensionärer ute.

Edit: Inte så mycket bilar och folk? Välkommen till tennisveckan unge man. Hormonstinna bratts som har lånat pappas bil och tar upp både ett och två körfält. ha!

krille1

Man lever bara en gång !!!!!!!
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
suzuki GSX-R 750-04
:arsele dom tar din kamera om de vill, inget bra humör ingen kamera hehe

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Victor skrev:
2252227 Men jo, det är just det. Alla får fota vad som helst utom skyddsobjekt. Tror du mig inte så fråga någon som du tror kan det där.
Sa du det till mig? :va
Jag har aldrig sagt nåt om skyddsobjekt. Och varför skulle jag inte tro dig. Jag har vaktat skyddsobjekt så jag vet allt att man inte får fota dem...

Larre70 skrev:
2252194
Firefly skrev:

Klart det är tillåtet att fota en person på stan eller på vägen. Polisen har, precis som jag, rätt att fota dig när du är ute och går, åker motorcykel eller nåt sånt.

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Unidoc skrev:
2244904 Dom ska fan inte ta kort om det inte ligger nått brottsligt bakom,eller har dom asen börjat knäcka som paparazzi eller? jag kan förstå dom om man knäpper/filmar på afa/rasse demonstrationer för att kolla vilka som återkommer etc.
Men inte för att man kör ett fordon...

Hmmm! Är det inte brottsligt att köra för fort eller??
:7peta

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...