Tarozzi fasta fotpinnar AARRGGHH!!!

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Jag köpte just ett par Tarozzi fotreglage med fasta pinnar. Vad jag hade glömt sedan jag köpte ett par senast är att dom MÅSTE modifieras innan man kan använda dom. Fotpinnen snurrar med växelpinnen/bromspedalen vilket gör att den ligger och trycker på växeltrumman om du lägger tryck på fotpinnen. Lägg för mycket tryck på fotpinnen och du växlar... suck... Jag lägger upp lite bilder på modifikationen när jag gjort den. Dom vikbara pinnarna har inte det här problemet.

Det kanske bara är min körstil som suger och jag hasar fötterna för mycket på pinnarna, vad vet jag. :)

OK, har nu fått dit dom, dom sög inte så mycket som jag kom ihåg, kanske för att dom är gummi och inte lettrade som dom jag hade förr... kommer nog att modda dom endå.

Anyways, här är lite bilder på dom.

Bifogat

• Original.jpg
    Original.jpg
    214.4 KB · Visningar: 220
  • Org+Tarozzi.jpg
    Org+Tarozzi.jpg
    197.7 KB · Visningar: 293
  • Tarozzi_Brake_close.jpg
    Tarozzi_Brake_close.jpg
    193.1 KB · Visningar: 186
  • Tarozzi_Brake.jpg
    Tarozzi_Brake.jpg
    223.3 KB · Visningar: 192
  • Tarozzi_Shift.jpg
    Tarozzi_Shift.jpg
    181.5 KB · Visningar: 221
Last edited:

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Jag lägger in ett nytt inlägg för att bumpa. jag la till lite bilder nu när jag bultat på dom. Man sitter rätt bra, inte lika bekvämt som orginal så klart men man slipper släpa tårna i backen hela tiden! :)

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Missa inte Donken onsdag

Hej hur många kommer in på onsdag till Donken??

Är det uppehåll kan det bli väldigt mååååånga....//NH

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Det är ju det som är det fina med dessa pinnar att just pinnen snurrar med

Glappfritt och bra med riktigt fin känsla

Växlar den för lätt så har du fel utväxling i länkaget

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Det är ju det som är det fina med dessa pinnar att just pinnen snurrar med

Glappfritt och bra med riktigt fin känsla

Växlar den för lätt så har du fel utväxling i länkaget

Som jag skrev så var det inget direkt problem nu. Förra gången jag hade dom var på en RD250, dom var lettrade och jag klättrade nog runt mycket mera på hojen.
Jag gillar ändå inte att fotpinnen snurrar och tycker nog att det försämrar känslan när man bara har tån på pinnen. På min motoplast, min andra hoj med fasta pinnar, så vrider sig bara reglaget (och så har det varit på alla racepinnar jag sett) och dom reglagen glappar ännu mindre och pinnarna känns bättre.

Burnadanne

GSX 1100 Turbo
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSX 1100 turbo
Pinnar

Som jag skrev så var det inget direkt problem nu. Förra gången jag hade dom var på en RD250, dom var lettrade och jag klättrade nog runt mycket mera på hojen.
Jag gillar ändå inte att fotpinnen snurrar och tycker nog att det försämrar känslan när man bara har tån på pinnen. På min motoplast, min andra hoj med fasta pinnar, så vrider sig bara reglaget (och så har det varit på alla racepinnar jag sett) och dom reglagen glappar ännu mindre och pinnarna känns bättre.

Jag har den sorten du vill ha, vi kan väl byta:tummenupp

/ Danne

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Jag har den sorten du vill ha, vi kan väl byta:tummenupp

/ Danne

hehe, ja det låter bra men ESens pinnar passar inte på en EF och Tarozzi gör bara dom här (om man inte vill ha fällbara pinnar och det vill man inte).
Det är inget större jobb att modda dom. Sticka av själva aluröret och sätta dit en ring med en låsskruv i så är det klart.

Hur som helst, känns som en helt annan hoj med dom här pinnarna. Får se om min kaxighet blir större än bakelitdäckens grepp!

AH, du hade en EF med. Men dina pinnar var inte lika fina som mina! Fast din hoj var mycket finare... :p

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC