Taskigt för alla datanördar, högskolenördar och ....nördar helt enkelt

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Gates har ju varit allmän måltavla för diverse påhopp så länge jag kan minnas. Framgången har stuckit i ögonen på folk och girighet har varit ett av huvudskälen påstås de av dem skriker högst... Men, men....nu då??

Kul att se att det finns folk som kan bli äckligt rika och ändå behålla någon typ av kontakt med verkligheten. Rätt förvaltad borde Bill Gates död kunna förändra världen...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,422444,00.html

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Han har väl varit en av dom enskilt största bidragsgivarna, per år, rätt länge nu så det är väl inte SÅ överaskande. :) Kan inte annat än hålla med dig om att det är kul att se att inte alla rika är egenkära, själviska idioter. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Silwer skrev:
fan får ungarna bara 80miljoner, det är inte bra att de får starta med så lite pengar:))))

Det är ju bara tre tiotusendelar av arvet så...

Tänk dig själv om din farsa lyckats knega ihop en mille när han kolar och ger dig en hundring i arv!

HanneZ

Guest
Det där gick han ju ut med för massa år sedan!

Efter all jävla pina han gett världen som suttit o bråkat med hans jävla mjukvaror så tycker jag han e skyldig världen detta :D

/ Hannes

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Man blir allt lite varm i maggropen av att läsa nåt sånt. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tycker faktiskt Bill Gates är en riktigt bra person asså! Att ge bort mer än 200 miljarder, liksom säger en del... Visst, han lär ju ändå få ihop en miljard till det här året så han lär ju inte gå i personlig konkurs direkt.

mad props

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
John skrev:
Vansinnigt bra att människor gör sådan. Hoppas bara att pengarna kommer hamna rätt och vara till nytta.

Här har vi ett till exempel:
http://www.dagen.com/nyheter/artikel.asp?ID=54304

En organisation som absolut hör till en av de mer förtroendeingivande, MEN även dom har skadats svårt av ren j-a girighet. I Sverige är det ju iaf behov av en del städning om man får tro mediernas granskning för några år sen.

Ett problem med att ge bort pengar måste ju vara att just ge dom till rätt organisation...

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Chrille skrev:
En organisation som absolut hör till en av de mer förtroendeingivande, MEN även dom har skadats svårt av ren j-a girighet. I Sverige är det ju iaf behov av en del städning om man får tro mediernas granskning för några år sen.

Ett problem med att ge bort pengar måste ju vara att just ge dom till rätt organisation...
Så rätt, så rätt. Och det är ju så svårt att veta vilken organisation som är tillförlitlig.
Angående mediernas gransking.. är det de du tänker på om bostäder och liknande? Var det den granskningen du tänkte på, eller var det någon annan? Minns inte att jag hört om någon annan.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Han har tre barn som får nöja sig med 80 miljoner kronor var - resten ska gå till världens barn.
- Jag tror inte att det är bra för mina barn att starta med för stora mängder pengar.

HAHAHA, inte starta med för stora mängder pengar!! HAHAH!!

(ska man se till den stora summan 247 miljarder, e ju 80 mille iof chipspenagr, hehe)

DucceMike

Former M900D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000rr -08 Fullsmetad Banhoj + CBR1000RR SP 2016 Ten Kate Ready To Race
Har läst någonstans att han ett år skänkte mer till välgörenhet än vad Usa regering gjorde. :D :yoparty

KOne

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
ligger i en hög..
...och varför skulle detta vara taskigt mot nördar?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Santo skrev:
HAHAHA, inte starta med för stora mängder pengar!! HAHAH!!
(ska man se till den stora summan 247 miljarder, e ju 80 mille iof chipspenagr, hehe)

....som jag sa tidigare.. hans barn får bara 3/10000 = 3 Tiotusendelar..
Som om du får en hundring av din farsas förmögenhet på en mille...

Nästan en smula snålt.. hehe.. en tusendel hade jag krävt!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
KOne skrev:
...och varför skulle detta vara taskigt mot nördar?

För att det har under en herrans massa år varit inne bland just "datanördar, högskolenördar och ....nördar helt enkelt" (enligt mig) att hata Bill Gates. Jag har alltid undrat varför folk som ska bli lite mer än oss andra måste skaffa sig den här typen av perversa böjelser. Måste köra Apple eller Linux, måste ha en HP-miniräknare som till o med lärare varnar för, måste hata Bill Gates för han antagligen stulit Windowskonceptet..... osv osv Rent skärt nörderi alltså.

*Stingsliga innehavare av HP's bakofram-miniräknare som hatar bill Gates och älskar Linux bör låta bli att läsa detta inlägg då undertonen av humor lätt kan tappas bort i skriven text.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
DucceMike skrev:
Har läst någonstans att han ett år skänkte mer till välgörenhet än vad Usa regering gjorde. :D :yoparty
Regeringen är säkert inte särskilt glad över det heller. Skulle tänka mig att det svider för Bush när en sån viktig marknadsaktör som Gates "schabblar bort" resurser som han själv vill ha del av för att kunna leka mera krig.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept