Tattoo's/Piercing/annet

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Plåtniklas skrev:
Hade faktiskt nåt liknande planerat. :) Ser bra ut!

Tackar...är jävligt nöjd än så länge. Ska ju tillbaka om tre veckor och skugga klart resten.

Hade egentligen tänkt att bara ha ett lager flammor, men är nöjd över att jag valde att sätta ett lager till innanför. Blir bra djup i det.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Johan, nej, har inte fått tummen ur än, letar fortfarande efter nåt bra. Blev lite sugen nu när Ikon & Brutus har gjort nya...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ingen som gjort riktiga eldflames? :yoparty
med fler färger en svart :rolleyes:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
ozeo skrev:
ingen som gjort riktiga eldflames? :yoparty
med fler färger en svart :rolleyes:

Den ända jag vet som har det är sångarn i Linkin park.. å det e fan inte snyggt..
Helt svart eller med skuggningar e snyggast...

Har funderingar på att göra flames på båda bena...
Eller på högra benet... "Har inte bestämt mig än".
Då jag har flames på vänster arm..

Framtiden får avgöra...

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Brutus skrev:
Så..såg lite bättre ut idag.

Riktigt snygga... :tummenupp

Mina

img40a9166855e0a.jpg

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Emmi skrev:
Johan, nej, har inte fått tummen ur än, letar fortfarande efter nåt bra. Blev lite sugen nu när Ikon & Brutus har gjort nya...

Emmi, Jo min Wiklund är ny, jag måste vart full när jag läste för jag blandade ihop mitt efternamn med viking. :kocko
Du är faktiskt den andra som sett att det stod Wiklund direkt, många andra har haft det krångligt. :lol

Jo suget kommer när man ser en ny gadd och känner doften av Helosan. :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
A© skrev:
Den ända jag vet som har det är sångarn i Linkin park.. å det e fan inte snyggt..
Helt svart eller med skuggningar e snyggast...

Har funderingar på att göra flames på båda bena...
Eller på högra benet... "Har inte bestämt mig än".
Då jag har flames på vänster arm..

Framtiden får avgöra...

Tjusiga flames...

Har väl lite funderingar på att köra flammor på andra benet också, men det blir isf i svart också. Tycker att färglagda blir lite för mycket "serietidning".

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Biturbo skrev:
Jäkligt porrigt med tattueringar i ryggslutet.. Alltid trevligt att kika på under de fyra sekunderna också! :arsele

:D
Gissa om killen blev nöjd när han såg min nya tatuering... :tuttar

Bilder (dåliga) ligger på sidan före i samma tråd som Jacke hänvisar till. Bilder på mina fyra piercingar kan jag inte lägga ut. De sitter inte anständigt till. :crash

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ingen som känner att de vill rita en full-armare åt mig? Båda armarna ska bli helt täckta med sammanhängande story i tatueringen men jag hittar ingen som vill rita åt mig :(
Har bara två i dagsläget men de är så fula så jag vill gaddad över dem. Jag ska aldrig låta mina ungar tatuera sig innan de fyllt 18, jävla morsan att gå med på det :( Den första (tribaldrake på överarmen) ser ut som jag vet inte vad och den gjorde farsan polare för 700:- och den andra (tribal runt armen) lät jag en pundare göra på mig för en 500-hundring. Varför vet jag inte, men jag ångrar att jag inte slog till på en heltäckande över armen direkt :va
Armarna får dock bli seriösa och inte i kök eller vardagsrum hos några konstiga typer.
Vad brukar det kosta i timmen ungefär? TJreal, vad kostade din arm? Något liknande täckning ska jag ha till att börja med.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Här e min söta ! :tungan

O har en piercing i naveln oxå men den får ni inte se !! :rolleyes:

Bifogat

• 3839326a[1].jpg
    3839326a[1].jpg
    22.5 KB · Visningar: 147

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
OLDEN skrev:
Emmi, Jo min Wiklund är ny, jag måste vart full när jag läste för jag blandade ihop mitt efternamn med viking. :kocko

Muhahahaha! De e kanske för jag vet att du heter så jag såg det... den var jävligt snygg iaf! :fakta
Måste rita en ny nu! :banana

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Emmi skrev:
Muhahahaha! De e kanske för jag vet att du heter så jag såg det... den var jävligt snygg iaf! :fakta
Måste rita en ny nu! :banana

Tack, Det är faktiskt flera nära polare som inte haft en susning, och de har ju vetat mitt efternamn sedan de var 5 år!!! Skelögda hönshjärnor :fatta!
Kanske lättare att se på bild. Ja du får sätta dig och klura.

Undrar vad Mor säger :gnissla Vikingen va inte populär. Men hon måste ju förstå att hennes son är ett Badass för bövelen :D

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
Ingen som känner att de vill rita en full-armare åt mig? Båda armarna ska bli helt täckta med sammanhängande story i tatueringen men jag hittar ingen som vill rita åt mig :(
Har bara två i dagsläget men de är så fula så jag vill gaddad över dem. Jag ska aldrig låta mina ungar tatuera sig innan de fyllt 18, jävla morsan att gå med på det :( Den första (tribaldrake på överarmen) ser ut som jag vet inte vad och den gjorde farsan polare för 700:- och den andra (tribal runt armen) lät jag en pundare göra på mig för en 500-hundring. Varför vet jag inte, men jag ångrar att jag inte slog till på en heltäckande över armen direkt :va
Armarna får dock bli seriösa och inte i kök eller vardagsrum hos några konstiga typer.
Vad brukar det kosta i timmen ungefär? TJreal, vad kostade din arm? Något liknande täckning ska jag ha till att börja med.

Taxan brukar variera. Jag betalade 2500:- "kompispris" för min text (se tidigare i tråden). Som tog ung 2 h, ord pris ca 3500:-.
Jag var även hos en annan tatuerare med en kompis som skulle gadda sig i Blge, som har ett satt pris på 800/timme. Han sa att han skulle tagit 2500:- också, fast då skulle han alltså ha jobbat i ca 3 h.
Jag tror jag läste att KtmJacke pröjsade typ 700 /h på sin studio. Större gaddar drar ofta ned priset en del om man skall sätta i jämförelse med mindre.
Större kvantitet, lägre pris.

Det varierar kort sagt en del, beroende på hur känd studion är bland annat, det brukar bli ganska individuell prissättning.
Se till att du får se kort och helst äkta vara på vad tatueraren gjort, gärna gaddar som är ngt år gamla så att du får bevis på kvalitén. Den som är dyrast är inte alltid bäst.

Har f.ö ingen aning om hur lång tid en hel arm kan ta.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...