Tatuerare i väst?

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Har flängt runt mest hela dagen och kikat in hos diverse tatuerare runt i kring här. Var bla. på Viking i Uddevalla och Gripen i Trollhättan. Var också på ett ställe i gbg som luktade pissuar :3freak . Frågan är nu vad Ni har för erfarenheter av tatuerarna runt Trollhättan - Uddevalla - Lidköping - Skara - Skövde - Göteborg. Även Karlstad kan tänkas.
Positiva resp. negativa erfarenheter. Är det långa väntetider? Prisvärt? Osv.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Valentinic skrev:
Har flängt runt mest hela dagen och kikat in hos diverse tatuerare runt i kring här. Var bla. på Viking i Uddevalla och Gripen i Trollhättan. Var också på ett ställe i gbg som luktade pissuar :3freak . Frågan är nu vad Ni har för erfarenheter av tatuerarna runt Trollhättan - Uddevalla - Lidköping - Skara - Skövde - Göteborg. Även Karlstad kan tänkas.
Positiva resp. negativa erfarenheter. Är det långa väntetider? Prisvärt? Osv.

Kan rekommendera:

Star Tattoo, Olskroken! :Bugar :Bugar

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kan rekommendera "American Art" på tredje långgatan i Göteborg. Riktigt bra service och bra priser.

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
@ Stony :yoparty

Förrutom kvalitén på tatueringen så är det mycket intressant med kort väntettid. På viking var det minst en månads väntetid och han vi snackade med verkade inte vara intresserad av att ha fler på väntelistan heller. Otrevlig typ.
Vet ni nåt om väntetiden på ställena?

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Valentinic skrev:
@ Stony :yoparty

Förrutom kvalitén på tatueringen så är det mycket intressant med kort väntettid. På viking var det minst en månads väntetid och han vi snackade med verkade inte vara intresserad av att ha fler på väntelistan heller. Otrevlig typ.
Vet ni nåt om väntetiden på ställena?

ring å snacka med drew. han är as sjyst.. han jobbar nog tillåmed över om det är tjockt med folk :)

*edit 0511-64441
han hade tydligen hemsida http://www.livingarttattoo.se/ också vet inte om han har kvar stället i lidköping också... nummret dit är iaf 0510-68050

Last edited:

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Gjorde min hos någon i trollhättan, stället ligger inne i centrum nästan vid torget, kommer inte håg vad hette.
Bra och trevlig kille var det iaf.

Edit *Gripen var det ja*

Last edited:

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZR 1000
stony skrev:
ring å snacka med drew. han är as sjyst.. han jobbar nog tillåmed över om det är tjockt med folk :)

*edit 0511-64441
han hade tydligen hemsida http://www.livingarttattoo.se/ också vet inte om han har kvar stället i lidköping också... nummret dit är iaf 0510-68050

Tänkte just rekommendera samma person... Var och tatuerade mig hos honom Hösten -03 i Lidköping, och har verkligen bara gott att säga... Han är ett proffs!

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Mephiboseth skrev:
Tänkte just rekommendera samma person... Var och tatuerade mig hos honom Hösten -03 i Lidköping, och har verkligen bara gott att säga... Han är ett proffs!

Yepp, Hes the shit :)
nöjd som fan med mina, sitter å läser lite på hans visit kort här. står följande..

"They dont make tattooers like drew any more. one of the last of a dying breed, His strong beliefs in the fundamentals and technoiqces af traditional tattooing have set him apart from the rest"
Låter ju ganska fint iaf :lol

Last edited:

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
stony skrev:

*edit 0511-64441

Ska ta och göra det imorn! Det är ju lite skillnad på intryck asså! Den hemsidan är riktigt snygg! Lite skillnad mot en piss-luktande, sunkig källarlokal som den i Göteborg. :hihi
Fick precis reda på att en polare fått tid den 20:e maj där också så det verkar ju inte vara alltför mycket bokningar :Bugar .

Tar dock gärna emot fler förslag. :banana

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
Gjorde mina tribaltatueringar hos Drew för 5 år sedan och är nöjd med dem. Hade ingen mall som han skulle göra efter, utan han fick göra efter eget tycke. Fördelen är att ingen tatuering blir den andra lik, tror jag iaf :confused:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Heidi Hay i Gbg är duktig. Sen finns det ju Gurka på Hihi tattoo i borås har jag för mig. Polaren har gjort 8-10 stycken där som ser jäkligt bra ut.

Finns mängder av duktiga runt gbg dock. Kolla in på www.tattoo.se eller www.tat2.se. De har många bra länkar och hyffsat forum.

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZR 1000
Ytterliggare ett litet tips, pengar är inte allt... Bättre och gå till ett erkänt namn och betala en hacka, än att snåla och bli missnöjd...
Det är ju inte så lätt att göra det hela ogjort...

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Mephiboseth skrev:
Ytterliggare ett litet tips, pengar är inte allt... Bättre och gå till ett erkänt namn och betala en hacka, än att snåla och bli missnöjd...
Det är ju inte så lätt att göra det hela ogjort...

Precis. Pengarna hostar jag gärna upp. Men det är lätt att tro att bara för det är dyrt så är det bra. Så kan det ju vara i vissa fall, men inte i alla.
Drew verkar ju ha lite erfarenhet iaf :Bugar
Tack för tipsen alla. :hej

Dufva

Guest
Har hört att buzzstop 28 i gamlestan, gbg ska vara bra. Har inte varit där själv dock. De drog visst in några förstapriser på senaste mässan. Hörde också att det skulle vara jävligt trevliga.

http://www.buzzstop28.com/

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom