Håller på att ta det nu.
* 700 kr för uppkörning.
* 220 kr för varje teoridel, och de är 3 till antalet.
Tänkte kolla om de går att få liv i den här tråden igen.
Nån som vet om kostnaderna är samma nu?
Hur gör man enklast? Pluggar själv eller ta kontakt med körskola?
Är det som krävs för att få kortet, priserna är detsamma som ovan om jag minns rätt. En läkarundersökning kostar mellan 500-5000 typ. Ring runt
Genrellt tycker ja inte det var speciellt höga krav på taxi leget. Kolla hur många puckon som kör taxi bara.
Där jag jobbar kostar läkarundersökningen 600 kr (Solna). Och ja, många puckon är det. Inte konstigt eftersom man kunde ta taxikort utan att ens behöva köra upp under en period... Det gjorde jag men jag har i alla fall så mycket självkännedom att jag inte jobbar med det
Jag körde ett tag innan skolan drog igång. Tycker fördelarna var att man kan bestämma mycket själv, raster mm.
Nackdelarna var väl att det är stressigt och dåligt betalt, sen får man ju alltid nåt jävla fyllo eller 4 skrikiga jävla brudar i bilen på helgnätterna.
Det var inte du som sa till en av mina patienter att öppna passagerardörren själv då när hon åkte färdtjänst? Och sedan tog hennes käpp och petade upp dörren med så att den kom tillbaka och gjorde ett hål på benet 5x8 cm som jag fortfarande lägger om? Den "glade" mannen hade jag gärna lagt vantarna på...
Det var inte du som sa till en av mina patienter att öppna passagerardörren själv då när hon åkte färdtjänst? Och sedan tog hennes käpp och petade upp dörren med så att den kom tillbaka och gjorde ett hål på benet 5x8 cm som jag fortfarande lägger om? Den "glade" mannen hade jag gärna lagt vantarna på...
On topic.... Vad tjänar en taxichaffis i stockholm en helgnatt, i runda slängar?
Du kör in mellan 3 och 5k ungefär, sen får du en procent av det, ca 33.
+ 200-400 i dricks
Bumpar tråden!
Skall ta taxilegitimation, finns det någon här som nyligen har tagit och sitter på självstudiematerialet som jag kan köpa loss?
Skall ej jobba med att köra taxi och vill därför inte lägga ut för mycket.
Bumpar tråden!
Skall ta taxilegitimation, finns det någon här som nyligen har tagit och sitter på självstudiematerialet som jag kan köpa loss?
Skall ej jobba med att köra taxi och vill därför inte lägga ut för mycket.
Jag har en kompis som är droskägare, han har körningar från Landvetter till provbanan i Hällered. Jag tänkte rycka in ibland när det kör ihop sig. Sen har jag haft en arbetskamrat som hade alla behörigheter på sitt kort, det såg kaxigt ut. Det om nåt måste ju impa på brudarna. Taxibehörigheten är en bra början.
Hittade ett paket med självstudiematerial på nätet. Prutade ner till 400:-
Tack för era svar
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet