Taxi VS Hoj

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Var på väg till Råsunda i Dag! Som Vanligt mycket trafik inför match i solna!
Jag åker förbi en liten kö i en rondell men med mycket marginal och allt går som smort in i ledet en bit längre fram. Då en Taxi (som jag kört förbi) blir ursinig och kör upp breve och försöker trycka mig mot väg kanten, han slutar inte trycka ut mig förens jag tok varvar då han har öppna fönster med KUND i bilen. Jag har även passagerare på som jag skriker till slit loss skylten men han får inte loss den av hand kraft (möjligt vis lite klen eller omtänksam mot min hoj). Så tyvärr drog jag mig tillbaka efter jag kört framför han och det "roliga" fick sluta där. Taxi VS Hoj ingen rolig historia.:huvet
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hatar taxibassar, jag har faktiskt varit en själv för en massa år sedan. Problemet ligger ju i att dessa går på provision utan grundlön, samt med dagens taxor, tjänar de förare mest som kör snabbast utan passagerare och långsammast med... Detta i sig leder till tokigheter i trafiken. Och vad ni än gör, KÖR ALDRIG OM EN TAXT I INNERSTAN!!!! Denna kan vilken sekund som helst, utan minsta förvarning, göra en u-sväng då den fått syn på en kund på andra sidan gatan, trots att det är heldraget. Och tyvärr är väldigt många förare USLA på att köra bil generellt...
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Var på väg till Råsunda i Dag! Som Vanligt mycket trafik inför match i solna!
Jag åker förbi en liten kö i en rondell men med mycket marginal och allt går som smort in i ledet en bit längre fram. Då en Taxi (som jag kört förbi) blir ursinig och kör upp breve och försöker trycka mig mot väg kanten, han slutar inte trycka ut mig förens jag tok varvar då han har öppna fönster med KUND i bilen. Jag har även passagerare på som jag skriker till slit loss skylten men han får inte loss den av hand kraft (möjligt vis lite klen eller omtänksam mot min hoj). Så tyvärr drog jag mig tillbaka efter jag kört framför han och det "roliga" fick sluta där. Taxi VS Hoj ingen rolig historia.:huvet

Känga i framskärmen är alltid ett bra alternativ
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
:tummenupp Jag tänkte mer på höger sido spegel. men som sagt så var men reg skylt på fel plats vid fel tillfälle. beror på hur man ser det;):tungan

Helt klart rätt val att avstå.
Tycker annars att taxi förare har bättre koll än svensson-bilisten. Speciellt i stan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
... han slutar inte trycka ut mig förens jag tok varvar då han har öppna fönster med KUND i bilen. Jag har även passagerare på som jag skriker till slit loss skylten men han får inte loss den av hand kraft...

Det här påminner om något, det var något om ett tack tror jag.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Tycker annars att taxi förare har bättre koll än svensson-bilisten. Speciellt i stan.

Kan jag aldrig hålla med om. De kör utan marginaler, kolla t.ex. avstånden till framförvarande bil.

Det finns en optimal nivå på rutin. Jag tror inte att det är så enkelt att man blir en bättre förare ju fler mil man kör. Det är nog så upp till en viss nivå, men FÖR mycket tid bakom ratten gör nog att man tappar distansen, blir nonchalant och förvandlas till en dålig förare igen.
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Kan jag aldrig hålla med om. De kör utan marginaler, kolla t.ex. avstånden till framförvarande bil.

Det finns en optimal nivå på rutin. Jag tror inte att det är så enkelt att man blir en bättre förare ju fler mil man kör. Det är nog så upp till en viss nivå, men FÖR mycket tid bakom ratten gör nog att man tappar distansen, blir nonchalant och förvandlas till en dålig förare igen.

Håller med dig till visso desto längre man kör ju mer slapp blir man och så vidare.
 

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
Sorgligt.....
Den dagen jag råkar ut för nått liknande.. nåde den!:mad:
Men här nere begriper dom inte ens det svenska språket, många gånger man undrat över hur i helvete dom ens fick lämpet....:confused:
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Sorgligt.....
Den dagen jag råkar ut för nått liknande.. nåde den!:mad:
Men här nere begriper dom inte ens det svenska språket, många gånger man undrat över hur i helvete dom ens fick lämpet....:confused:

Ja du lämpet kan man ju undra.. men förmodligen smörar dom bra:D tills de känner sig säkra på sin sak och kan bete sig som de gör:huvet
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Sorgligt.....
Den dagen jag råkar ut för nått liknande.. nåde den!:mad:
Men här nere begriper dom inte ens det svenska språket, många gånger man undrat över hur i helvete dom ens fick lämpet....:confused:

Man kan ju göra kursen på distans o träna in frågorna till slut sitter väl frågorna i skallen fast dom inte förstår vad som menas:confused:
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fast det är ju faktiskt fel att dra alla över en kam också.. Alla kör ju inte så...
Min pappa kör taxi, utan gps. Och han skulle aldrig få för sej att göra något sådant mot en hojförare, och han kör bra, håller avstånd osv osv.. Så säg inte "alla" när det inte är så...

För övrigt jävligt korkat agerat av taxinissen. Han måste verkligen haft en dålig dag. Jag hade sparkat på bilen, har jag gjort förr. Vad ska de göra? De har inget bevis för att det var du som gjorde det.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Fast det är ju faktiskt fel att dra alla över en kam också.. Alla kör ju inte så...
Min pappa kör taxi, utan gps. Och han skulle aldrig få för sej att göra något sådant mot en hojförare, och han kör bra, håller avstånd osv osv.. Så säg inte "alla" när det inte är så...

För övrigt jävligt korkat agerat av taxinissen. Han måste verkligen haft en dålig dag. Jag hade sparkat på bilen, har jag gjort förr. Vad ska de göra? De har inget bevis för att det var du som gjorde det.
klart det är ju som med alla yrken finns bra o dåliga.Men det har blivit många sämre på senare tid men det är inte så konstigt med usel lön så får man usel personal
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Fast det är ju faktiskt fel att dra alla över en kam också.. Alla kör ju inte så...
Min pappa kör taxi, utan gps. Och han skulle aldrig få för sej att göra något sådant mot en hojförare, och han kör bra, håller avstånd osv osv.. Så säg inte "alla" när det inte är så...

Du som har texten "djävulens avkomma" skrivet över din avatar skriver att din pappa är en hygglig prick... :rolleyes:

F'låt, jag kunde inte låta bli...:tungan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top