Du har missat min.
Chauffören skall veta vilken som är bäst.
Han ska vara expert.
Tycker kunden nåt annat skall han säga "ok, det är dina pengar men den här är snabbast o bäst."
Jag gjorde som du sa en ggn, ansåg att vägen jag visste till kundens
hem var tokrätt. Efter 3/4 av sträckan kommer det:
"Vad i h-lv-t- kör du för väg, jag har bott här i 15 år och aldrig åkt denna väg"
Fick ovett öst över mig resterande sträcka.
Då vet man att det kommer att gnällas på betalning osv. vilket man helst
slipper och det gör man enklast genom att fråga i början vilken väg
kunden helst vill åka.
Jag hade dock kört en väg som var 300 meter närmare än vad närmsta
väg var enligt Taxi Stockholms dator (ej gps) var.
Kunden var skitsne när han betalade och gick ur bilen så lessnade jag:
"Synd att du åkt fel väg i 15 år..." - Inte så snyggt kanske men ibland orkar
man inte svälja allt.