Team REJ´s är hemma

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Man vill ju ogärna hänga ut sina kolleger, men rätt svar är......

:va

Roger.
Som sagt, en mer detaljerad rapport kommer där alla snaskiga detaljer kommer att avslöjas. För endast 19:90 kan man också få en detaljerad instruktionsbok signerad av MARX him self. Det är en bok jag varmt kan rekomendera till alla som vill undvika sandfållan. :D. Allt överskott går till reparationen av hojen.

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Hoppas det inte blev för stora skador på hojjen så ni kan ut och REJ´sa snart igen.. :tummenupp

När har ni nästa tävling förresten?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Suzukiman skrev:
Man vill ju ogärna hänga ut sina kolleger, men rätt svar är......

Roger.
Gjorde han som på motopark, körde i regnet utan regndäck... :rofl
En intressant iaktagelse, krypkörning i kurvorna och hjulspinn så fort han rörde gasen, han blev väl varvad av Suzukiman med regndäck en femtioelva ggr ungefär, nåja det lät ju fränt i allafall. :tummenupp
Viktigast att ingen blev skadad i vurpan.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jag betalar gärna 19kr och 90 öre.......för att få läsa alla detaljer :fyllisar

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Suzukiman skrev:
Skicka pengarna till...

johan eriksson
domarevägen 29 :tungan

går det bra med en öl på klubben ist :D

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag väntar med spänning på Suzukimans rapport så jag kan lägga upp den på hemsidan!

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Rogers bend.

Rubriken föranleder ett förtydligande.

Som senare under veckan kommer att framgå i teamet´s race rapport har banägarna i Anderstorp beslutat att döpt en kurva efter en av våra medlemmar i teamet. Det som hände var att teamet låg på en respektabel 17 plats efter en timmas körning, när Roger beslutade att hojen skulle placeras i sandfållan..igen :4skrika . Roger klarade sig bra med ett litet kantstött ego..igen :4skrika . Efter tre timmar i depån kunde teamet iaf slutföra racet, 44 team kom till start, 37 kom i mål. Ni kan gissa vilken placering vi fick :4skrika .
Just nu sitter Roger i sin husvagn i Eksjö och skäms, plus att han har en hoj att repa. Så hacka inte så mycket på en man som redan ligger ner. Han kommer igen till Falkenberg, och behöver allt stöd han kan få. Teamet´s övriga medlemmar har redan sett till att han fått del av rätt mängd gliringar. :hihi :hihi

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Attans osis, men Roger "Crash kungen" Wikström har väl snart testat max farten i alla kurvor och sedan blir han nog giftig :tummenupp .
Hoppas ni får köra nästa race utan några längre mekningsavbrott.

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Falkenberg 11/9-2004

Jaha då var denna rejshelg över!!
Och eftersom Johan befinner sig i älgskogen så kan jag lite snabbt skriva hur det gått för oss i helgen :gnissla

Ingen av oss (läs leffe, Roger o Erik) hade kört på banan, under fre så hade vi fri träning i 3 tim, gick riktigt bra, men eftersom vi är 3 på en hoj så fick/hann vi bara träna 1 pass (15 min) var!!
Nåja, under lörd så kvalade vi in på en 17 el om det var 19:e plats (av 29). Fick vi vara nöjda med efter den lilla tid vi hade o köra in oss på banan och hojen (läs leffe).
Vi kom överens att jag skulle starta racet, hojen var tankad, däckvärmarna på, och vi var redo!!! trodde vi.... :va

13:25, 5 min innan race och vi skulle ut på banan, startade vi hojen o Roger upptäcker då att det rinner bensin någonstans under tanken och ner i kåpans uppsammlingskärl :mad: Lossa tank och det som behövdes för att se vart det läckte. Nu hade starten gått o vi stod fortf i depån!!!!!
Visade sig vara en o-ring till spridare 2 som var dålig, som tur var så hade teamet bredvid oss också en Gixxer och vi fick (låna :rolleyes: ) en o-ring av dom, lossa och sätta dit skiten igen, klockan visade nu 13:55 så vi kom ut 25 min efter alla andra team.
resten av racet funkade allt som det skulle, vi fick en bästa varvtid på 0:47:33 :tummenupp och slutade på en god 23 plats, så några placeringar tog vi in. Rent teoretiskt skulle vi ha kunnat sluta på en 12-15 plats om det inte strulat.... Mr Peter Linden's team körde för övrigt på tider runt 0:44:00, så en bit har vi kvar innan dom tiderna...

Summa sumarum: Jäkligt roligt med en bra arrangör, Falkenbergs motorklubb och trevligt folk!!
Så alla ni som touringåker på gata: fortsätt med det!!!!
MEN SE TILL ATT FÅ MERA TID PÅ BANORNA!!
För mig blir det nog att försöka hitta en färdigkittad racehoj så man får börja köra på allvar nästa år!!!!!! Kanske blir man Suzuki el Honda nörd då :rolleyes:
Någon som vill köpa en R1:a.......... :tungan

/Leffe

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
leffe75 skrev:
Jaha då var denna rejshelg över!!
...

Otur att sånt som inte ska hända tycks hända precis vid fel tillfälle. Någon av er som tog några bilder ??

Vill gärna ha bilder till racerapporten när den ska upp på hemsidan!

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
cbjorkman skrev:
Otur att sånt som inte ska hända tycks hända precis vid fel tillfälle. Någon av er som tog några bilder ??

Vill gärna ha bilder till racerapporten när den ska upp på hemsidan!

Jepp har bilder men inte så många! Erik tog åxå några bilder, ska kolla med honom. Mailar sen.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum