Tear off Rossi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kyckling skrev:
Favoriten är nog ändock filmklippet där Biaggi prejar Rossi av banan ut på en kort raka.
Andra förare hade kört omkull eller tappat massor av placeringar men inte Valentino inte.
Nej den token klipper fullt på gruset och håller jämna steg (utanför banan) med Biaggi innan han till sist våldar sig in framför honom in i nästa böj.
Väl inne i böjen med knät i backen, släpper han vänsterhanden från styret, vänder sig om i sadeln tittar på Biaggi och ger honom fingret.
(Fortfarande med knät i backen och enligt kommentatorn i över 200 blås).

DET är omänskligt kört OCH iskallt gjort. :Bugar
Grymt men du har spetsat verkligheten lite. Rossi kom inte om på gruset utan bromsade sig förbi och sedan vände han sig inte om utan gav honom bara fingret, väldigt fort. Suzuka 01.

Last edited:

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Kyckling skrev:
Favoriten är nog ändock filmklippet där Biaggi prejar Rossi av banan ut på en kort raka.
Andra förare hade kört omkull eller tappat massor av placeringar men inte Valentino inte.
Nej den token klipper fullt på gruset och håller jämna steg (utanför banan) med Biaggi innan han till sist våldar sig in framför honom in i nästa böj.
Väl inne i böjen med knät i backen, släpper han vänsterhanden från styret, vänder sig om i sadeln tittar på Biaggi och ger honom fingret.

Finns det filmklippet någonstans? Vill se!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Gustav O skrev:
Grymt men han vände sig inte om utan gav honom bara fingret. Suzuka 02 tror jag det var..

Klassiskt! Ingen som har ett klipp på just den sekvensen som man kan lägga i arkivet?

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Kyckling skrev:

Håller jag med om! fetaste han gjort! :Bugar

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Gustav O skrev:
Grymt men han vände sig inte om utan gav honom bara fingret. Suzuka 02 tror jag det var..

Tror det var -00 då det var under 500cc tiden. (samt att det var med i första faster innan säsong 01 startade..... men ev -01... lite osäker där)

Edit: Sen som den apa man e...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Webspy skrev:
Tror det var -00 då det var under 500cc tiden. (samt att det var med i första faster innan säsong 01 startade..... men ev -01... lite osäker där)

Edit: Sen som den apa man e...
01. :fakta
Har kikat på klippet från MotoGP.com nämligen.

"Grymt men du har spetsat verkligheten lite. Rossi kom inte om på gruset utan bromsade sig förbi och sedan vände han sig inte om utan gav honom bara fingret, väldigt fort. Suzuka 01."

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
lorkan skrev:
Men man får ju inte se vad som gör att Rossi ger honom fingret :/ ( Jag vet, det står vad som händer innan här i forumet, men det var inte med på filmen.)
Men det syns i det andra klippet jag änkade till.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
KUNGLIGT med tearoff bilden. Och tack för de utlagda länkarna. Kul att kolla på så här i vintermörkret :tummenupp

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Gustav O skrev:
Grymt men du har spetsat verkligheten lite. Rossi kom inte om på gruset utan bromsade sig förbi och sedan vände han sig inte om utan gav honom bara fingret, väldigt fort. Suzuka 01.
Jaja, förlåt då för sjutton. :D
Men det var ett tag sedan jag såg klippet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kyckling skrev:
Jaja, förlåt då för sjutton. :D
Men det var ett tag sedan jag såg klippet.
Det är lugnt, jag är Roadracing puritanist och jobbar mot "Råttan i Pizzan" tendenserna. :tungan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...