thompson46 skrev:2056556Hola!
Är det någon som vet om det finns någon lag emot tear off's vid gatukörning?
Står iofs i manualen till diverse hjälmar att man endast skall använda dessa vid bankörning. Men vad säger lagen??
High_Velocity skrev:2056573Nedskräpning är en allvarlig brott, men säger inte du så säger inte jag nåt
thompson46 skrev:2056644haha, man kan ju alltid stoppa dom i en ficka eller ryggsäck!
Då blir både du och farbror blå glad
High_Velocity skrev:2056660Och dom som kastar ut skit på vägarna vad ska vi göra åt dom då?
Vet du hur det känns att få en glödande fimp i halsen? jag vet och det är en upplevelse du kan leva utan
thompson46 skrev:2056682Vi borde hämta upp all skit de kastat ut och hälla det i nedskräparens bostad!
hehe det kan jag tro, hur gick det till egentligen???
High_Velocity skrev:2056690Fick i uppdrag att varva ur en kompis Zx 9:a och tja tänkte jag väl i 2 röda sekunder sen var jag på väg ut på lakritsvägen och var upp runt 200, körde om ena bilen efter den andra tills jag såg nåt komma flygandes ur en bil och huka mig men det dala ändå in en och det var väl bara att bita ihop och vrida på så fartvinden släckte glöden, har sett det på film
Dina tear off så är det väl billigare med en flaska YES att rengöra visiret med innan varje åkning eller ?
thompson46 skrev:2056709Jo det kanske det är. Men det är ju jobbigt ju!
hehe nä men var mest nyfiken på om det var olagligt som sagt. Men ja, om du får en fet insekt på visiret när du åker, drar du upp YES flaskan och börjar putsa då eller?
Tear Off v.s. YES 1-1!
High_Velocity skrev:2056716Eller så kan du som jag bruka göra när man stannar vid en mack och så går man in och fråga efter fönsterputs så får du ett rent visir plus om det står en vacker dam så kan du komma därifrån med ett telefonnummer
thompson46 skrev:2056728hahaha Men om du har tear offs så kan du åka in på macken ändå! och eftersom du inte behöver någon fönsterputs kan du ägna mer tid åt den vackra damen !
High_Velocity skrev:2056732Så vad är problemet du verka ju redan såld med att åka med gladpack på visiret så åk då
lorkan skrev:2057333Enlight me please.
Vad tusan är Tear off's ?
Cervantes skrev:2057904Som plastfolie över visiret som du kan slita av i farten om det blir skitigt. Vanligast inom tävlingssammanhang.
lorkan skrev:2058208Är det det man menar med spegelfolie till exempel ?
touring.se säljer sånt "visirfolie" till Marushins hjälmar för 158:- st. Hur funkar detta ? Går det bara att använda en gång ? Alltså när man har tagit av det igen så är det förbrukat ?
Cervantes skrev:2059362Nä.. utan några lager med plast på visiret som du ska kunna ta bort under färd om det blir skitigt. men som sagt främst för tävligsbruk..
Vilka frågor, åker ni bara på dan när det är fint väder och insektsfritt eller?E22 skrev:2058585jag undrar bara varför man behöver Tear off's för gatbruk?????
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|