Tear Off's!!

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
Hola!

Är det någon som vet om det finns någon lag emot tear off's vid gatukörning?
Står iofs i manualen till diverse hjälmar att man endast skall använda dessa vid bankörning. Men vad säger lagen??
 

High_Velocity

Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
thompson46 skrev:
2056556 Hola!

Är det någon som vet om det finns någon lag emot tear off's vid gatukörning?
Står iofs i manualen till diverse hjälmar att man endast skall använda dessa vid bankörning. Men vad säger lagen??



Nedskräpning är en allvarlig brott, men säger inte du så säger inte jag nåt :tummenupp
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
High_Velocity skrev:
2056573 Nedskräpning är en allvarlig brott, men säger inte du så säger inte jag nåt :tummenupp

haha, man kan ju alltid stoppa dem i en ficka eller ryggsäck! :tummenupp
Då blir både du och farbror blå glad :D
 
Last edited:

High_Velocity

Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
thompson46 skrev:
2056644 haha, man kan ju alltid stoppa dom i en ficka eller ryggsäck! :tummenupp
Då blir både du och farbror blå glad :D

Och dom som kastar ut skit på vägarna vad ska vi göra åt dom då?

Vet du hur det känns att få en glödande fimp i halsen? jag vet och det är en upplevelse du kan leva utan :)
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
High_Velocity skrev:
2056660 Och dom som kastar ut skit på vägarna vad ska vi göra åt dom då?

Vet du hur det känns att få en glödande fimp i halsen? jag vet och det är en upplevelse du kan leva utan :)


Vi borde hämta upp all skit de kastat ut och hälla det i nedskräparens bostad!

hehe det kan jag tro, hur gick det till egentligen???
 

High_Velocity

Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
thompson46 skrev:
2056682 Vi borde hämta upp all skit de kastat ut och hälla det i nedskräparens bostad!

hehe det kan jag tro, hur gick det till egentligen???

Fick i uppdrag att varva ur en kompis Zx 9:a och tja tänkte jag väl i 2 röda sekunder sen var jag på väg ut på lakritsvägen och var upp runt 200, körde om ena bilen efter den andra tills jag såg nåt komma flygandes ur en bil och huka mig men det dala ändå in en och det var väl bara att bita ihop och vrida på så fartvinden släckte glöden, har sett det på film :yoparty

Dina tear off så är det väl billigare med en flaska YES att rengöra visiret med innan varje åkning eller ? :7peta
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
High_Velocity skrev:
2056690 Fick i uppdrag att varva ur en kompis Zx 9:a och tja tänkte jag väl i 2 röda sekunder sen var jag på väg ut på lakritsvägen och var upp runt 200, körde om ena bilen efter den andra tills jag såg nåt komma flygandes ur en bil och huka mig men det dala ändå in en och det var väl bara att bita ihop och vrida på så fartvinden släckte glöden, har sett det på film :yoparty

Dina tear off så är det väl billigare med en flaska YES att rengöra visiret med innan varje åkning eller ? :7peta

Jo det kanske det är. Men det är ju jobbigt ju! :D

hehe nä men var mest nyfiken på om det var olagligt som sagt. Men ja, om du får en fet insekt på visiret när du åker, drar du upp YES flaskan och börjar putsa då eller?

Tear Off v.s. YES 1-1! :banana
 

High_Velocity

Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
thompson46 skrev:
2056709 Jo det kanske det är. Men det är ju jobbigt ju! :D

hehe nä men var mest nyfiken på om det var olagligt som sagt. Men ja, om du får en fet insekt på visiret när du åker, drar du upp YES flaskan och börjar putsa då eller?

Tear Off v.s. YES 1-1! :banana

Eller så kan du som jag bruka göra när man stannar vid en mack och så går man in och fråga efter fönsterputs så får du ett rent visir plus om det står en vacker dam så kan du komma därifrån med ett telefonnummer :tuttar
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
High_Velocity skrev:
2056716 Eller så kan du som jag bruka göra när man stannar vid en mack och så går man in och fråga efter fönsterputs så får du ett rent visir plus om det står en vacker dam så kan du komma därifrån med ett telefonnummer :tuttar

hahaha Men om du har tear offs så kan du åka in på macken ändå! och eftersom du inte behöver någon fönsterputs kan du ägna mer tid åt den vackra damen !
 

High_Velocity

Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
thompson46 skrev:
2056728 hahaha Men om du har tear offs så kan du åka in på macken ändå! och eftersom du inte behöver någon fönsterputs kan du ägna mer tid åt den vackra damen !

Så vad är problemet du verka ju redan såld med att åka med gladpack på visiret så åk då :fyllisar
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
lorkan skrev:
2057333 Enlight me please.

Vad tusan är Tear off's ? :tungan

Som plastfolie över visiret som du kan slita av i farten om det blir skitigt. Vanligast inom tävlingssammanhang.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Cervantes skrev:
2057904 Som plastfolie över visiret som du kan slita av i farten om det blir skitigt. Vanligast inom tävlingssammanhang.

Är det det man menar med spegelfolie till exempel ?

touring.se säljer sånt "visirfolie" till Marushins hjälmar för 158:- st. Hur funkar detta ? Går det bara att använda en gång ? Alltså när man har tagit av det igen så är det förbrukat ? :va
 

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Varför inte skaffa ett par brillor med roll-off istället?

Så slipper du skräpa ner :)
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
jag undrar bara varför man behöver Tear off's för gatbruk?????
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Följer ju med hjälmen ju! Nån som vill byta till sig ett nytt AGV QRS visir för tear-off inklusive tear-offs mot ett utan?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
lorkan skrev:
2058208 Är det det man menar med spegelfolie till exempel ?

touring.se säljer sånt "visirfolie" till Marushins hjälmar för 158:- st. Hur funkar detta ? Går det bara att använda en gång ? Alltså när man har tagit av det igen så är det förbrukat ? :va

Nä.. utan några lager med plast på visiret som du ska kunna ta bort under färd om det blir skitigt. men som sagt främst för tävligsbruk..
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Cervantes skrev:
2059362 Nä.. utan några lager med plast på visiret som du ska kunna ta bort under färd om det blir skitigt. men som sagt främst för tävligsbruk..

Aha okej. Jo, det förstod jag nu.
 

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Anderstorp
Hoj
Blackbird -07:a Svart
E22 skrev:
2058585 jag undrar bara varför man behöver Tear off's för gatbruk?????
Vilka frågor, åker ni bara på dan när det är fint väder och insektsfritt eller?
Tear off-förberedd hjälm är ett självklart val vid mitt nästa hjälmbyte efter förra sommarens kvällskörningar, det hade varit kanon om man kunde ryckt lite folie då.
 

Bifogat

  • IM47.JPG
    IM47.JPG
    44.8 KB · Visningar: 79
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top