Teaser SVT 2013

Status
Ej öppen för fler svar.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Kul vi är 63 st redan ;) tycker detta är så kul att köra, gemenskap bra mat och att alla ställer upp och gör detta till något roligt :D

Burgare på Smyge kiosken i Smygehuk hade varit perfekt! :yoparty Tror man kan boka där också kanske inte så stor ute servering men vid fint väder kan man alltid sitta på gräset

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Burgare på Smyge kiosken i Smygehuk hade varit perfekt! :yoparty Tror man kan boka där också kanske inte så stor ute servering men vid fint väder kan man alltid sitta på gräset

Det är bra med initiativ:tummenupp, men dock, lappjäveln brukar har bra koll på förplägnaden.
Få som klarar att utspisa 150 pers.
Det är en av komponenterna som finns med i planerandet av SVT

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det här slarvade ju Swedie bort så jag lägger in det igen.

Jag har medvetet inte skrivit eller svarat i tråden på ett bra tag nu men nu är det tvunget.

Det enda jag kan säga är JÄVLA VINTER ATT HÅLLA I SIG.

Just nu så känns det lite hopplöst, normalt vid den här tiden så har turen rekats ett antal gånger med bil och några på hoj.

Ni som kört den innan vet ju att vi prioriterar dom riktigt roliga vägarna men samtidigt körbara säkra vägar.
I år har vi inte ens kunnat reka med bil eftersom vi inte har en aning om hur vägarna ser ut när snön försvinner och tjälen släpper.

Just nu kan jag bara säga att jag inte vet om vi hinner reka som vi måste, alla RL och BM måste ha rekat minst 1 gång innan start och det är minimum, vi försökte gena lite 2012 med ett inte så bra utfall.

Alternativen då?
Ja har SMHI fel med hur länge kylan håller i sig (prognosen nu är minst 7 dygn till) så finns det ev en möjlighet att genomföra SVT. Har dom rätt så är vi som mitt favorituttryck säger "Kokta i bajs" med det datum som är satt nu.

Skjuta fram det då?
Ja det funkar men då blir det ingen NDR eftersom tiden blir för knapp för att rodda den.

Mina tankar då?
NDR blev ju inte av 2012 av diverse orsaker så att välja mellan en dålig SVT och en bra NDR är ganska lätt.

Allt vi kan göra nu är att hoppas på att våren kommer aggressivt och fort.

Krille.

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Vi hoppas på det bästa KrillePille! Kallt som f-n om näsan idag. Och greppet är ju inte riktigt det bästa...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Min klotaradar är inte riktigt inställd för att släppa ut 150 gasglada, vinterrostiga hojar på en icke helt säker 30 Mila runda på ej helt garanterat kollade vägar.

150 piloter kräver en hel del planering och det tror jag alla förstår.

Jag kan bara förklara att det inte känns bekvämt att hasta igenom en SVT bara för sakens skull.
Vi har varit förskonande från allvarliga incidenter hittills och jag skulle må väldigt obra om det skulle hända nått som kan bero på bristfällig rekning och planering.

Att rodda en bra och säker SVT på 2 helger är en omöjlighet som jag ser det.

Min tanke är ju att satsa på en fullkrutad NDR i år för att kompensera upp detta, för jag tror att dom flesta inte ens kommer att ha ställt på hojarna tills SVT.

Jag hoppas att alla gamla SVTare förstår detta och förstår att både SVT och NDR är en helt ideell företeelse och det viktigaste är att alla som deltar kan sova i sin egen säng på kvällen.

Så här ser det ut på dom klassiska vägarna nu :(

Bilden är stulen av Powerglide som gav sig ut på 2 hjul i detta före, respekt.

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    119.8 KB · Visningar: 98

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Plus graderna kommer tillbaka igen om ett par dagar enl SMHI, sen vänder det nog ganska snabbt brukar ju vara så:banana

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Så här ser det ut på dom klassiska vägarna nu :(

Bilden är stulen av Powerglide som gav sig ut på 2 hjul i detta före, respekt.

Ute på E65:an blev det bättre :)
Så mao. ställs årets SVT in.

Årets första Rally arrangerat av Chios MCC är oxå inställt.

ImageUploadedByTapatalk1363970142.581673.jpg

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ute på E65:an blev det bättre :)
Så mao. ställs årets SVT in.

Årets första Rally arrangerat av Chios MCC är oxå inställt.

View attachment 381485

Ja jag vet inte riktigt vad jag skall säga, jag och du med flera vana åretruntkörare kanske tycker det är helt körbart nu med det enda problemet att man blir kall om fingrarna.

Men den kalla sanningen är ju att det är en envis vinter som håller sig kvar.

Ponera att vi drar SVT,n det kommer att innebära att vi förhoppningsvis drar ut 150 piloter på torra, kalla, grusiga och ej garanterat säkra kostigar.

Jag kan inte göra det...... Jag hade inte kunnat gå vidare om någon klotar i en gruskurva pga att vi bristat.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Även jag hör ju till året runt åkarna och ställer mig helt bakom ditt beslut Krille, bättre med en bra NDR än en SVT som man minns för alla klotningar.

Det sopas ingalunda förrän tjälen börjar släppa och dit är det minst 2-3 veckor kvar.:(

Förutom rundan som Dennis nämnde så är Långfredagsturen/Göteborg flyttad en månad och året största grusrunda Vårundan/Troy Carpenter är för närvarande inställd men blir svår att rodda ett nytt datum på då det är för mycket som ska stämma och när väl tjälen släpper så hade det blivit dyngdykarträff av det hela med bistra markägare som följd.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ja jag har stått och väntat på räddningstjänst och ambulans så det räcker utanför SVT och NDR.

Jag vill hålla dom så att folk kan lita på att dom är säkra och är dom bästa arrangemangen i söder.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Funkar inte vägen jag har i åtanke så blir det ingen LVR heller.

Skillnaden är att jag redan lagt rundan och bara behöver kolla upp den dagarna innan :)

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag vet att du sätter säkerhet högt, det var du som tog en extra vända dagen innan SVT 2012 för att måla upp partier med fara:yoparty

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja jag har stått och väntat på räddningstjänst och ambulans så det räcker utanför SVT och NDR.

Jag vill hålla dom så att folk kan lita på att dom är säkra och är dom bästa arrangemangen i söder.
För att inte tala om alla de gånger vi stått och väntat på ambulans på SVT och NDR.
Minns året då vi strax efter start i Eslöv hade en masskrasch på grund av att en RL tog fel på en avfart och sedan bromsade. Tror det var 6 hojar som gick av samtidigt. :huvet
Då var det inte roligt att vara initiativtagare och RL.
De andra gångerna har deltagarna själv varit orsak till avkörningen. Lika tråkigt men mindre av skuldkänsla.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
För att inte tala om alla de gånger vi stått och väntat på ambulans på SVT och NDR.
Minns året då vi strax efter start i Eslöv hade en masskrasch på grund av att en RL tog fel på en avfart och sedan bromsade. Tror det var 6 hojar som gick av samtidigt. :huvet
Då var det inte roligt att vara initiativtagare och RL.
De andra gångerna har deltagarna själv varit orsak till avkörningen. Lika tråkigt men mindre av skuldkänsla.

Jag vill inte ha på mitt samvete att någon ligger ner på grund av brist på saker vi kunde undvika.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha