TechSpec snake skin eller high fusion

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Fick bli Techspec high fusion. Beställde igår kväll på ebay. Återkommer med bilder samt mer info om produkten såfort jag har fått hem den och monterat!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Har kört med Tehspec Snake skin i två säsonger. Fungerar galant, ingen märkbar slitning på skinnstället heller. Se till att köpa en tankpad när ni ändå beställer, tyckte det blev bättre när allt såg likadant ut. Techspec har alltid snabba leveranser och bra service, har aldrig behövt tulla för försändelserna.

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Glöm inte att rengöra ordentligt på tanken och att värma upp techspecen ordentligt vid montering!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Medföljer bra och övertydliga instruktioner. Missar man att rengöra samt värma så är man antingen blind eller ej läskunnig.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag har tidigare kört med stomp grips men kör nu med snake skin. Man har betydligt bättre fäste med stomp men snake skin sägs vara snällare mot lädret, det återstår ännu att se om det stämmer. Slutsatsen är att jag inte är helt nöjd med snake skin.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Några fler synpunkter på TechSpecs tre alternativ: Snake skin, High fusion och C3?

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Personligen tycker jag snake skinn har bättre grepp än high fusion. Det grövre mönstret i snake skinn gör att det greppar bättre i mina skinnbrallor, men det kanske är olika. :)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Några fler synpunkter på TechSpecs tre alternativ: Snake skin, High fusion och C3?

Jag kör med snake skin. Greppar bättre än high fusion. Kan dock slita lite på stället påstås det, men jag har inga som helst spår efter tre säsonger. C3 är något nytt, inget jag har någon erfarenhet av. Köp tank pad samtidigt, matchar bra.

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690
Det här var intressant! Sugen på att prova C3 elle Snake skin. Någon som vet om de finns att köpa hela blad, så man kan skära ut själv? Kan inte hitta något som är anpassat för min modell.. :(

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Det här var intressant! Sugen på att prova C3 elle Snake skin. Någon som vet om de finns att köpa hela blad, så man kan skära ut själv? Kan inte hitta något som är anpassat för min modell.. :(

Kolla på banhoj.com. Där finnd det hela "blad". Kallas för generic sheet. Mest prisvärd. Jag köpte dessa och lyckades klippa ut till två hojar :banana

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tank tredz är absolut det bästa jag provat. :) ...om syftet är bra grepp runt tanken, och inte se fräsigast ut. ;)

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11

Jag har C3 och det är bara typ skumgummi, gör inget för greppet så som jag ser det. StomGrip eller SnakeSkin bör ju vara mycket bättre.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kör StompGrips och det ger bra grepp. Men satan vad stället slits.
Fått lappa stället till denna säsong och då har jag bara kört ca en säsong med StompGrips.

Lite sugen på att byta ut mot High Fusion den lösningen såg ruggit smutt ut. Frågan är ju bara om greppet är i närheten av det samma?

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Vad tycker du om C3? Jag tycker de är totalt supervärdelösa. Helt utan fäste. Ingen funktion!
Jag velade också fram och tillbaka men beställde till slut Techspec C3, läste på någon amerika site där det fick väldigt bra kritik, har dock inte fått tummen ur och monterat ännu men dom verkar väldigt smidiga :tummenupp

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Snake Skin är bra skit. Bra fäste och lätt att montera.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
kör med med eazi grip, grymmt billiga iaf och greppar fint :D universalplattorna kanske är något små men placerar man dem bra blir det kalas

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO