Teckningstråden

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
haha
väntade att det skulle komma nåt sånt riktig konstnärrrrrr du...

Tackar, tackar. Ja det är jag och Zorn. Men fan, har inte tecknat nåt sen mellanstadiet antagligen. Då blir det på den här nivån, både utseendemässigt och mognadsmässigt. Det eller en massa gubbar med gevär som skjuter och spränger bomber. En huvudfoting kanske? :hihi

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vore det inte skoj med rittävling.
Först säger en något man ska rita av och efter 5 upplagda bilder väljer denne en som han/hon tycker vunnit. Då får vinnaren utse ett nytt objekt att rita av etc.

Jag börjar:

En chopper.

Go!

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Kul med en teckningstråd! Då får jag slänga upp lite bilder både här och i min egen tråd.

jävlar vad du var duktig på att rita hojar,lägg gärna teckningarna direkt i tråden,fan där låg jag i lä,men dålig på att rita hojar,hmm får nog börja träna

Här kan ni se några av mina alster: http://dsl-fzr.deviantart.com/
Får väl slänga upp dom bästa här och även nya jag gör.

Last edited:

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Här är den senaste hojbilden i alla fall.

Bifogat

• Casey Stoner 2011.jpg
    Casey Stoner 2011.jpg
    134.3 KB · Visningar: 71
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Här är den senaste hojbilden i alla fall.

Riktigt bra! Hur orkar du med alla detaljer!? Jag har som redan nämnts alldeles för dåligt tålamod!

Teckningstävlingen tycker jag verkar lite rolig!

För övrigt har jag ju såklart en bunke kusar som jag ritat, men tydligen har jag ingen av de på nätet. Ska försöka tänka på att ta bilder nästa gång jag är hemma hos päronen.

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Riktigt bra! Hur orkar du med alla detaljer!? Jag har som redan nämnts alldeles för dåligt tålamod!

Teckningstävlingen tycker jag verkar lite rolig!

För övrigt har jag ju såklart en bunke kusar som jag ritat, men tydligen har jag ingen av de på nätet. Ska försöka tänka på att ta bilder nästa gång jag är hemma hos päronen.

Tack! Den här gick ganska snabbt ändå, några raster i skolan. Det är väl det att jag har ritat och övat länge som gör att det går hyfsat fort. Men visst är det jobbigt med detaljer, särskilt när jag ritar av bilder så bra jag kan. Bara att kämpa på :)

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Vore det inte skoj med rittävling.
Först säger en något man ska rita av och efter 5 upplagda bilder väljer denne en som han/hon tycker vunnit. Då får vinnaren utse ett nytt objekt att rita av etc.

Jag börjar:

En chopper.

Go!

chopper.jpg

Om jag inte tar helt fel så leder jag just nu.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Tack! Den här gick ganska snabbt ändå, några raster i skolan. Det är väl det att jag har ritat och övat länge som gör att det går hyfsat fort. Men visst är det jobbigt med detaljer, särskilt när jag ritar av bilder så bra jag kan. Bara att kämpa på :)

Dina teckningar är verkligen fantastiska! :Bugar :) Skulle vara jättekul att se en sådan teckning växa fram. Tror du att du skulle kunna ta lite bilder vartefter? Så får vi andra se hur du börjar och hur du fyller på med allt mer detaljer? :):tungan :va

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Dina teckningar är verkligen fantastiska! :Bugar :) Skulle vara jättekul att se en sådan teckning växa fram. Tror du att du skulle kunna ta lite bilder vartefter? Så får vi andra se hur du börjar och hur du fyller på med allt mer detaljer? :):tungan :va

Tackar! :) Det kanske jag skulle kunna göra. Jag lade ju nyss in en linjeskiss, en skuggad skiss och en snabbt färglagd skiss i min tråd. Jag brukar börja med att göra många tunna linjer för att få rätt proportioner. sen suddar jag ut de allt eftersom och fyller i konturerna för att sedan börja skugga. Men jag kan försöka ordna bilder stegvis på nästa teckning :)

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Tackar, tackar. Ja det är jag och Zorn. Men fan, har inte tecknat nåt sen mellanstadiet antagligen. Då blir det på den här nivån, både utseendemässigt och mognadsmässigt. Det eller en massa gubbar med gevär som skjuter och spränger bomber. En huvudfoting kanske? :hihi

Busken hängde visst inte med utvecklingen den heller.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Tack så hemskt mycket. Det värmer. Jag ska göra det nästa gång :)

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
dåligt med uppdateringar nu,ingen fler som har nåt alster att komma med? en virkning kanske? snyggt plåtarbete?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC