Teddy, vad är det för kul pryl du har köpt?

roadräser

Kör fort på allt!!
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Kungsbacka
Hoj
aprilia rs250
vill oxå ha 250 tvitakt, kanske 2005, frågan är bara vad som gäller honda eller aprilia, någon som vet?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Oro skrev:
Hmm, notera att hjälmen är lagad med silvertejp... :crash

Det är bara visirmekanismkåpan som är tejpad. Om man har tummen mitt i handen är den ganska lätt att knäcka. Fråga RoLLER.
 

Linmag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
RM125
Teddy skrev:
Lilla Aprilian har fått sällskap i garaget av en liten, skabbig broiler, en Honda RS250R -96. Mindre, starkare och fulare men med glimten i ögat, ungefär som en liten skatunge. Den kan nog bli något men den kommer att behöva massor av TLC.


Härligt Teddy!!!

Men såå illa kan det väl inte vara? Det blir hur som helst kul att få tävla mot dig igen :)

/ Magnus
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
roadräser skrev:
vill oxå ha 250 tvitakt, kanske 2005, frågan är bara vad som gäller honda eller aprilia, någon som vet?

Har du massor med pengar är ju en aprilia rsv rätt ball, och då menar jag massor med pengar + mycket teknik-kunnig.
Honda och yamaha är billigare, och snabba ändå, åtminstone för att åka här hemma eller i EM.
Vi pratar racers och inte standard 250's nu. åker man standard är det väl aprilia som gäller.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Oro skrev:
Hmm, notera att hjälmen är lagad med silvertejp... :crash

Nu ska man ju ha klart för sig att Arai har leveranstider värre än vilken kommuniststat som helst under andra världskriget. Helt värdelösa och det är nog anledningen till den tejpade hjälmen. Jag beställde ett dylikt visirmekanismskydd/fäste och det tog tre månader innan det kom fram....
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Torkel skrev:
Den här eller?
rs2501.jpg

Ser inte så skabbig ut så den kan det väl inte vara?

Är det jag som e körd eller har han depåstödet bakvänt?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Limstift skrev:
Är det jag som e körd eller har han depåstödet bakvänt?

Nej, jag tror inte du är körd. Det är något som är väldigt fel med det där depåstödet. Det är definintivt bakvänt och går inte att använda på något annat sätt. Jag misstänker att det inte alls tillhör den hojen utan egentligen hör till en Ducati. Visst har väl de enkelsvingen åt andra hållet? Det låg nämligen en skrapad kuts tillhörande en Ducati 748/916 hos säljaren.

Bilder på skatungen kommer. Tills vidare kan ni fråga Mattias. Han tittade förbi igår kväll och beundrade/förundrades/förfärades. Jag kunde känna lite kärlek i luften. Inte mellan mig och Mattias då, vad trodde ni egentligen? Utan mellan våra hojar, båda Honda -96'or. De hade nog ett och annat att berätta för varandra om sin olika liv. Mattias hoj såg ut att har levt ett behagligt liv, typ som en putsad och dresserad sällskapshund hos en välbärgad familj. Skatungen såg ut som en skabbig schäfer som tillhört en knarkare på plattan.
 

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Nyteknik skrev:
Du är körd. :D

...om du menar att det borde sitta på andra sidan där det inte finns någon svingarm.

Sant att det inte finns sving på andra sidan men det där stödet ser ändå skumt ut, knappast original honda-rs stöd.

På min Honda gick det rulla fram hojen för att få ner den, ser svårt ut på den där. Men jag kan ju ta fel, det är tidigt på morgonen. :sjuk
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Om man ska rulla ner hojen från det där stödet så får man ju rulla hojen bakåt vilket leder till att depåstödet viks upp mellan bakhjulet och motorn.
 

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristiansand, Norge
Hoj
GSX-R1000
Norrbagge?

Vad är det för Norrbagge du har köpt hojen av?

Vad heter han? Ska jag resa till Trondheim för att banka upp skiten eller ska jag skicka mina Trønderska torpedos på honom?

Har hojen gått hårt i 250 racer serien?

:squid

Standard 600 är ett billigt alternativ om du inte vill meka.

För 25 000 kr får du en "race" klar rookie räser. Annars har du ju alltid Oddgeir Havnens R7 för 180 000 kr eller hans R1 med ca 170 bakhjulshästar för 130 000 kr. Det är om du vill ha en RR - Riktig Racer!

Se på www.racing.no - gå in på markedsplassen.

Hälsningar

Kristian Salö
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Re: Norrbagge?

Kristian Salö skrev:

Standard 600 är ett billigt alternativ om du inte vill meka.

För 25 000 kr får du en "race" klar rookie räser. Annars har du ju alltid Oddgeir Havnens R7 för 180 000 kr eller hans R1 med ca 170 bakhjulshästar för 130 000 kr. Det är om du vill ha en RR - Riktig Racer!


Teddy har köpt en racerhoj och inte en modifierad landsvägshoj. Han kommer att få en grym hojupplevelse på en hoj som är gjord för racing alltså en Riktig Racer!

En fördel är att en riktig racer är enkelt att fixa om/när något går sönder och man kan göra det själv. Istället för att göra som många dieselåkare att släpa med en extra diesel för att sen lämna skrotet när något är fel till någon som försöker att göra motor av det igen.

Lycka till Teddy och glöm inte att varmköra tidigt på morgonen.

Mvh
Henrik
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Norrbagge?

Nordgren skrev:
.....
En fördel är att en riktig racer är enkelt att fixa om/när något går sönder och man kan göra det själv. Istället för att göra som många dieselåkare att släpa med en extra diesel för att sen lämna skrotet när något är fel till någon som försöker att göra motor av det igen.
....

"Om jag bara nån gång kunde skruva färdigt hemma"

Sägs med uppgiven röst vid tolvsnåret för bäst effekt.... :p
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Re: Re: Norrbagge?

Nordgren skrev:
Teddy har köpt en racerhoj och inte en modifierad landsvägshoj. Han kommer att få en grym hojupplevelse på en hoj som är gjord för racing alltså en Riktig Racer!

En fördel är att en riktig racer är enkelt att fixa om/när något går sönder och man kan göra det själv.


Detta kan Teddy ha som mantra att rabbla i alla svåra stunder han kommer att ha med Skatungen i vinter.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Re: Norrbagge?

Nordgren skrev:

Lycka till Teddy och glöm inte att varmköra tidigt på morgonen.

Mvh
Henrik

Hmmm jag tror att tvitaktsmaffian har en hemlig pakt, 1 sekund efter att depåtystnad upphävs på morgonen så börjar det att knattra, ingen risk att sova över och missa något precis, gårdagen party bankar i skallen och nu gäller det att vinna toarejset, eftersom tvitaktsmaffian väcker alla vid exakt samma klockslag så orsakar dom kaos vid toaletterna och duscharna, oändliga köer och sedan vankas det en iskall dusch för dom som inte va snabba nog.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Teddys skatunge är en samling löst sammanfogade reservdelar som alla är i slutet på sin gångtid. Den har förmodligen legat på sjöbotten också, av gravrosten att döma.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top